Hamilton: Jó döntés volt!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 10.35

Az időmérőt nagy mázlival megúszó Lewis Hamilton úgy gondolja, helyes volt vasárnapra halasztani a kvalifikációt. Mindenki egyetért.

Lewis Hamilton első mercedeses versenyhétvégéje nem alakult valami simán: a második szabadedzésen egy leszakadt padlólemez miatt a gumifalnak ment, az esős időmérőn pedig újra találkozott a kerítéssel, miután megpördült. 
A 2008-as bajnok alaposan odavágta a Mercedes hátsó szárnyát, és pár pillanatig úgy tűnt, hogy ott is marad a pálya szélén, mert a kerekek csak kipörögtek a vizes füvön. A pilóta végül kihintáztatta az autót és folytatta a körözést. Nem is tagadja, hogy hatalmas mázlija volt.
“Elég sima ügy volt: egyszerűen kitört az autó fara és már a falban is voltam. Szerencsére tovább tudtam menni. Teljesen elakadtam, de sikerült visszatolatnom a pályára!”
Az időmérő vasárnapra, azaz a verseny napjára halasztott folytatása nem aggasztja Hamiltont, az elnapolást jó döntésnek és előnyösnek is érzi:
“Nem hiszem, hogy ez hátrány lenne a futam szempontjából, sőt inkább előny, egy kicsit bemelegíthetünk. Jobban felpörgünk így a versenyre, de nagyon remélem, hogy a futam száraz lesz, mert ma hihetetlenül nehéz volt.” 
“Egyértelműen ez volt a jó döntés, nagyon veszélyes volt a pályán lenni. Talán sosem vezettem még ennyire csúszós vizes pályán, a gondot a bitumennel lefedett útfestések jelentették, Amint azokra rámegyünk, az autó felúszik, alulkormányzott lesz, ezért jártak annyian a pályán kívül!”


A kvalifikáció elhalasztását egyébként egyöntetűen helyes döntésként értékelték a paddockban, és a folytatás is igazolta ezt, ugyanis az Albert Parkban nagyjából a cikk megjelenésének idejéig végig szakadt. A Red Bull-főnök Christian Horner így értékelt:
“Abszolút jó döntés volt holnap délelőttre halasztani. Kár érte, de Charlie (Whiting, versenyigazgató) jól döntött. Sötét volt, a körülmények nem voltak biztonságosak a pilóták számára. Reméljük, hogy éjszaka kitombolja magát az idő, és holnap jobb viszonyok lesznek!”
McLaren sportigazgatója, Sam Michael ezt nyilatkozta: Túl sok volt a víz és rosszak voltak a látási viszonyok. A Q1 elindításakor épp a határán voltunk annak, hogy még az extrém esőgumikkal is felússzanak az autók. Később javult, már át lehetett térni intermediate gumikra is. Jenson (Button) kiválóan ítélte ezt meg, a többiek is mind követték. De aztán bumm, megint extrém esőgumik kellettek, nagyon szűk kis intervallum volt, aztán lőttek neki.” 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.