F1: Megtanulták a leckét az újoncok

Pontot egyikük sem szerzett

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 13.30

Bár az időmérőn bukdácsoltak, olykor estek-keltek az újoncok, a futamon végül mindegyikük célba ért, még ha pontot nem is szereztek. Nyilatkozatok a versenyről.

A legkevesebb várakozás talán Giedo van der Garde szerepléséhez fűzödött, aki a pontszerzésre esélytelen Caterham volánja mögött mutatkozott be 28 évesen a Forma-1-ben, amivel az idei legidősebb újonc címét is kiérdemelte. 
“Szuperlágy gumikon kezdtem, és a rajtot követően leelőztem pár versenyzőt az első kanyarban Az első kiállásig minden jól ment, tudtam tartani Jules Bianchit, ám a következő etapban lassú defektet kaptam, ami sok időmbe, és előre kellett hoznom a következő kiállásomat. Mindent egybevetve jó tapasztalat volt – ez is volt a fő célom, tanulni.”
Max Chilton, a Marussia pilótája ígéretes ifjúkori eredményekkel, illetve erős anyagi háttérrel indul. A fiatal versenyző magabiztosan végigvezette a távot, és ugyan a rivális Caterham tapasztaltabb pilótája, Charles Pic előtte végzett, a szintén újonc Giedo Van der Garde-ot megelőzte, és a 17. helyen végzett.
“Boldog vagyok a Forma-1-es bemutatkozásomat követően. Van der Garde-dal kakaskodtunk az elején, aminek következtében megsérült az első szárnyam, amit le kellett cserélnem. Ez hátravetett, és időbe telt a felzárkózás. Később jót csatáztam van der Garde-dal, amelynek végén le is tudtam előzni őt. Voltak ugyan nehéz pillanatok, úgy érzem sokat tudtam tanulni, és a következő versenyeken már sokkal tapasztaltabb leszek. Malajziában már jobban szeretném megközelíteni a középmezőnyt.”
A másik marussiás újoncot, Jules Bianchit sokan az egyik legnagyobb F1-es tehetségnek tartják. Korábban már tesztelhette a Ferrari és Force India autóit is, és valószínűsíthető, hogy a közeljövőben egy komolyabb csapatnál is kipróbálhatja magát. Bianchi hozta is a tőle elvárhatót, és a kiscsapatok pilótái közül kiemelkedőt nyújtott, 15. lett.
“Nem tudok jobb kezdést elképzelni. Nagy kihívás volt a tegnapi kvalifikáció, de mára megnyugodtam. Minden nagyon jól ment a versenyen, amennyire tudtuk, igyekeztük kezelni a gumikopást. Szeretném megköszönni az egész csapatnak, a mérnököknek, a szerelőknek, hogy segítettek felkészülni. Jó látni, hogy mennyit fejlődtünk a tél folyamán.”
Valtteri Bottas talán a legtapasztaltabb az összes újonc közül, hiszen tavaly sok nagydíj pénteki szabadedzésén tesztelhette a Williamst, és régóta a csapattal készül a bemutatkozásra. A finn tehetségét sem kérdőjelezi meg senki, azonban úgy tűnik, a várakozások ellenére a britek autója nem sikerült úgy, ahogy szerették volna. Bottas korrekt módon végigcsinálta a versenyt, 14. lett.
“Jól rajtoltam, és nagyon élveztem, hogy újra versenyezhetek. Aztán egy kis hibát elkövettem, amivel sok helyet vesztettem. A maximumot hoztuk ki az autóból, és annak ellenére, hogy még nincs meg a vágyott tempónk, vannak pozitívumok, amelyekre építhetünk. A következő verseny egy hét múlva lesz, szóval keményen kell dolgoznunk, hogy ott megszerezhessük első pontjainkat.”
Esteban Gutiérrez Bottashoz hasonlóan már tavaly is többször tesztelhetett csapatával. Az újoncok közül talán övé a legütőképesebb autó, a tavaly több dobogós helyezést is szerző Sauber. A mexikói ehhez képest elég eseménytelen versenyt futott, körhátrányban a 13. helyen végzett, ami annak ellenére is csalódás némileg, hogy az újoncok közül a legjobb helyezést érte el.
“Az elsőszámú célom az volt, hogy célba érjek, és örülök, hogy ezt teljesíteni tudtam. Köszönettel tartozom a csapatnak, mivel a tegnapi kvalifikáción sokat vesztettünk az esélyeinkből egy jobb eredmény elérésére, ám ők segítettek abban, hogy visszahozzunk valamit ebből. Jó alapokra építkezünk, hogy a jövőben keményen küzdjünk és eredményesek legyünk.”

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.