F1: Megfojtják a kiscsapatot?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 11.30

Míg tíz csapat már tavaly megegyezett a kereskedelmi jogtulajdonos CVC-vel az F1-es pénzek elosztásáról, a Marussiát valamiért még mindig a levegőben lógatják. Egyre kellemetlenebb helyzetben a kiscsapat.

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nagyobb pénzügyi igényei miatt nem sikerült tavaly tető alá hozni a 2012-ben lejárt Concorde Agreement 2013-tól érvényes változatát, az “F1 alkotmánya” nélkül is működik a sportág.
A kereskedelmi jogtulajdonos CVC, pontosabban az ügyeiket intéző Bernie Ecclestone tavaly kis alkudozást követően már őszre megegyezett tíz csapattal az F1 bevételeit elosztó szerződésekről, azonban a Marussia valamiért kimaradt. 
A brit-orosz kiscsapat azóta is csak tárgyal, és bár jó néhányszor arról volt szó, hogy már kanyarban a megegyezés, még most, a 2013-as idény elindulása után sem rendelkeznek szerződéssel, mondta el a csapat elnöke és sportigazgatója, Greame Lowdon.
“Már kétszer vagy háromszor, sőt talán még többször mondták hogy elküldik a tervezetet, de amíg nincs a kezünkben semmi, nem tudunk mit aláírni. Míg a többi csapat már aláírt egy kétoldalú szerződést (a CVC-vel), hogy biztonságban legyenek a régi Concorde lejárta és az új megkötése között, nekünk valamiért nincs szerződésünk.”
“Nos, végül is a CVC úgy intézi az üzleti ügyeit, ahogy akarja, nyilván van valami okuk, hogy így tegyenek. De azért furcsa, hogy egy csapattal ennyire másképp bánnak, de tényleg, én nem a CVC-nél dolgozom, úgyhogy csak feltételezem, hogy van valami okuk erre.”
Lowdon azt mondta, a Marussiától többször is érdeklődtek a jogtulajdonosnál a továbblépésről, de nem kaptak érdemi választ. 
 
“Nem igazán tudom, mit tehetnénk még azon túl, hogy hangsúlyozzuk, érvényes nevezésünk van a bajnokságra. Ott vagyunk a versenyen, szerepelünk a bajnokságban, normális versenycsapat vagyunk, pár száz embert foglalkoztatunk. A csapatvezetés értük és a családjaikért is felelős, érdekel minket a sorsuk, fejlesztjük a csapatot.”
“De valamiért nincs megegyezés a CVC-vel, furcsa, hogy így állnak hozzá. Az igazi kérdés az, hogy miért pont mi? Szerintünk jó kis csapat vagyunk és szépen fejlődünk. Komolyan elköteleztük magunkat az F1 iránt, nem értem, miért nem kezelnek minket ugyanúgy, mint a többi csapatot. A vezetőség és a tulajdonosi kör több tagja tárgyalt már tavaly óta a CVC-vel, de azóta sincs semmi, amit aláírhatnánk.”
 
A Marussia számára nem csak azért kellemetlen a megegyezés hiánya, mert így akkor sem részesülnek az F1 év végén szétosztott bevételeiből, ha sikerül a bajnokság 10. helyén zárniuk, hanem azért is, mert a furcsa helyzetük a szponzorokat is elijeszti.
“A többi csapatnak megvan a szerződése, ez a szponzori tárgyalásokon is téma. Nyugtalanítja a támogatókat, hogy minket másképp kezelnek, nem kérdés, hogy van ilyen hatása is.”
Mivel Bernie Ecclestone nem egyszer beszélt már arról, hogy legszívesebben csak tíz csapatot látna a Forma-1-ben, nem kell összeesküvéselmélet-rajongónak ahhoz, hogy a Marussia ellehetetlenítésének szándékát sejtsük az ügy mögött.  

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.