F1: Massa verte volna Alonsót?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 12.40

Felipe Massa úgy érzi, szerencsésebb taktikával csapattársa, Fernando Alonso előtt végezhetett volna, azaz dobogóra állhatott volna az Ausztrál Nagydíjon.

Felipe Massa Ausztráliában egyértelműen továbbvitte a 2012 végi jó formáját, a szabadedzéseken pariban volt Fernando Alonsóval, az időmérőn 3 ezreddel a spanyol elé, a 4. rajkockába kvalifikált, és az első két etapban is a csapattársa előtt járt.
Végül Alonso a 2., Massa csak a 4. lett, ugyanis a kétszeres bajnok a második kiállását jóval előbbre hozta, friss gumikkal át tudta ugrani a brazilt és Sebastian Vettelt is.
Massa nem elégedett az eredménnyel, de hangsúlyozta, hogy nem a csapat tolt ki vele, hanem Alonso kockáztatott a taktikával, és bejött a dolog. 
“Amikor az élmenővel küzd az ember, aztán két helyet veszít, akkor nyilván csalódott. Hogy őszinte legyek, (Alonso) egy kicsit korán állt ki, eredetileg 3-4 körrel későbbi kiállással számoltunk. A gumikopást tekintve veszélyes volt, de vállalta a rizikót és bejött a dolog.”
“A pálya egyre javult, sokkal jobban lehetett tartani a tempót a felgumizódó aszfalton, és nem is voltak előtte mások. Szóval működött. Persze úgy könnyebb is kockáztatni, ha hátrébb van az ember” – utalt arra, hogy addig Alonso előtt haladt.
“Egy kicsit csalódott vagyok emiatt, de összességében nagyon örülök annak, hogy ilyen pozitívan kezdtük az idényt!” 
“Ha megnézzük az utolsó három tavalyi futamot, néha a Force Indiák vagy a Williamsek mögül rajtoltunk, most viszont szép előnyünk volt velük szemben az időmérőn. Ez is mutatja, hogy előreléptünk tavaly év vége óta. Persze nem csak mi, a Mercedes is nagyot ugrott, a Red Bull is. De ha általában a csapatokhoz viszonyítunk, akkor látható, hogy nagyon jó volt a felkészülési munkánk, a jó irányba mentünk.”
Valóban, a Ferrari Alonso és Massa pontjaival a maximumot hozta, a konstruktőri bajnokság első helyén állnak, ami óriási különbség a 2012-es induláshoz viszonyítva. Érdekesség, hogy a csapat hivatalos futamösszefoglalójában a Ferrari gratulált ugyan a győztesnek, de konkrétan nem nevezték meg a 2007 és 2009 között náluk versenyző, eddigi utolsó bajnoki címüket szerző Kimi Räikkönent. 

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.