F1: Sutil meghálálta a bizalmat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 11.45

A Force India igen erős versenyt futott a szezonnyitó Asztrál Nagydíjon, és bár Adrian Sutil talán egy kicsit előrébb is végezhetett volna, a kényszerszünetről visszatért német így is brillírozott.

Sokan kockázatosnak tartották, hogy a Force India a tavalyi évet a szabadedzéseken és az őszi teszten is vezető tartalékos, Jules Bianchi helyett a 2012-ben kényszerszüneten lévő Adrian Sutilt választotta versenyzőnek 2013-ra, de a melbourne-i hétvége elsöpörte a kételyeket.
A hatodik F1-es évét kezdő németnek tényleg jót tett a kihagyás, nagyszerű formában volt az edzéseken, a versenyen pedig egyenesen remekelt. A Force India a szezonzáró Brazil Nagydíj után megint sokáig vezetett egy futamon.
Sutil a többségtől eltérően a közepes keverékű gumikkal rajtolt, jól óvta őket, így három helyett két kiállás is elég volt neki, azonban a hajrában felkerült szuperlágyakon már nem volt olyan versenyképes, mint előtte.
“Micsoda nagyszerű érzés! A közepes keveréken kezdtem, és azt hiszem, jó döntés volt. A tempóm jó volt, az autó nagyon jól viselkedett a gumikon, hamar az élen találtam magam – most először vezettem F1-es futamot! A második kiállásom után megint az élre kerültem, akkor már tudtam, hogy jó eredményünk lesz. Az utolsó, szuperlágyas etapom már jóval nehezebb volt, a gumi szemcsésedtek, vesztettem pár pozíciót. Felmerült benne, hogy esetleg még egyszer kell cserélnem, de az utolsó körökben magukra találtak az abroncsok, és beértem a hetedik helyen. Tökéletes kezdés ez a csapat számára, én pedig szeretnék újra köszönetet mondani!” – nyilatkozta Sutil.
A Force India versenyképes formáját Paul di Resta 8. helye is aláhúzta.
“A hetedik és nyolcadik hely nagyszerű eredmény és nagyszerű idénykezdés. Megmutattuk, hogy az autónk jól kezeli a gumikat, másoknál kevesebb kiállással tudtuk teljesíteni a versenyt. Úgy érzem, akár hetedik is lehettem volna, de a második etapom elején beragadtam néhány háromkiállásos pilóta mögé, ezzel sokat veszítettem a pályán” – magyarázta a skót.

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.