F1: Sutil elhiszi, hogy nyerhet

A Force India lendületben maradna

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 12.30

Még sosem kezdte ilyen jól a szezont a Force India, mint a múlt heti Ausztrál Nagydíjon. A pilóták lelkesen várják a hétvégi Maláj Nagydíjat, ahol az extrém időjárási körülmények között bármi előfordulhat.

Az Ausztrál Nagydíjon elért 7. és 8. helyezés a Force India eddigi legjobb szezonkezdetét jelenti. Adrian Sutil ráadásul vezette is a versenyt, jó pár körön keresztül maga mögött tartva az élmenőket, tehát a silverstone-i székhelyű csapat joggal bizakodhat a Maláj Nagydíj előtt.
“Mindenkit meglepett, hogy ilyen jó köridőkkel tudtunk az élen haladni” – mondta Sutil. “Még el is tudtam húzni Vetteltől. Magabiztos voltam, mert jó volt az autó. Aztán a szuperlágyon szenvedtünk kicsit, elvesztettem két helyet, de ez a stratégia ezzel járt” – emlékezett vissza az Ausztrál Nagydíjra a kétéves kihagyás után visszatérő pilóta.
“Esőben többször jutottam már az élmenők közelébe, ám az olykor könnyebben megy, mert kiegyenlítődnek az esélyek. Szárazon más a helyzet, mert akkor a valós erőviszonyok érvényesülnek” – vélekedett a német. “Ne feledjük, hogy az ausztrál futamot megelőző versenyen (tavaly, Brazíliában) pedig Nico Hülkenberg is az élen állt, tehát egymás után kétszer volt a Force India a mezőny elején” – világított rá a biztató jelekre Sutil.
“A szepangi nem a kedvenc pályám, de nagyban függ az autótól, milyen itt vezetni. Ha gyors, akkor kifejezetten élvezetes itt menni, néha viszont kifejezetten küszködsz az egyensúllyal az elnyújtott kanyarokban. 2010-ben 5. lettem, tehát vannak szép emlékeim. Szeretek tehát itt menni, de azért nem annyira, mint mondjuk Spában vagy Monacóban” – beszélt szepangi emlékeiről a német.
“Nehéz megjósolni, mi fog történni a Maláj Nagydíjon, hiszen ilyen melegben nem volt még alkalmunk kipróbálni az autót. Azt hiszem, az ausztrál időjárás kifejezetten a segítségünkre volt, meglátjuk, mi lesz Malajziában. De ha nem hiszed, hogy képes vagy a győzelemre, sosem fogsz nyerni” – mondta Sutil.
A csapat másik versenyzőjének, Paul di Restának csendesebb futama volt Ausztráliában, ám ennek ellenére mindössze egy hellyel végzett hátrébb, mint a verseny egyik főszereplőjének számító Sutil. “Volt egy szakasz, amikor beragadtam Button mögé, tehát kicsit talán még előbbre is juthattam volna, de összességében nagyon elégedett vagyok, hogy 4 pontot máris gyűjtöttem” – mondta di Resta.
“Malajziát illetően sosem tudhatjuk, mire számíthatunk. Bármikor eleredhet az eső, de az is lehet, hogy száraz marad az idő. Az biztos, hogy nagyon meleg lesz, gumigyilkos körülmények lesznek. Melbourne-ben eggyel kevesebb kerékcserével fejeztük be a versenyt, mint a riválisaink, meglátjuk, meg tudjuk-e ezt ismételni Szepangban” – tette hozzá a skót. 
“Azt hiszem, az autónknak kedvez a meleg idő, ráadásul jók voltunk itt az elmúlt pár évben” – reménykedett a pozitív folytatásban a Force India-pilóta.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.