F1: Vezethetetlen a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 11.05

A williamses Pastor Maldonado szerint pillanatnyilag katasztrofális az autó, éveket lépett vissza a csapat. Minden értelemben gyászos hangulat a grove-iaknál.

2011-ben a Williams F1-es története legrosszabb évét produkálta, de tavalyra nagyon szépen sikerült visszakapaszkodniuk, a Spanyol Nagydíjon még közel nyolc év szünet után nyerni is tudtak.
2012 alapján nagy reményekkel futottak neki az idei évnek, újabb győzelmeket reméltek, de az ausztrál hétvége eddig ijesztően rosszul alakult a grove-iaknak. Az autó borzalmasan lassú, az esős időmérőn már a Q1-ben búcsúzó Pastor Maldonado egyenesen vezethetetlennek minősítette az FW35-öst.
“Azt hiszem, visszaléptünk két évvel ezelőttre. Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy megoldjuk a problémákat. Az autó pillanatnyilag vezethetetlen. Dolgoznunk kell, aztán majd meglátjuk.” 
“A pálya, a körülmények, minden egészen más (mint vártuk). Valamiért nem tudtuk ehhez a pályához hangolni az autót, mindegy milyenek voltak a körülmények. A vizes pályán lassúak voltunk, szárazon úgyszintén. A versenytempó jobbnak látszik, de az időmérős tempó pocsék” – magyarázta a venezuelai.
A Williamsnél minden ok megvan a sötét hangulatra, hiszen az autó versenyképtelensége mellett gyászolnak is: az alapító-főnök Sir Frank felesége, Ginny a múlt héten hunyt el, egy másik haláleset, Hugo Chavez elnök távozása pedig a venezuelai szponzori milliók további sorsát tette bizonytalanná. 
Az ideiglenesen a csapatfőnöki posztot is betöltő technikai igazgató, Mike Coughlan azt nyilatkozta, hogy kénytelenek lesznek “visszafejleszteni” az autót. 
“Úgy gondolkodunk, hogy egy kicsit visszalépünk arra a pontra, ahol az előrelépést tapasztaltuk. Onnan futunk neki újra, megnézzük, milyen irányok is vannak. Kicsit egyszerű megközelítés, de ennyi a lényeg, vissza a legelső változathoz, aminél még teljesítményjavulást véltünk.”
A csapatok közül egyedül a Williams volt az, amelyik csak a második téli tesztre vitte el az új autóját, de az sem sült el túl jól, ugyanis az FIA gyorsan azonnal szabálytalannak nyilvánította a kipufogójukat.
“A kipufogós befúvást elég nehéz modellezni és elemezni. Mi későn kezdtünk bele, nem tagadtuk, hogy ezen a téren lemaradásban vagyunk azokhoz képest, akik már sokat kísérleteztek. Ez az egyik terület, amire koncentrálnunk kell, mert jelentős előnyöket hozhat, de természetesen sosem csak egy dolog fejlesztésével foglalkozunk.” 
Coughlan sietett leszögezni, hogy a nem az egész autót rontották el, így bíznak benne, hogy a frissítésekkel gyorsan javíthatnak a helyzeten. 
“Egy alapvetően jól működő autónk volt, ezért bízhatunk benne, hogy valahol az aerodinamikában nyúltunk mellé vagy valami új elemmel. Nem gondoljuk, hogy újra kell tervezi az egész autót. Rossz irányba indultunk, de vissza tudunk fordulni.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.