F1: Megfojtják a kiscsapatot?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 11.30

Míg tíz csapat már tavaly megegyezett a kereskedelmi jogtulajdonos CVC-vel az F1-es pénzek elosztásáról, a Marussiát valamiért még mindig a levegőben lógatják. Egyre kellemetlenebb helyzetben a kiscsapat.

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nagyobb pénzügyi igényei miatt nem sikerült tavaly tető alá hozni a 2012-ben lejárt Concorde Agreement 2013-tól érvényes változatát, az “F1 alkotmánya” nélkül is működik a sportág.
A kereskedelmi jogtulajdonos CVC, pontosabban az ügyeiket intéző Bernie Ecclestone tavaly kis alkudozást követően már őszre megegyezett tíz csapattal az F1 bevételeit elosztó szerződésekről, azonban a Marussia valamiért kimaradt. 
A brit-orosz kiscsapat azóta is csak tárgyal, és bár jó néhányszor arról volt szó, hogy már kanyarban a megegyezés, még most, a 2013-as idény elindulása után sem rendelkeznek szerződéssel, mondta el a csapat elnöke és sportigazgatója, Greame Lowdon.
“Már kétszer vagy háromszor, sőt talán még többször mondták hogy elküldik a tervezetet, de amíg nincs a kezünkben semmi, nem tudunk mit aláírni. Míg a többi csapat már aláírt egy kétoldalú szerződést (a CVC-vel), hogy biztonságban legyenek a régi Concorde lejárta és az új megkötése között, nekünk valamiért nincs szerződésünk.”
“Nos, végül is a CVC úgy intézi az üzleti ügyeit, ahogy akarja, nyilván van valami okuk, hogy így tegyenek. De azért furcsa, hogy egy csapattal ennyire másképp bánnak, de tényleg, én nem a CVC-nél dolgozom, úgyhogy csak feltételezem, hogy van valami okuk erre.”
Lowdon azt mondta, a Marussiától többször is érdeklődtek a jogtulajdonosnál a továbblépésről, de nem kaptak érdemi választ. 
 
“Nem igazán tudom, mit tehetnénk még azon túl, hogy hangsúlyozzuk, érvényes nevezésünk van a bajnokságra. Ott vagyunk a versenyen, szerepelünk a bajnokságban, normális versenycsapat vagyunk, pár száz embert foglalkoztatunk. A csapatvezetés értük és a családjaikért is felelős, érdekel minket a sorsuk, fejlesztjük a csapatot.”
“De valamiért nincs megegyezés a CVC-vel, furcsa, hogy így állnak hozzá. Az igazi kérdés az, hogy miért pont mi? Szerintünk jó kis csapat vagyunk és szépen fejlődünk. Komolyan elköteleztük magunkat az F1 iránt, nem értem, miért nem kezelnek minket ugyanúgy, mint a többi csapatot. A vezetőség és a tulajdonosi kör több tagja tárgyalt már tavaly óta a CVC-vel, de azóta sincs semmi, amit aláírhatnánk.”
 
A Marussia számára nem csak azért kellemetlen a megegyezés hiánya, mert így akkor sem részesülnek az F1 év végén szétosztott bevételeiből, ha sikerül a bajnokság 10. helyén zárniuk, hanem azért is, mert a furcsa helyzetük a szponzorokat is elijeszti.
“A többi csapatnak megvan a szerződése, ez a szponzori tárgyalásokon is téma. Nyugtalanítja a támogatókat, hogy minket másképp kezelnek, nem kérdés, hogy van ilyen hatása is.”
Mivel Bernie Ecclestone nem egyszer beszélt már arról, hogy legszívesebben csak tíz csapatot látna a Forma-1-ben, nem kell összeesküvéselmélet-rajongónak ahhoz, hogy a Marussia ellehetetlenítésének szándékát sejtsük az ügy mögött.  

Kommentek

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.