F1: A Lotust dicsérte Alonso és Vettel

Räikkonen lazán vette Melbourne-t

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 09.40

Kimi Räikkonen magabiztos vezetéssel taktikus győzelmet aratott. Teljesítményét Alonso és Vettel is elismerik, akik elégedettek a szezonkezdettel, annak ellenére, hogy nem sikerült nyerniük.

A 2013-as Ausztrál Nagydíj dobogósainak nyilatkozata a futamot követően. 

Kimi Räikkonen (1.): A kétkiállásos taktika volt az eredeti tervünk. Magabiztosan álltam a futamhoz, bár aggódtam is a gumik miatt, hiszen a teszteken nem sok hosszú etapot futottam. 
Jól sikerült a rajt, ám még az első körök után is voltak kétségeim, meddig bírják az abroncsok, hiszen ez az első futam, és a kerékcserék időzítése mindig lutri – de mi most mindent legjobb időben csináltunk. Tudtam, hogy jó az autónk, és eleve pozitív megérzésekkel álltam a versenyhez. Csak túl kellett jutni az első néhány körön, aztán már minden simán ment. 
A végén azért futottam meg a leggyorsabb kört, mert Fernando közeledett, fel kellett gyosítanom, azok után, hogy lekörözendőkön kellett átfűznöm magamat, kicsit lazán is vettem a dolgot, és szerettem volna egy kis előnyt kialakítani arra az esetre, ha eleredne az eső.
Nagyszerű ez a győzelem, az egyik legsimább az eddigi sikereim közül. De nem szabad elfelejteni, hogy ez csak egy verseny volt a 19-ből. Boldogok vagyunk, ám ez nem változtat a célunkon: még sok versenyt kell nyernünk idén. 
Fernando Alonso (2.): Fantasztikusan érzem magam, remek verseny volt, minden kör akciódúsra sikerült, személy szerint nagyon élveztem. Köszönjük a szurkolóknak, hogy a tegnapiak után kitartottunk mellettük, jó műsort kellett nyújtanunk, hogy kiengeszteljük őket, és azt hiszem, megtettük.
Gratulálok Kiminek, fantasztikus volt ma, ahogy az egész Lotus! Nem volt egyszerű a dolgom, sokat mentem forgalomban, küzdöttem Felipe Massával, Sebastian Vettellel, Adrian Sutillal, olykor pedig a lekörözendők is problémát okoztak. 
A Lotusszal szemben mi 2 helyett 3 kiállással teljesítettük a távot, ami kis aggodalomra adhat okot nekünk. A következő (malajziai) futam előtt mindössze 4 napunk van arra, hogy felkészítsük az autót, ráadásul kemény ellenfeleink vannak, ez ma kiderült.
Ettől függetlenül hihetetlenül boldog vagyok. Figyelembe véve, hogy tavaly és 2 évvel ezelőtt milyen nehezen indult a szezon, most sokkal optimistábbak lehetünk.
Sebastian Vettel (3.): Elégedettnek kell lennünk a harmadik hellyel, még ha többet is akartunk elérni a pole-ból indulva. A rajt jól sikerült, az első pár körben minden rendben volt, ám gyorsan kiderült, hogy a gumik kopnak, így nem diktálhatunk túl nagy tempót. A Lotus tempója lenyűgöző volt, a Ferrari is jól ment. Tudtam, hogy a második boxkiállásnál leelőzött Fernando, viszont meglepett, hogy Kimi is elém keveredett.
Nem aggaszt különösebben, hogy most nem nyertünk. Néha el kell ismerni, hogy mások gyorsabbak nálunk: ma a harmadik leggyorsabb autó volt a mienk. Ám így is elégedettek lehetünk, még ha  a délután nem is alakult teljesen úgy, ahogy elképzeltük, de hosszú még az idény, és sok pontot szereztünk Melbourne-ben. Jó verseny volt, trükkös gumikkal, örülök, hogy a dobogón lehetek.
Nem hiszem, hogy sokat vesztettem volna azzal, hogy jópár kört Adrian Sutil mögött kellett töltenem. Persze nem is segített, de ha elég gyors vagyok, megelőzhettem volna. Végigtekintve a verseny egészen, nem gondolom, hogy túl nagy lemaradást eredményeztek azok a körök.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.