F1: A Ferrarinak gyorsulni kell

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.18. 13.35

A Ferrari főnöke szerint világos, hogy nagyon fontos idén a gumik kezelése, de jó időmérős tempó nélkül az csak félsiker. A legfontosabb azonban a megbízhatóság.

Bár az Ausztrál Nagydíj időmérője után úgy tűnt, hogy a Red Bull tarolni fog a szezonnyitó versenyen, a futamot végül a 7. helyről rajtoló, de a gumikímélő kétkiállásos stratégiát végrehajtó Kimi Räikkönen nyert, míg Fernando Alonso az 5. helyről kapaszkodott előre a dobogó második fokára, három kiállással, de bevállalós taktikával.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint Melbourne tanulsága, hogy nagyon fontos a stratégia, de ezzel együtt is gyorsulnia is kell a vörös autónak.
“Láttuk, hogy egy hetedik helyről rajtoló autó nyert és egy ötödik helyről induló lett a második, ez pedig azt jelenti, hogy idén kulcsfontosságú a gumikezelés. De ha az megy és emellett a pole-ból is képes rajtolni az autó, az a tökéletes” – utalt arra, hogy az F138-as egykörös tempójával egyelőre nem elégedettek.
A gumihelyzet miatt Domenicali úgy véli, hogy ebben a szezonban többször is ismétlődik Adrian Sutiléhoz hasonló szereplés, amikor a középmezőnybeli csapatok az eltérő stratégia miatt az élmezőny versenyébe is beleszólnak. 
“Idén nagy tempókülönbségeket láthatunk majd az autók között. A top10-be be nem jutók esetleg úgy választanak gumit, hogy aztán az élmezőny versenyére is befolyással lehetnek. Ez néha a kezünkre játszhat, néha akadályozhat, de mindenképp számolni érdemes vele.”
Ami a Ferrari általános formáját és versenyképességét illeti, a főnök inkább kivár a következtetések levonásával, egyelőre a biztos célba éréseket tartja a legfőbb célnak.
“Csak okosan, ez csak az első futam volt. Nagyon sok minden fog még változni a következő pár futam során a viszonyok megértése, a felkészülés és a gumikezelés terén. A stratégia fontos, de én a megbízhatóságot mindennél előbbre valónak tartom, mert ha nem érünk célba, biztosan nem kapunk pontot. Örömmel látom, hogy a szerelőink jól dolgoznak, ez nagyon fontos.”
“A bajnokság az utósó futamig intenzív lesz, efelől semmi kétségem” – szögezte le az olasz, aki szerint a Lotus erős versenytempója a tesztek alapján nem volt meglepő, és a “nagyon erős” McLaren-csapattól is gyors feltámadást vár a pocsék első hétvége után. 

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.