F1: Megfojtják a kiscsapatot?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 11.30

Míg tíz csapat már tavaly megegyezett a kereskedelmi jogtulajdonos CVC-vel az F1-es pénzek elosztásáról, a Marussiát valamiért még mindig a levegőben lógatják. Egyre kellemetlenebb helyzetben a kiscsapat.

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nagyobb pénzügyi igényei miatt nem sikerült tavaly tető alá hozni a 2012-ben lejárt Concorde Agreement 2013-tól érvényes változatát, az “F1 alkotmánya” nélkül is működik a sportág.
A kereskedelmi jogtulajdonos CVC, pontosabban az ügyeiket intéző Bernie Ecclestone tavaly kis alkudozást követően már őszre megegyezett tíz csapattal az F1 bevételeit elosztó szerződésekről, azonban a Marussia valamiért kimaradt. 
A brit-orosz kiscsapat azóta is csak tárgyal, és bár jó néhányszor arról volt szó, hogy már kanyarban a megegyezés, még most, a 2013-as idény elindulása után sem rendelkeznek szerződéssel, mondta el a csapat elnöke és sportigazgatója, Greame Lowdon.
“Már kétszer vagy háromszor, sőt talán még többször mondták hogy elküldik a tervezetet, de amíg nincs a kezünkben semmi, nem tudunk mit aláírni. Míg a többi csapat már aláírt egy kétoldalú szerződést (a CVC-vel), hogy biztonságban legyenek a régi Concorde lejárta és az új megkötése között, nekünk valamiért nincs szerződésünk.”
“Nos, végül is a CVC úgy intézi az üzleti ügyeit, ahogy akarja, nyilván van valami okuk, hogy így tegyenek. De azért furcsa, hogy egy csapattal ennyire másképp bánnak, de tényleg, én nem a CVC-nél dolgozom, úgyhogy csak feltételezem, hogy van valami okuk erre.”
Lowdon azt mondta, a Marussiától többször is érdeklődtek a jogtulajdonosnál a továbblépésről, de nem kaptak érdemi választ. 
 
“Nem igazán tudom, mit tehetnénk még azon túl, hogy hangsúlyozzuk, érvényes nevezésünk van a bajnokságra. Ott vagyunk a versenyen, szerepelünk a bajnokságban, normális versenycsapat vagyunk, pár száz embert foglalkoztatunk. A csapatvezetés értük és a családjaikért is felelős, érdekel minket a sorsuk, fejlesztjük a csapatot.”
“De valamiért nincs megegyezés a CVC-vel, furcsa, hogy így állnak hozzá. Az igazi kérdés az, hogy miért pont mi? Szerintünk jó kis csapat vagyunk és szépen fejlődünk. Komolyan elköteleztük magunkat az F1 iránt, nem értem, miért nem kezelnek minket ugyanúgy, mint a többi csapatot. A vezetőség és a tulajdonosi kör több tagja tárgyalt már tavaly óta a CVC-vel, de azóta sincs semmi, amit aláírhatnánk.”
 
A Marussia számára nem csak azért kellemetlen a megegyezés hiánya, mert így akkor sem részesülnek az F1 év végén szétosztott bevételeiből, ha sikerül a bajnokság 10. helyén zárniuk, hanem azért is, mert a furcsa helyzetük a szponzorokat is elijeszti.
“A többi csapatnak megvan a szerződése, ez a szponzori tárgyalásokon is téma. Nyugtalanítja a támogatókat, hogy minket másképp kezelnek, nem kérdés, hogy van ilyen hatása is.”
Mivel Bernie Ecclestone nem egyszer beszélt már arról, hogy legszívesebben csak tíz csapatot látna a Forma-1-ben, nem kell összeesküvéselmélet-rajongónak ahhoz, hogy a Marussia ellehetetlenítésének szándékát sejtsük az ügy mögött.  

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.