F1: Az FIA átverte a pilótákat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 11.30

A Forma-1-es pilóták választ várnak az FIA-tól arra, hogy miért kapnak pénzbírságot a bokszutcai gyorshajtásért, amikor a szervezet az ellenkezőjét ígérte nekik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem titkoltan jóval nagyobb bevételeket akar látni a Forma-1-ből, erről alkudoznak lassan egy éve a kereskedelmi jogtulajdonos CVC-vel, és ennek keretében emelték meg drasztikusan a csapatok nevezési díjait, valamint a pilóták F1-es versenyengedélye, az ún. szuperlicenc kiváltásának díját is.
A szuperlicencek árának emeléséért cserébe az FIA tavaly azt ígérte a versenyzőknek, hogy 2013-tól nem élnek majd a pénzbírságokkal, azonban a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíj edzésein bokszutcai gyorshajtás miatt Felipe Massa, Adrian Sutil, Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg és Esteban Gutierrez is fizethetett.
A meglepetésről hosszasan tárgyalt a pilóták szakszervezete, a GPDA is Melbourne-ben: “A GPDA választ vár arra, hogy akkor mi is a helyzet, pillanatnyilag nem világos” – mondta az Autosportnak Hülkenberg.
A szaklap hozzáteszi azonban, hogy az FIA álláspontja szerint a pénzbírságokat csak a versenybírók mérlegelési körébe tartozó büntetések közül száműzték, a bokszutcai gyorshajtásért járó bírság feketén-fehéren, 200 euró per km/órás túllépési összeggel szerepel a sportszabályzatban, így kötelező a kiszabása, azt nem engedhetik el.
Hülkenberg az Autosportnak elismerte, hogy a bokszutcai sebességtúllépés esetében igen nehéz másféle büntetést alkalmazni, hiszen bármi más súlyosabb lenne.
“Elég nehéz alternatívát találni. A megrovás nem megfelelő erre. Nem szándékosan csináljuk, a szabadedzésen nagyon könnyű egy kicsit túlszaladni, pár km/órával gyorsabban menni. Mindenkivel előfordul, szóval a megrovás nem lenne jó, az biztos” – utalt arra a német, hogy az egy idényen belül összeszedett három megrovás automatikusan rajtbüntetést ér.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.