F1: Räikkönen nyerte a szezonnyitót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 08.44

Komoly taktikai csatákat hozott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj, amelyet végül a lotusos Kimi Räikkönen nyert meg. Alonso lett a második, az edzéseket domináló címvédő Vettel csak a harmadik.

A nehéz időmérők után szürke, de száraz időben, 18 fokos levegő- és 24 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2013-as bajnokság első versenye, az Ausztrál Nagydíj.

A rajtrácsra csak 21 autó állt fel, Nico Hülkenberg Sauberje elromlott. A mezőny többsége a szuperlágy gumin rajtolt, csak Adrian Sutil, Daniel Ricciardo, Sergio Perez és Pastor Maldoando választotta a közepes keveréket.

A startnál nagyon simán ment el a mezőny, semmilyen incidens nem történt. Vettel megőrizte az első helyet, de Mark Webber szokása szerint pocsékul kezdett, visszaesett. Lewis Hamiltonnak sem volt túl jó a kezdése, az első körben mindkét Ferrari megelőzte, és Kimi Räikkönen is elment mellette.

A 3. kör kezdetén Vettel vezetett, mögötte Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Nico Rosberg, Webber, Paul di Resta, Button és Adrian Sutil állt az első tízben.

A szuperlágy gumik hamar elkezdték megadni magukat: Button a 4., Webber az 5. kör végén cserélt, Vettel a 8. körre váltott a közepesre. Massa egy körig vezette így a mezőnyt, a brazil is kiment, majd Alonso és Räikkönen is cserélt.

Az élre került Mercedesek nagyon jól bántak a szuperlágyakkal, Hamilton csak a 13., Rosberg a 14. kör végén ment ki friss gumiért. A Force Indiához visszatért Sutil vezette a versenyt.

A futam negyedénél Sutil, Vettel, Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Rosberg, Button, Webber és di Resta sorakozott az első tízben.

Webber a 19. körben már másodszor cserélt kereket, az első közepes szettje 14 kört bírt, Alonso a 20., Sutil és Vettel a 21. körben váltott, a Force India-pilóta egy kiállást “ellopott” a többiekhez képest. A két német amúgy Alonso mögé tért vissza a pályára.

Vettel a 23. körben megelőzte Sutilt a 2. DRS-zóna végén.

A 25. körben Maldonado kötött ki az első kanyar kavicságyában, a 27. körben Rosberg húzódott félre, kiszálltak. Räikkönen közben kiválóan húzta el a második etapját, nagyszerű tempóval építette az előnyét az élen.

A futam felénél, a 29. körben cseperegni kezdett. A sorrend Räikkönen, Hamilton, Alonso, Vettel, Sutil, Massa, di Resta, Webber, Ricciardo és Button sorakozott a pontszerző pozíciókban.

A 30-31. körben kemény csata bontakozott ki Hamilton és Alonso között, amit végül a spanyol nyert meg, a mercedeses el is fékezte a gumiját, a kör végén ki is ment friss abroncsokért.

Räikkönen végül a 34. körben ment ki, a vezető helyről az 5. pozícióba tért vissza, de gyakorlatilag egy kiállást megspórolt a többiekhez képest, így kiváló helyzetben volt. Az ekkor a 3. helyen álló Sutil is bizakodva várhatta a végjátékot, amikor nála a szuperlágyas, gyors utolsó etap jöhetett.

Massa a 37., Vettel a 38. körben teljesítette a harmadik cseréjét, a 40. körben elment az egyre jobban kopó gumikon haladó Hamiltont, majd ugyanezt tette vele Massa is egy kicsit később. A 2008-as bajnok a 43. körre újra kereket cserélt, a 6. helyre tért vissza.

Räikkönen ugyanekkor visszavette a vezetést Sutiltól. A sorrend az előzést követően Räikkönen, Sutil, Alonso, Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Vergne, di Resta és Button volt a top10-ben.

Sutil közepes keverékű gumijai a 44-45. körre kezdtek elfogyni, a nagy kérdés az volt, meddig húzza rajtuk, hogy a lehető legrövidebb etapja legyen majd a kötelezően használandó szuperlágyak felvétele előtt. A 46. körben Alonso meg is előzte a németet, aki a kör végén meg is ejtette a cserét, az 5. helyre tért vissza.

A Force Indiá-s az 51. körre omlott össze, a szuperlágyak nem bírták a tempót, előbb Hamilton, majd Webber is megelőzte, küszködött.

Öt körrel a vége előtt Räikkönen vezetett, mögötte Alonso – lőtávolon kívül -, aztán Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Sutil, di Resta, Button és Romain Grosjean várhatott pontokat.

Változás már nem történt, de Räikkönen azért még megfutotta a leggyorsabb kört, mielőtt megszerezte volna a pályafutása 20., lotusos karrierje második győzelmét. A 2007-es bajnok másodszorra nyert az Albert Parkban.

A finn és a Lotus kiválóan kezelte a gumikat, míg a mögötte állók három kiállással jutottak a végéig. A dobogóra a végén egy kicsit már küszködő Fernando Alonso és a pole-t fölényesen megszerző címvédő, Sebastian Vettel ért fel.

A további pontszerző helyeken a régi formájában lévő Massa, Hamilton, Webber, Sutil, di Resta, Button és Grosjean ért be.

Az egyéni bajnokságban a fenti sorrend érvényesül, a konstruktőriben a Ferrari vezet. Az idény jövő hétvégén a Maláj Nagydíjjal folytatódik.  

Ausztrál Nagydíj, Melbourne, 2013.03.17.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.