F1: Räikkönenék még nem gumimágusok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 13.30

A Lotusnál a melbourne-i győzelem egyáltalán nem gondolják, hogy ezután mindenütt hasonlóan jól bánnak majd a gumikkal.

Kimi Räikkönen melbourne-i győzelmének kulcsa egyértelműen a Lotus gumikímélő képessége volt, hiszen míg a finn képes volt két kiállással körbeérni, a többség csak három kerékcserével tudta teljesíteni a futamot.
A viszonylag hűvös körülmények között lezajlott szezonzáró azt mutatja, hogy tavalyhoz képest már nem olyan “fázós” a Lotus autója, amely a melegben már tavaly is jól teljesített, azaz logikus lenne, ha az E21-es ezután minden pályán versenyképes lenne.  A technikai igazgató, James Allison azért jóval óvatosabb. 
“Elég kevésen múlik a dolog, nem gondolhatjuk, hogy ezután már mindenütt megléphetjük, hogy a többieknél eggyel kevesebbszer megyünk ki gumiért. Az autó jó, ezt mindkét pilótánk rögtön az elején mondta, de semmi sem garantált. Nagyon kevés is elég ahhoz, hogy a Kimi által végigvitt két kiállás helyett már háromra legyen szükség, ahogy Romainnál volt” – magyarázta a mérnök.
Allison hozzátette, hogy a melbourne-i kvalifikáción megszerzett 7-8. rajtkocka reálisan mutatja az E21-es időmérős tempóját, de a szakember úgy véli, hogy idén ez kevésbé jelent hátrányt a gumik gyors kopása miatt. 
“Egykörös tempóban a harmadik-negyedik csapat vagyunk, azaz valahol az 5-8. hely között végezhetünk az időmérőkön. Azonban úgy tűnik, hogy az autó nagyon sokféle pályán lehet versenyképes versenykörülmények között. A gumik azért okoztak akkora felfordulást, mint várták, de tényleg érzékenyebbek, mint tavaly. Emiatt kisebb is az időmérős tempó jelentősége, mert körönkénti 2-3 tizedes kopás mellett úgysem lehet sokáig kihozni az autóból.” 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.