F1: A Mercedes megint a gumikat szidja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.19. 15.30

A Mercedes címzetes elnök, Niki Lauda élesen kritizálja a Forma-1-ben alkalmazott gumikat, szerinte a túl nagy kopás élvezhetetlenné teszi a versenyt.

Tavaly a küszködő Michael Schumacher kelt ki többször is a Pirelli abroncsai ellen, most a Mercedes-csapat címzetes elnöke, Niki Lauda kritizálja a gumikat, igaz, a háromszoros bajnok osztrák nem a gyártót hibáztatja.
A hideg téli teszteken a csapatok és a pilóták borzalmasan szenvedtek a 2013-ra lágyabbá tett Pirellikkel és a szintén hűvös melbourne-i szezonnyitón is az abroncsok játszották a főszerepet. Míg a pole-ból rajtoló Sebastian Vettel három kiállással végül a 3. helyen ért be, a gumikkal kíméletesebben bánó Lotusban ülő Kimi Räikkönennek elég volt két csere, így a 7. helyről indulva nyerte meg a futamot. Lauda szerint ez elfogadhatatlan:
“A gumikat illető helyzet teljesen nonszensz. A kerékcserék számának mesterséges emelése helytelen. Nem igazán a Pirelli tehet erről, ők csak azt teszik, amire az FIA utasította őket, de mostanra a verseny 90 százalékában senki sem érti, mi is történik” – nyilatkozta a Bildnek.  
“Nekem megvan az az előnyöm, hogy megkérdezhetem a mérnököket, de a nézők nem tehetik ezt meg. És igazából még a mi embereink is zavarban vannak. Az ilyen lágy gumik ártanak a Forma-1-nek. A nézők elvesztik a fonalat, ha kettőnél több kiállás van. Ez nagyon rossz irány.”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Twitteren egész hétvégén hasonló megjegyzésekre válaszolgatott, Lauda megszólalására is reagált: “Sok szurkoló üzente nekünk, hogy szerintük sokkal izgalmasabb így a verseny.”
“Niki már elfelejtette, hogy milyen unalmasak voltak a futamok régebben? Mindig ez van: új kihívás elé állítjuk a csapatokat, és ha nem az ő versenyzőjük győz, akkor panaszkodnak.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.