F1: Sokáig szenvedhet a McLaren

Előveszik a tavalyi autót?

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 11.30

A McLaren gyengén teljesített az Ausztrál Nagydíjon, még Jenson Button két pontjának is örülniük kell. Button és Martin Whitmarsh szerint is időbe fog telni a felzárkózás.

Ahogy az Ausztrál Nagydíj első két napját követően sejteni lehetett, a McLaren végigszenvedte a szezonnyitó versenyt, és mindössze két ponttal lett gazdagabb Jenson Button 9. helye révén, míg a csapat frissen igazolt versenyzője, Sergio Perez a 11. helyen végzett, tehát nem szerzett pontot Melbourne-ben. 

Button csak egy helyet tudott előrelépni az időmérőn megszerzett 10. pozíciójához képest, miközben folyamatosan küzdött a gumikopással, olyannyira, hogy a mezőnyből elsőként, már a 4. körben kénytelen volt lecserélni a szuperlágy gumikat.
A 2009-es világbajnok szerint a körülményekhez képest jó taktikai döntéseket hozott a csapat. “Nyilvánvalóan nem voltunk gyorsak ma. Figyelembe véve az időmérőn tapasztaltakat, jókor cseréltünk kereket. Az utolsó pár köröm nagyon kemény volt, hiszen a korai cseréket követően a közepes keverékű gumiknak nagyon sokat kellett kibírniuk. Örülnünk kell a két megszerzett pontnak, és nagy munka vár ránk, hogy utolérjük a srácokat a mezőny elején” – árulta el Button.
“Nagyon le vagyunk maradva” – ismerte el. “Senki nem tudja, pontosan mennyi időt vesz majd igénybe a felzárkózás, ám el fog tartani egy darabig, az biztos.”
Ugyan a Malajziáig csak egy hét van hátra, ám segíthet a McLarenen, hogy a szepangi pálya felülete sokkal kevésbé eszi meg a gumikat, mint a melbourne-ié, illetve a kiszámíthatatlan időjárási viszonyok között Button általában jól szokott vezetni. Ennek ellenére Button nem vár túl sokat, és már a pontszerzéssel is elégedett lenne.
A csapatfőnök, Martin Whitmarsh szintén nem lát túl nagy esélyt arra, hogy Malajziában jobban mennek majd a dolgaik. A wokingiak vezetője szerint semmilyen lehetőséget nem zárnak ki a felzárkózás érdekében. “Elismerjük, hogy bizonyos dolgokat elrontottunk, nem vagyunk rá büszkék, de előfordul az ilyesmi, ez tény” – mondta.
“Jelenleg nem tehetünk mást, mint hogy a problémák megértésére koncentrálunk, hogy minél hamarabb zöld ágra vergődjünk az autónkkal. Valószínűleg nem fog olyan gyorsan menni, mint ahogy azt én és még sok más ember szeretné, de hiszünk benne, hogy meg tudjuk csinálni. Ha mégsem, akkor minden lehetőséget áttekintünk majd” – vetítette előre a McLaren csapatfőnöke.
Whitmarsh ezzel arra a szombati nyilatkozatára utalhatott, amelyben arról beszélt, hogy akár a tavalyi autójuk leporolása és ismételt bevetése is szóba kerülhet, ha nem találnak megoldást a bajaikra. “Elképesztően hosszú a szezon, és aki VB-t és versenyeket akar nyerni, annak folyamatosan fejlesztenie kell. Erre akartunk alapot teremteni az új géppel” – mondta a főnök. “Ha a tavalyi autónk fejlesztését folytatjuk, akkor valószínűleg jobb helyen végünk Ausztráliában” – ismerte el. 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.