F1: Megtanulták a leckét az újoncok

Pontot egyikük sem szerzett

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 13.30

Bár az időmérőn bukdácsoltak, olykor estek-keltek az újoncok, a futamon végül mindegyikük célba ért, még ha pontot nem is szereztek. Nyilatkozatok a versenyről.

A legkevesebb várakozás talán Giedo van der Garde szerepléséhez fűzödött, aki a pontszerzésre esélytelen Caterham volánja mögött mutatkozott be 28 évesen a Forma-1-ben, amivel az idei legidősebb újonc címét is kiérdemelte. 
“Szuperlágy gumikon kezdtem, és a rajtot követően leelőztem pár versenyzőt az első kanyarban Az első kiállásig minden jól ment, tudtam tartani Jules Bianchit, ám a következő etapban lassú defektet kaptam, ami sok időmbe, és előre kellett hoznom a következő kiállásomat. Mindent egybevetve jó tapasztalat volt – ez is volt a fő célom, tanulni.”
Max Chilton, a Marussia pilótája ígéretes ifjúkori eredményekkel, illetve erős anyagi háttérrel indul. A fiatal versenyző magabiztosan végigvezette a távot, és ugyan a rivális Caterham tapasztaltabb pilótája, Charles Pic előtte végzett, a szintén újonc Giedo Van der Garde-ot megelőzte, és a 17. helyen végzett.
“Boldog vagyok a Forma-1-es bemutatkozásomat követően. Van der Garde-dal kakaskodtunk az elején, aminek következtében megsérült az első szárnyam, amit le kellett cserélnem. Ez hátravetett, és időbe telt a felzárkózás. Később jót csatáztam van der Garde-dal, amelynek végén le is tudtam előzni őt. Voltak ugyan nehéz pillanatok, úgy érzem sokat tudtam tanulni, és a következő versenyeken már sokkal tapasztaltabb leszek. Malajziában már jobban szeretném megközelíteni a középmezőnyt.”
A másik marussiás újoncot, Jules Bianchit sokan az egyik legnagyobb F1-es tehetségnek tartják. Korábban már tesztelhette a Ferrari és Force India autóit is, és valószínűsíthető, hogy a közeljövőben egy komolyabb csapatnál is kipróbálhatja magát. Bianchi hozta is a tőle elvárhatót, és a kiscsapatok pilótái közül kiemelkedőt nyújtott, 15. lett.
“Nem tudok jobb kezdést elképzelni. Nagy kihívás volt a tegnapi kvalifikáció, de mára megnyugodtam. Minden nagyon jól ment a versenyen, amennyire tudtuk, igyekeztük kezelni a gumikopást. Szeretném megköszönni az egész csapatnak, a mérnököknek, a szerelőknek, hogy segítettek felkészülni. Jó látni, hogy mennyit fejlődtünk a tél folyamán.”
Valtteri Bottas talán a legtapasztaltabb az összes újonc közül, hiszen tavaly sok nagydíj pénteki szabadedzésén tesztelhette a Williamst, és régóta a csapattal készül a bemutatkozásra. A finn tehetségét sem kérdőjelezi meg senki, azonban úgy tűnik, a várakozások ellenére a britek autója nem sikerült úgy, ahogy szerették volna. Bottas korrekt módon végigcsinálta a versenyt, 14. lett.
“Jól rajtoltam, és nagyon élveztem, hogy újra versenyezhetek. Aztán egy kis hibát elkövettem, amivel sok helyet vesztettem. A maximumot hoztuk ki az autóból, és annak ellenére, hogy még nincs meg a vágyott tempónk, vannak pozitívumok, amelyekre építhetünk. A következő verseny egy hét múlva lesz, szóval keményen kell dolgoznunk, hogy ott megszerezhessük első pontjainkat.”
Esteban Gutiérrez Bottashoz hasonlóan már tavaly is többször tesztelhetett csapatával. Az újoncok közül talán övé a legütőképesebb autó, a tavaly több dobogós helyezést is szerző Sauber. A mexikói ehhez képest elég eseménytelen versenyt futott, körhátrányban a 13. helyen végzett, ami annak ellenére is csalódás némileg, hogy az újoncok közül a legjobb helyezést érte el.
“Az elsőszámú célom az volt, hogy célba érjek, és örülök, hogy ezt teljesíteni tudtam. Köszönettel tartozom a csapatnak, mivel a tegnapi kvalifikáción sokat vesztettünk az esélyeinkből egy jobb eredmény elérésére, ám ők segítettek abban, hogy visszahozzunk valamit ebből. Jó alapokra építkezünk, hogy a jövőben keményen küzdjünk és eredményesek legyünk.”

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.