F1: Räikkönenék még nem gumimágusok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 13.30

A Lotusnál a melbourne-i győzelem egyáltalán nem gondolják, hogy ezután mindenütt hasonlóan jól bánnak majd a gumikkal.

Kimi Räikkönen melbourne-i győzelmének kulcsa egyértelműen a Lotus gumikímélő képessége volt, hiszen míg a finn képes volt két kiállással körbeérni, a többség csak három kerékcserével tudta teljesíteni a futamot.
A viszonylag hűvös körülmények között lezajlott szezonzáró azt mutatja, hogy tavalyhoz képest már nem olyan “fázós” a Lotus autója, amely a melegben már tavaly is jól teljesített, azaz logikus lenne, ha az E21-es ezután minden pályán versenyképes lenne.  A technikai igazgató, James Allison azért jóval óvatosabb. 
“Elég kevésen múlik a dolog, nem gondolhatjuk, hogy ezután már mindenütt megléphetjük, hogy a többieknél eggyel kevesebbszer megyünk ki gumiért. Az autó jó, ezt mindkét pilótánk rögtön az elején mondta, de semmi sem garantált. Nagyon kevés is elég ahhoz, hogy a Kimi által végigvitt két kiállás helyett már háromra legyen szükség, ahogy Romainnál volt” – magyarázta a mérnök.
Allison hozzátette, hogy a melbourne-i kvalifikáción megszerzett 7-8. rajtkocka reálisan mutatja az E21-es időmérős tempóját, de a szakember úgy véli, hogy idén ez kevésbé jelent hátrányt a gumik gyors kopása miatt. 
“Egykörös tempóban a harmadik-negyedik csapat vagyunk, azaz valahol az 5-8. hely között végezhetünk az időmérőkön. Azonban úgy tűnik, hogy az autó nagyon sokféle pályán lehet versenyképes versenykörülmények között. A gumik azért okoztak akkora felfordulást, mint várták, de tényleg érzékenyebbek, mint tavaly. Emiatt kisebb is az időmérős tempó jelentősége, mert körönkénti 2-3 tizedes kopás mellett úgysem lehet sokáig kihozni az autóból.” 

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.