F1: Gyári hiba miatt gyorsult a McLaren

Csalóka volt a jerezi siker

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.18. 10.00

A McLaren a szereplése a szezon eddigi negatív meglepetése. Hogy nyerhették meg az első jerezi tesztnapot, ha most ilyen gyengén mennek? Állítólag egy gyári hiba miatt lehettek gyorsak.

Sokan értetlenkednek a McLaren ausztráliai küszködése láttán, főleg azután, hogy az idei első tesztnapot Jerezben még Jenson Button nyerte, ráadásul figyelemre méltó időeredménnyel. Tehát az előszezon kezdetén még VB-esélyesnek tűntek a wokingiak, most pedig már a középmezőny elejére keveredniük is kihívást jelent.
Egy Forma-1-es szakblog szerint a jerezi eredménynek meglepő oka volt, ugyanis egy gyári hibának köszönhette Button az autója sebességét. A kerékfelfüggesztés egyik elemét rossz irányból szerelték fel, aminek következtében a versenyautó igen alacsonyra került. 
Ez Jerezben ugyan segítette Button tempóját, ám egy kicsit is hepehupásabb aszfalton vagy akár nagyobb üzemanyag-mennyiség mellett használhatatlanná tenné az autót, így az eredetileg tervezett módra állították vissza a felfüggesztést.
Button pénteken Ausztráliában már utalt egy elrontott beállításra, aztán kiderült, hogy az összeszerelési hiba volt a csalóka eredmény oka. Ezt Martin Whitmarsh csapatfőnök is megerősítette. “A rosszul odaillesztett elem nem működne egy olyan egyenetlen pályán, mint a melbourne-i. A legtöbb helyszínen használhatatlan lenne. Többek között emiatt is olyan halovány az autó teljesítménye, ezt a hibát orvosolnunk kell hamarosan” – tette hozzá Whitmarsh.
Ahogy megírtuk, a McLaren mindössze két pontot szerzett Melbourne-ben, Jenson Button 9. helyének köszönhetően. A csapat idén nagy reményekkel kezdte a tesztelést, főleg azok után, hogy a szezonzáró Brazil Nagydíjon Button megszerezte a győzelmet. Az egyre fokozódó fejetlenségben többek között az is felmerült, hogy visszahozzák a tavalyi autójukat, amely az év végén remekül teljesített.  

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.