A Forma-1-es csapatok 2013-ra új egységes elektronikai vezérlőrendszert (ECU) kaptak az FIA által jó néhány évvel ezelőtt kiválasztott gyártótól, a McLaren Electronic Systemstől (MES).
Az új, már a 2014-es szabályváltozások irányába fejlesztett rendszer a téli teszteken többször is kihagyott, ledobta a telemetriát, a csapatok időnként vakon köröztek. A MES folyamatos frissítésekkel igyekezett orvosolni a problémákat, de még Melbourne-ben is voltak gondok.
Olyannyira, hogy Mark Webber Red Bulljában a rajt előtt sült be a rendszer, tönkre téve az ausztrál veterán futamának első felét.
“Nagyon sok baj volt a telemetriával a rajtrácson, fogalmunk sem volt, mi van az autóval, a KERS-szel, a kuplunggal, mindennel. Szóval elég idegesek voltak a srácok és persze én is. Gyakorlatilag semmilyen információjuk nem volt a bokszutcában. A futam első felének nagy részében a KERS is elszállt” – mondta vasárnap.
A csapatfőnök, Christian Horner is megerősítette ezt, egy későbbi megszólalásában pedig még egyértelműbben a MES-t hibáztatta.
“Nagyon elkeserítőek voltak Mark gondjai, a teljes telemetria elszállt a formációs körön. Egyáltalán nem Mark hibája volt (a rossz rajt). A McLarent kéne megkérdezni, hogy miért nem működött az ECU, miért vágta tönkre a felkészülést, miért kellett vakon indulnia. Az ECU-hiba kapcsolta le a KERS-t is. Ezt nekik kell kijavítaniuk. Már a teszteken is sok probléma volt.”
A MES ügyvezető igazgatója, Peter van Manen igyekezett megvédeni a cég munkáját és termékét, hangsúlyozta, hogy nem minden az ő hibájuk. A saját vizsgálatuk szerint Webber problémája a Red Bull garázsában keletkezett. 
“A Forma-1-ben idén új pályabírói rendszert vezettek be, új a rádiókapcsolat az autók és a versenyigazgatóság között. Az Ausztrál Nagydíjon használták először élesben ezt a rendszert” – utalt arra, hogy az autók kijelzőin nem jelentek meg a zászlójelek és a versenyigazgató Charlie Whiting nem volt képes központilag kikapcsolni a DRS-t.
“Az FIA ezért helyesen tette, hogy nem erre a rendszerre támaszkodott a versenynapon a DRS-t illetően. De a pályabírói rendszer nagyjából független a hajtásláncot vezérlő ECU-tól, és a csapatok telemetriai rendszere is egy külön dolog.”
“Mark Webbernél az adatkezelő rendszernél adódott hiba a garázsban. Az ECU rendben volt az autóján. Sajnáljuk, hogy problémás volt a rajtra való felkészülése, a csapattal együttműködésben dolgozunk, hogy ne forduljon elő ilyesmi újra.”


A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh is megszólalt az új ECU-val kapcsolatban: “Nehéz munka volt, és még nem tökéletes. A kliensek persze hibátlan terméket várnak a szállítótól. De ez vadonatúj ECU, vadonatúj szoftverrel – egy kicsit talán mindenki elkényelmesedett, mert a korábbi rendszer annyira bombabiztos volt.”
“Ha a hardver vagy a BIOS hibája volt, akkor feltesszük a kezünket, de az ECU-t a saját beállításokkal is el lehet rontani. De meglepődnék, ha a mi hibánk lenne a dolog, mert az F1-ben, a NASCAR-ban és az IndyCarban egyszer sem állt még le autó miattunk, erre büszkék is vagyunk.”