Lewis Hamilton első mercedeses versenyhétvégéje nem alakult valami simán: a második szabadedzésen egy leszakadt padlólemez miatt a gumifalnak ment, az esős időmérőn pedig újra találkozott a kerítéssel, miután megpördült. 
A 2008-as bajnok alaposan odavágta a Mercedes hátsó szárnyát, és pár pillanatig úgy tűnt, hogy ott is marad a pálya szélén, mert a kerekek csak kipörögtek a vizes füvön. A pilóta végül kihintáztatta az autót és folytatta a körözést. Nem is tagadja, hogy hatalmas mázlija volt.
“Elég sima ügy volt: egyszerűen kitört az autó fara és már a falban is voltam. Szerencsére tovább tudtam menni. Teljesen elakadtam, de sikerült visszatolatnom a pályára!”
Az időmérő vasárnapra, azaz a verseny napjára halasztott folytatása nem aggasztja Hamiltont, az elnapolást jó döntésnek és előnyösnek is érzi:
“Nem hiszem, hogy ez hátrány lenne a futam szempontjából, sőt inkább előny, egy kicsit bemelegíthetünk. Jobban felpörgünk így a versenyre, de nagyon remélem, hogy a futam száraz lesz, mert ma hihetetlenül nehéz volt.” 
“Egyértelműen ez volt a jó döntés, nagyon veszélyes volt a pályán lenni. Talán sosem vezettem még ennyire csúszós vizes pályán, a gondot a bitumennel lefedett útfestések jelentették, Amint azokra rámegyünk, az autó felúszik, alulkormányzott lesz, ezért jártak annyian a pályán kívül!”


A kvalifikáció elhalasztását egyébként egyöntetűen helyes döntésként értékelték a paddockban, és a folytatás is igazolta ezt, ugyanis az Albert Parkban nagyjából a cikk megjelenésének idejéig végig szakadt. A Red Bull-főnök Christian Horner így értékelt:
“Abszolút jó döntés volt holnap délelőttre halasztani. Kár érte, de Charlie (Whiting, versenyigazgató) jól döntött. Sötét volt, a körülmények nem voltak biztonságosak a pilóták számára. Reméljük, hogy éjszaka kitombolja magát az idő, és holnap jobb viszonyok lesznek!”
McLaren sportigazgatója, Sam Michael ezt nyilatkozta: Túl sok volt a víz és rosszak voltak a látási viszonyok. A Q1 elindításakor épp a határán voltunk annak, hogy még az extrém esőgumikkal is felússzanak az autók. Később javult, már át lehetett térni intermediate gumikra is. Jenson (Button) kiválóan ítélte ezt meg, a többiek is mind követték. De aztán bumm, megint extrém esőgumik kellettek, nagyon szűk kis intervallum volt, aztán lőttek neki.”