F1: Vezethetetlen a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 11.05

A williamses Pastor Maldonado szerint pillanatnyilag katasztrofális az autó, éveket lépett vissza a csapat. Minden értelemben gyászos hangulat a grove-iaknál.

2011-ben a Williams F1-es története legrosszabb évét produkálta, de tavalyra nagyon szépen sikerült visszakapaszkodniuk, a Spanyol Nagydíjon még közel nyolc év szünet után nyerni is tudtak.
2012 alapján nagy reményekkel futottak neki az idei évnek, újabb győzelmeket reméltek, de az ausztrál hétvége eddig ijesztően rosszul alakult a grove-iaknak. Az autó borzalmasan lassú, az esős időmérőn már a Q1-ben búcsúzó Pastor Maldonado egyenesen vezethetetlennek minősítette az FW35-öst.
“Azt hiszem, visszaléptünk két évvel ezelőttre. Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy megoldjuk a problémákat. Az autó pillanatnyilag vezethetetlen. Dolgoznunk kell, aztán majd meglátjuk.” 
“A pálya, a körülmények, minden egészen más (mint vártuk). Valamiért nem tudtuk ehhez a pályához hangolni az autót, mindegy milyenek voltak a körülmények. A vizes pályán lassúak voltunk, szárazon úgyszintén. A versenytempó jobbnak látszik, de az időmérős tempó pocsék” – magyarázta a venezuelai.
A Williamsnél minden ok megvan a sötét hangulatra, hiszen az autó versenyképtelensége mellett gyászolnak is: az alapító-főnök Sir Frank felesége, Ginny a múlt héten hunyt el, egy másik haláleset, Hugo Chavez elnök távozása pedig a venezuelai szponzori milliók további sorsát tette bizonytalanná. 
Az ideiglenesen a csapatfőnöki posztot is betöltő technikai igazgató, Mike Coughlan azt nyilatkozta, hogy kénytelenek lesznek “visszafejleszteni” az autót. 
“Úgy gondolkodunk, hogy egy kicsit visszalépünk arra a pontra, ahol az előrelépést tapasztaltuk. Onnan futunk neki újra, megnézzük, milyen irányok is vannak. Kicsit egyszerű megközelítés, de ennyi a lényeg, vissza a legelső változathoz, aminél még teljesítményjavulást véltünk.”
A csapatok közül egyedül a Williams volt az, amelyik csak a második téli tesztre vitte el az új autóját, de az sem sült el túl jól, ugyanis az FIA gyorsan azonnal szabálytalannak nyilvánította a kipufogójukat.
“A kipufogós befúvást elég nehéz modellezni és elemezni. Mi későn kezdtünk bele, nem tagadtuk, hogy ezen a téren lemaradásban vagyunk azokhoz képest, akik már sokat kísérleteztek. Ez az egyik terület, amire koncentrálnunk kell, mert jelentős előnyöket hozhat, de természetesen sosem csak egy dolog fejlesztésével foglalkozunk.” 
Coughlan sietett leszögezni, hogy a nem az egész autót rontották el, így bíznak benne, hogy a frissítésekkel gyorsan javíthatnak a helyzeten. 
“Egy alapvetően jól működő autónk volt, ezért bízhatunk benne, hogy valahol az aerodinamikában nyúltunk mellé vagy valami új elemmel. Nem gondoljuk, hogy újra kell tervezi az egész autót. Rossz irányba indultunk, de vissza tudunk fordulni.”

Kommentek

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.