Kubica minden pénzt megadna az F1-ért

Barcelonában már tudna F1-es gépet vezetni

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 15.00

Robert Kubica idén a WRC2 sorozatban próbál meg visszaszokni a versenyzéshez egy Citroën volánja mögött. Fő célja azonban továbbra is Forma-1, ezért is nem elégedett meg egy DTM-es szereplés kompromisszumával.

Robert Kubica a 2011 februári ralibalesete óta nem szerepel a Forma-1-ben. De ez is csoda, hogy A lengyel versenyző életben maradt az ütközést követően, amelyben egy szalagkorlát kettévágta autóját, és szétroncsolta kezét. Felépülésének fontos lépcsőfoka lehet, hogy négyversenyes programba kezd a Citroën WRC2-es ralicsapatában, ám hosszú távú célja továbbra is az F1-es visszatérés.
Egy varsói rendezvényen Kubica elárulta, hogy leszámolt a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) való szereplés lehetőségével, miután szerinte a ralizás nagyobb fizikai igénybevételnek teszi ki, ez pedig közelebb viheti a Forma-1-hez. Szerinte a barcelonaihoz hasonló pályákon már tudna F1-es gépet is vezetni, ám a kanyargósabbakkal egyelőre meggyűlne a baja. 
“Minden pénzt megadnék azért, hogy visszatérhessek” – jelentette ki a lengyel. “Jelen pillanatban képes lennék mondjuk Barcelonában vezetni, de Monacóban például még nem. Elsősorban F1-es pilóta szeretnék lenni, de ha valaki másfél évvel ezelőtt azt mondja, hogy a Citroën és a Michelin támogatásával ilyen körülmények között ralizhatok, azt sem hittem volna el” – mondta.
“Remélem, egy nap ott lehetek megint, ahol a baleset előtt voltam. Szerintem mindenki szívesen látna. A ralisok azt szeretnék, ha maradnék velük, viszont én úgy érzem, a Forma-1 világához tartozom. Mindig is tudtam ezt, de most még jobban értékelem, hogy azt csinálhassam az életben, ami szeretnék.”
Kubica korábban tesztelte a Mercedes DTM-autóját, mielőtt elkötelezte volna magát a Citroën WRC2 csapatánál. A pályaversenyes tapasztalatai alapján sejthető, hogy a megegyezés része lehet, hogy amennyiben a Citroën valóban beszáll a WTCC sorozatba (amelyben Michelisz Norbert is sikerrel szerepel), akkor Kubica – a ralivilágbajnok Sebastien Loeb társaságában – segítheti őket az autójuk fejlesztésében. A lengyel azért a túraautó-világbajnoki szereplést nem erősítette meg.
“A DTM-es teszt kiváló lehetőség volt” – mondta. “Ám ebben az évben csak ralizni szeretnék, azt hiszem, ez szolgálja leginkább a fejlődésemet. Minden bizonnyal könnyebb dolgom lenne a DTM-ben, és jobb eredményeket érhetnék el, de most számomra az eredmények nem számokban kifejezhetőek” – beszélt döntésének hátteréről az egykori BMW és Renault pilóta.
“Az idei fő célom, hogy fizikailag fejlődni tudjak, jobb versenyző legyek. Emellett bízom benne, hogy egy sor új dolgot tanulhatok meg a ralizás során. Talán ez a kulcs a jövőmhöz” – árulta el az egyszeres futamgyőztes pilóta.  

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.