F1: Räikkönen nyerte a szezonnyitót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 08.44

Komoly taktikai csatákat hozott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj, amelyet végül a lotusos Kimi Räikkönen nyert meg. Alonso lett a második, az edzéseket domináló címvédő Vettel csak a harmadik.

A nehéz időmérők után szürke, de száraz időben, 18 fokos levegő- és 24 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2013-as bajnokság első versenye, az Ausztrál Nagydíj.

A rajtrácsra csak 21 autó állt fel, Nico Hülkenberg Sauberje elromlott. A mezőny többsége a szuperlágy gumin rajtolt, csak Adrian Sutil, Daniel Ricciardo, Sergio Perez és Pastor Maldoando választotta a közepes keveréket.

A startnál nagyon simán ment el a mezőny, semmilyen incidens nem történt. Vettel megőrizte az első helyet, de Mark Webber szokása szerint pocsékul kezdett, visszaesett. Lewis Hamiltonnak sem volt túl jó a kezdése, az első körben mindkét Ferrari megelőzte, és Kimi Räikkönen is elment mellette.

A 3. kör kezdetén Vettel vezetett, mögötte Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Nico Rosberg, Webber, Paul di Resta, Button és Adrian Sutil állt az első tízben.

A szuperlágy gumik hamar elkezdték megadni magukat: Button a 4., Webber az 5. kör végén cserélt, Vettel a 8. körre váltott a közepesre. Massa egy körig vezette így a mezőnyt, a brazil is kiment, majd Alonso és Räikkönen is cserélt.

Az élre került Mercedesek nagyon jól bántak a szuperlágyakkal, Hamilton csak a 13., Rosberg a 14. kör végén ment ki friss gumiért. A Force Indiához visszatért Sutil vezette a versenyt.

A futam negyedénél Sutil, Vettel, Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Rosberg, Button, Webber és di Resta sorakozott az első tízben.

Webber a 19. körben már másodszor cserélt kereket, az első közepes szettje 14 kört bírt, Alonso a 20., Sutil és Vettel a 21. körben váltott, a Force India-pilóta egy kiállást “ellopott” a többiekhez képest. A két német amúgy Alonso mögé tért vissza a pályára.

Vettel a 23. körben megelőzte Sutilt a 2. DRS-zóna végén.

A 25. körben Maldonado kötött ki az első kanyar kavicságyában, a 27. körben Rosberg húzódott félre, kiszálltak. Räikkönen közben kiválóan húzta el a második etapját, nagyszerű tempóval építette az előnyét az élen.

A futam felénél, a 29. körben cseperegni kezdett. A sorrend Räikkönen, Hamilton, Alonso, Vettel, Sutil, Massa, di Resta, Webber, Ricciardo és Button sorakozott a pontszerző pozíciókban.

A 30-31. körben kemény csata bontakozott ki Hamilton és Alonso között, amit végül a spanyol nyert meg, a mercedeses el is fékezte a gumiját, a kör végén ki is ment friss abroncsokért.

Räikkönen végül a 34. körben ment ki, a vezető helyről az 5. pozícióba tért vissza, de gyakorlatilag egy kiállást megspórolt a többiekhez képest, így kiváló helyzetben volt. Az ekkor a 3. helyen álló Sutil is bizakodva várhatta a végjátékot, amikor nála a szuperlágyas, gyors utolsó etap jöhetett.

Massa a 37., Vettel a 38. körben teljesítette a harmadik cseréjét, a 40. körben elment az egyre jobban kopó gumikon haladó Hamiltont, majd ugyanezt tette vele Massa is egy kicsit később. A 2008-as bajnok a 43. körre újra kereket cserélt, a 6. helyre tért vissza.

Räikkönen ugyanekkor visszavette a vezetést Sutiltól. A sorrend az előzést követően Räikkönen, Sutil, Alonso, Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Vergne, di Resta és Button volt a top10-ben.

Sutil közepes keverékű gumijai a 44-45. körre kezdtek elfogyni, a nagy kérdés az volt, meddig húzza rajtuk, hogy a lehető legrövidebb etapja legyen majd a kötelezően használandó szuperlágyak felvétele előtt. A 46. körben Alonso meg is előzte a németet, aki a kör végén meg is ejtette a cserét, az 5. helyre tért vissza.

A Force Indiá-s az 51. körre omlott össze, a szuperlágyak nem bírták a tempót, előbb Hamilton, majd Webber is megelőzte, küszködött.

Öt körrel a vége előtt Räikkönen vezetett, mögötte Alonso – lőtávolon kívül -, aztán Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Sutil, di Resta, Button és Romain Grosjean várhatott pontokat.

Változás már nem történt, de Räikkönen azért még megfutotta a leggyorsabb kört, mielőtt megszerezte volna a pályafutása 20., lotusos karrierje második győzelmét. A 2007-es bajnok másodszorra nyert az Albert Parkban.

A finn és a Lotus kiválóan kezelte a gumikat, míg a mögötte állók három kiállással jutottak a végéig. A dobogóra a végén egy kicsit már küszködő Fernando Alonso és a pole-t fölényesen megszerző címvédő, Sebastian Vettel ért fel.

A további pontszerző helyeken a régi formájában lévő Massa, Hamilton, Webber, Sutil, di Resta, Button és Grosjean ért be.

Az egyéni bajnokságban a fenti sorrend érvényesül, a konstruktőriben a Ferrari vezet. Az idény jövő hétvégén a Maláj Nagydíjjal folytatódik.  

Ausztrál Nagydíj, Melbourne, 2013.03.17.

Kommentek

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT élvezetes autó maradt.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.