F1: Sokáig szenvedhet a McLaren

Előveszik a tavalyi autót?

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 11.30

A McLaren gyengén teljesített az Ausztrál Nagydíjon, még Jenson Button két pontjának is örülniük kell. Button és Martin Whitmarsh szerint is időbe fog telni a felzárkózás.

Ahogy az Ausztrál Nagydíj első két napját követően sejteni lehetett, a McLaren végigszenvedte a szezonnyitó versenyt, és mindössze két ponttal lett gazdagabb Jenson Button 9. helye révén, míg a csapat frissen igazolt versenyzője, Sergio Perez a 11. helyen végzett, tehát nem szerzett pontot Melbourne-ben. 

Button csak egy helyet tudott előrelépni az időmérőn megszerzett 10. pozíciójához képest, miközben folyamatosan küzdött a gumikopással, olyannyira, hogy a mezőnyből elsőként, már a 4. körben kénytelen volt lecserélni a szuperlágy gumikat.
A 2009-es világbajnok szerint a körülményekhez képest jó taktikai döntéseket hozott a csapat. “Nyilvánvalóan nem voltunk gyorsak ma. Figyelembe véve az időmérőn tapasztaltakat, jókor cseréltünk kereket. Az utolsó pár köröm nagyon kemény volt, hiszen a korai cseréket követően a közepes keverékű gumiknak nagyon sokat kellett kibírniuk. Örülnünk kell a két megszerzett pontnak, és nagy munka vár ránk, hogy utolérjük a srácokat a mezőny elején” – árulta el Button.
“Nagyon le vagyunk maradva” – ismerte el. “Senki nem tudja, pontosan mennyi időt vesz majd igénybe a felzárkózás, ám el fog tartani egy darabig, az biztos.”
Ugyan a Malajziáig csak egy hét van hátra, ám segíthet a McLarenen, hogy a szepangi pálya felülete sokkal kevésbé eszi meg a gumikat, mint a melbourne-ié, illetve a kiszámíthatatlan időjárási viszonyok között Button általában jól szokott vezetni. Ennek ellenére Button nem vár túl sokat, és már a pontszerzéssel is elégedett lenne.
A csapatfőnök, Martin Whitmarsh szintén nem lát túl nagy esélyt arra, hogy Malajziában jobban mennek majd a dolgaik. A wokingiak vezetője szerint semmilyen lehetőséget nem zárnak ki a felzárkózás érdekében. “Elismerjük, hogy bizonyos dolgokat elrontottunk, nem vagyunk rá büszkék, de előfordul az ilyesmi, ez tény” – mondta.
“Jelenleg nem tehetünk mást, mint hogy a problémák megértésére koncentrálunk, hogy minél hamarabb zöld ágra vergődjünk az autónkkal. Valószínűleg nem fog olyan gyorsan menni, mint ahogy azt én és még sok más ember szeretné, de hiszünk benne, hogy meg tudjuk csinálni. Ha mégsem, akkor minden lehetőséget áttekintünk majd” – vetítette előre a McLaren csapatfőnöke.
Whitmarsh ezzel arra a szombati nyilatkozatára utalhatott, amelyben arról beszélt, hogy akár a tavalyi autójuk leporolása és ismételt bevetése is szóba kerülhet, ha nem találnak megoldást a bajaikra. “Elképesztően hosszú a szezon, és aki VB-t és versenyeket akar nyerni, annak folyamatosan fejlesztenie kell. Erre akartunk alapot teremteni az új géppel” – mondta a főnök. “Ha a tavalyi autónk fejlesztését folytatjuk, akkor valószínűleg jobb helyen végünk Ausztráliában” – ismerte el. 

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.