F1: A Mercedes megint a gumikat szidja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.19. 15.30

A Mercedes címzetes elnök, Niki Lauda élesen kritizálja a Forma-1-ben alkalmazott gumikat, szerinte a túl nagy kopás élvezhetetlenné teszi a versenyt.

Tavaly a küszködő Michael Schumacher kelt ki többször is a Pirelli abroncsai ellen, most a Mercedes-csapat címzetes elnöke, Niki Lauda kritizálja a gumikat, igaz, a háromszoros bajnok osztrák nem a gyártót hibáztatja.
A hideg téli teszteken a csapatok és a pilóták borzalmasan szenvedtek a 2013-ra lágyabbá tett Pirellikkel és a szintén hűvös melbourne-i szezonnyitón is az abroncsok játszották a főszerepet. Míg a pole-ból rajtoló Sebastian Vettel három kiállással végül a 3. helyen ért be, a gumikkal kíméletesebben bánó Lotusban ülő Kimi Räikkönennek elég volt két csere, így a 7. helyről indulva nyerte meg a futamot. Lauda szerint ez elfogadhatatlan:
“A gumikat illető helyzet teljesen nonszensz. A kerékcserék számának mesterséges emelése helytelen. Nem igazán a Pirelli tehet erről, ők csak azt teszik, amire az FIA utasította őket, de mostanra a verseny 90 százalékában senki sem érti, mi is történik” – nyilatkozta a Bildnek.  
“Nekem megvan az az előnyöm, hogy megkérdezhetem a mérnököket, de a nézők nem tehetik ezt meg. És igazából még a mi embereink is zavarban vannak. Az ilyen lágy gumik ártanak a Forma-1-nek. A nézők elvesztik a fonalat, ha kettőnél több kiállás van. Ez nagyon rossz irány.”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Twitteren egész hétvégén hasonló megjegyzésekre válaszolgatott, Lauda megszólalására is reagált: “Sok szurkoló üzente nekünk, hogy szerintük sokkal izgalmasabb így a verseny.”
“Niki már elfelejtette, hogy milyen unalmasak voltak a futamok régebben? Mindig ez van: új kihívás elé állítjuk a csapatokat, és ha nem az ő versenyzőjük győz, akkor panaszkodnak.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.