Robert Kubica a 2011 februári ralibalesete óta nem szerepel a Forma-1-ben. De ez is csoda, hogy A lengyel versenyző életben maradt az ütközést követően, amelyben egy szalagkorlát kettévágta autóját, és szétroncsolta kezét. Felépülésének fontos lépcsőfoka lehet, hogy négyversenyes programba kezd a Citroën WRC2-es ralicsapatában, ám hosszú távú célja továbbra is az F1-es visszatérés.
Egy varsói rendezvényen Kubica elárulta, hogy leszámolt a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) való szereplés lehetőségével, miután szerinte a ralizás nagyobb fizikai igénybevételnek teszi ki, ez pedig közelebb viheti a Forma-1-hez. Szerinte a barcelonaihoz hasonló pályákon már tudna F1-es gépet is vezetni, ám a kanyargósabbakkal egyelőre meggyűlne a baja. 
“Minden pénzt megadnék azért, hogy visszatérhessek” – jelentette ki a lengyel. “Jelen pillanatban képes lennék mondjuk Barcelonában vezetni, de Monacóban például még nem. Elsősorban F1-es pilóta szeretnék lenni, de ha valaki másfél évvel ezelőtt azt mondja, hogy a Citroën és a Michelin támogatásával ilyen körülmények között ralizhatok, azt sem hittem volna el” – mondta.
“Remélem, egy nap ott lehetek megint, ahol a baleset előtt voltam. Szerintem mindenki szívesen látna. A ralisok azt szeretnék, ha maradnék velük, viszont én úgy érzem, a Forma-1 világához tartozom. Mindig is tudtam ezt, de most még jobban értékelem, hogy azt csinálhassam az életben, ami szeretnék.”
Kubica korábban tesztelte a Mercedes DTM-autóját, mielőtt elkötelezte volna magát a Citroën WRC2 csapatánál. A pályaversenyes tapasztalatai alapján sejthető, hogy a megegyezés része lehet, hogy amennyiben a Citroën valóban beszáll a WTCC sorozatba (amelyben Michelisz Norbert is sikerrel szerepel), akkor Kubica – a ralivilágbajnok Sebastien Loeb társaságában – segítheti őket az autójuk fejlesztésében. A lengyel azért a túraautó-világbajnoki szereplést nem erősítette meg.
“A DTM-es teszt kiváló lehetőség volt” – mondta. “Ám ebben az évben csak ralizni szeretnék, azt hiszem, ez szolgálja leginkább a fejlődésemet. Minden bizonnyal könnyebb dolgom lenne a DTM-ben, és jobb eredményeket érhetnék el, de most számomra az eredmények nem számokban kifejezhetőek” – beszélt döntésének hátteréről az egykori BMW és Renault pilóta.
“Az idei fő célom, hogy fizikailag fejlődni tudjak, jobb versenyző legyek. Emellett bízom benne, hogy egy sor új dolgot tanulhatok meg a ralizás során. Talán ez a kulcs a jövőmhöz” – árulta el az egyszeres futamgyőztes pilóta.