Alonso: A Lotus szintjén vagyunk

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 15.40

Fernando Alonso a Maláj Nagydíj előtt azt mondja, hogy a Ferrari is képes lehet a Lotus Melbourne-ben látott formáját hozni.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Kimi Räikkönen meglepetésgyőzelmet aratott a Lotusszal, miután az élmezőny többi tagjával ellentétben három helyett két kiállással oldotta meg a futamot úgy, hogy végig erős maradt a tempója.
A 2007-es bajnok melbourne-i teljesítménye ijesztő lehetett a gumikkal kevésbé jól bánó riválisok számára, de a jubileumi malajziai hétvégéjére készülő Fernando Alonso szerint nincs ok az aggodalomra, a Ferrari is képes lehet arra, mint a fekete-arany ellenfél.
“Úgy gondolom, hogy a Lotusnak nagyon jó volt a tempója, de semmi olyat nem mutatott, amire mi ne lennénk képesek” – nyilatkozta Szepangban a múlt vasárnap második helyen beérő ferraris.
“Szép, tiszta versenyük volt, forgalom nélkül, jó stratégiával, de a tempó egyáltalán nem volt rendkívüli. Ezen a hétvégén mi is közelebb lehetünk majd.”
Alonso a fentiekkel együtt Malajziától várja az igazi válaszokat. 
“Nagyjából versenyképes az autónk, Ausztráliában pedig minden jól is ment. De az is tény, hogy a melbourne-i pálya nem épp szokványos. Szepang lesz inkább a visszaigazolás számunkra. Most bizonyosodhat be, hogy volt alapja a téli és az ausztráliai érzéseinknek. Most jön az igazi próba, egy újabb dobogó nagyon jó lenne.”
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali az F1 hivatalos oldalának nyilatkozott az eddigi helyzetről és a kilátásokról.
“Érdemes észnél maradnunk. Ausztráliában, az adott helyzetben és forgalom nélkül az autónk tényleg jól ment, de korai lenne jósolgatni. Most egészen más körülmények lesznek, még meglátjuk, most hogy megy az autó. Most egészen más körülmények lesznek, igazán csak négy-öt futam után lesz világos, ki hol áll.”


“A hétvégi terv egyszerű: mivel szombaton nem osztanak pontokat, ezért vasárnap szeretnénk minél többet gyűjteni, főképp a Red Bullnál többet. Ezen túl a jobb kvalifikációs eredmény a cél, mert szabadabb pozícióban könnyebb nyomni, könnyebb bármilyen irányba indulni (stratégiailag). Ami a gumikímélést illeti: majd meglátjuk, mennyire kopnak most, pillanatnyilag erről szól az egész játék.”
A Ferrari hosszabb távú, 2013-as céljairól, arról, hogy mi csalna mosolyt az arcára, Domenicali ezt mondta:
“Én mindig mosolygok, mert a szomorkodásnak semmi haszna. Ha lenne, egész nap sírnék! De nincs. Hogy mi a célunk? Elég egyértelmű, ha pedig el akarjuk érni, akkor minden futamon megbízhatóan, egyenletesen kel szerepelnünk, a riválisoknál több pontot kell szereznünk. Ez csalna mosolyt az arcomra az év végén. A hétvégén pedig az, ha újra a dobogón lennénk, ezt szeretném most látni.” 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.