A Maláj Nagydíj közismerten a versenynaptár egyik legnehezebb hétvégéje, hiszen a kánikulai hőség mellé magas 75-80 % százalékos páratartalom járul, és bármikor lecsaphat egy-egy felhőszakadás.
Nem lesz ez másképp idén sem: a meteorológusok péntekre, szombatra és vasárnapra is 32-33 Celsius fok körüli hőmérsékletet és zivatarokat, felhőszakadásokat jósolnak. Szepang jellemzője, hogy a csapadék pillanatok alatt megérkezhet, majd ugyanolyan gyorsan távozhat is, de könnyen lehet, hogy csak a pálya egyik részén szakad, vagy a vihar épp elkerüli a versenyhelyszínt, így pontosabbat mondani lehetetlen.
A  Pirelli a megterhelő vonalvezetésű és durva aszfaltú pályára a két legstrapabíróbb keverékét, a közepest (fehér) és a keményet (narancs) szállítja, de a fentiek alapján bármikor főszerepet kaphatnak a zöld és kék (átmeneti és extrém) esőgumik is.
Ahogy tavaly, idén is két DRS-zóna lesz, méghozzá a hátsó és a rajt-cél ikeregyenesen, azonban változás, hogy a két előzési szakasz ezúttal egymástól független, külön mérési ponttal rendelkezik majd.
Az első, egy másodperc alatti követési távolságot mérő pont a 12. kanyar kijárata után lesz, a hátsó szárnyat pedig a hátsó egyenes 104. méterénél nyithatják, míg a második detekciós pont az utolsó, nagy hajtű csúcspontjától kifelé 16 méterre lesz, a célegyenesen pedig 28 méter után lehet majd aktiválni a DRS-t.  
A pilótasteward az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilóta, a Brit Autóversenyzői Klub elnöke, Derek Warwick lesz Szepangban. Warick az elmúlt három évben már négyszer vállalta ezt a szerepet, legutóbb a 2012-es Japán Nagydíjon.
A szombati időmérő és a vasárnapi futam közép-európai idő szerint egyaránt délelőtt 9 órakor kezdődik.

F1: Jön a szepangi szauna 1