Kimi Räikkönen melbourne-i győzelmének kulcsa egyértelműen a Lotus gumikímélő képessége volt, hiszen míg a finn képes volt két kiállással körbeérni, a többség csak három kerékcserével tudta teljesíteni a futamot.
A viszonylag hűvös körülmények között lezajlott szezonzáró azt mutatja, hogy tavalyhoz képest már nem olyan “fázós” a Lotus autója, amely a melegben már tavaly is jól teljesített, azaz logikus lenne, ha az E21-es ezután minden pályán versenyképes lenne.  A technikai igazgató, James Allison azért jóval óvatosabb. 
“Elég kevésen múlik a dolog, nem gondolhatjuk, hogy ezután már mindenütt megléphetjük, hogy a többieknél eggyel kevesebbszer megyünk ki gumiért. Az autó jó, ezt mindkét pilótánk rögtön az elején mondta, de semmi sem garantált. Nagyon kevés is elég ahhoz, hogy a Kimi által végigvitt két kiállás helyett már háromra legyen szükség, ahogy Romainnál volt” – magyarázta a mérnök.
Allison hozzátette, hogy a melbourne-i kvalifikáción megszerzett 7-8. rajtkocka reálisan mutatja az E21-es időmérős tempóját, de a szakember úgy véli, hogy idén ez kevésbé jelent hátrányt a gumik gyors kopása miatt. 
“Egykörös tempóban a harmadik-negyedik csapat vagyunk, azaz valahol az 5-8. hely között végezhetünk az időmérőkön. Azonban úgy tűnik, hogy az autó nagyon sokféle pályán lehet versenyképes versenykörülmények között. A gumik azért okoztak akkora felfordulást, mint várták, de tényleg érzékenyebbek, mint tavaly. Emiatt kisebb is az időmérős tempó jelentősége, mert körönkénti 2-3 tizedes kopás mellett úgysem lehet sokáig kihozni az autóból.”