F1: Sutil elhiszi, hogy nyerhet

A Force India lendületben maradna

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 12.30

Még sosem kezdte ilyen jól a szezont a Force India, mint a múlt heti Ausztrál Nagydíjon. A pilóták lelkesen várják a hétvégi Maláj Nagydíjat, ahol az extrém időjárási körülmények között bármi előfordulhat.

Az Ausztrál Nagydíjon elért 7. és 8. helyezés a Force India eddigi legjobb szezonkezdetét jelenti. Adrian Sutil ráadásul vezette is a versenyt, jó pár körön keresztül maga mögött tartva az élmenőket, tehát a silverstone-i székhelyű csapat joggal bizakodhat a Maláj Nagydíj előtt.
“Mindenkit meglepett, hogy ilyen jó köridőkkel tudtunk az élen haladni” – mondta Sutil. “Még el is tudtam húzni Vetteltől. Magabiztos voltam, mert jó volt az autó. Aztán a szuperlágyon szenvedtünk kicsit, elvesztettem két helyet, de ez a stratégia ezzel járt” – emlékezett vissza az Ausztrál Nagydíjra a kétéves kihagyás után visszatérő pilóta.
“Esőben többször jutottam már az élmenők közelébe, ám az olykor könnyebben megy, mert kiegyenlítődnek az esélyek. Szárazon más a helyzet, mert akkor a valós erőviszonyok érvényesülnek” – vélekedett a német. “Ne feledjük, hogy az ausztrál futamot megelőző versenyen (tavaly, Brazíliában) pedig Nico Hülkenberg is az élen állt, tehát egymás után kétszer volt a Force India a mezőny elején” – világított rá a biztató jelekre Sutil.
“A szepangi nem a kedvenc pályám, de nagyban függ az autótól, milyen itt vezetni. Ha gyors, akkor kifejezetten élvezetes itt menni, néha viszont kifejezetten küszködsz az egyensúllyal az elnyújtott kanyarokban. 2010-ben 5. lettem, tehát vannak szép emlékeim. Szeretek tehát itt menni, de azért nem annyira, mint mondjuk Spában vagy Monacóban” – beszélt szepangi emlékeiről a német.
“Nehéz megjósolni, mi fog történni a Maláj Nagydíjon, hiszen ilyen melegben nem volt még alkalmunk kipróbálni az autót. Azt hiszem, az ausztrál időjárás kifejezetten a segítségünkre volt, meglátjuk, mi lesz Malajziában. De ha nem hiszed, hogy képes vagy a győzelemre, sosem fogsz nyerni” – mondta Sutil.
A csapat másik versenyzőjének, Paul di Restának csendesebb futama volt Ausztráliában, ám ennek ellenére mindössze egy hellyel végzett hátrébb, mint a verseny egyik főszereplőjének számító Sutil. “Volt egy szakasz, amikor beragadtam Button mögé, tehát kicsit talán még előbbre is juthattam volna, de összességében nagyon elégedett vagyok, hogy 4 pontot máris gyűjtöttem” – mondta di Resta.
“Malajziát illetően sosem tudhatjuk, mire számíthatunk. Bármikor eleredhet az eső, de az is lehet, hogy száraz marad az idő. Az biztos, hogy nagyon meleg lesz, gumigyilkos körülmények lesznek. Melbourne-ben eggyel kevesebb kerékcserével fejeztük be a versenyt, mint a riválisaink, meglátjuk, meg tudjuk-e ezt ismételni Szepangban” – tette hozzá a skót. 
“Azt hiszem, az autónknak kedvez a meleg idő, ráadásul jók voltunk itt az elmúlt pár évben” – reménykedett a pozitív folytatásban a Force India-pilóta.

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.