F1: Vezethetetlen a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 11.05

A williamses Pastor Maldonado szerint pillanatnyilag katasztrofális az autó, éveket lépett vissza a csapat. Minden értelemben gyászos hangulat a grove-iaknál.

2011-ben a Williams F1-es története legrosszabb évét produkálta, de tavalyra nagyon szépen sikerült visszakapaszkodniuk, a Spanyol Nagydíjon még közel nyolc év szünet után nyerni is tudtak.
2012 alapján nagy reményekkel futottak neki az idei évnek, újabb győzelmeket reméltek, de az ausztrál hétvége eddig ijesztően rosszul alakult a grove-iaknak. Az autó borzalmasan lassú, az esős időmérőn már a Q1-ben búcsúzó Pastor Maldonado egyenesen vezethetetlennek minősítette az FW35-öst.
“Azt hiszem, visszaléptünk két évvel ezelőttre. Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy megoldjuk a problémákat. Az autó pillanatnyilag vezethetetlen. Dolgoznunk kell, aztán majd meglátjuk.” 
“A pálya, a körülmények, minden egészen más (mint vártuk). Valamiért nem tudtuk ehhez a pályához hangolni az autót, mindegy milyenek voltak a körülmények. A vizes pályán lassúak voltunk, szárazon úgyszintén. A versenytempó jobbnak látszik, de az időmérős tempó pocsék” – magyarázta a venezuelai.
A Williamsnél minden ok megvan a sötét hangulatra, hiszen az autó versenyképtelensége mellett gyászolnak is: az alapító-főnök Sir Frank felesége, Ginny a múlt héten hunyt el, egy másik haláleset, Hugo Chavez elnök távozása pedig a venezuelai szponzori milliók további sorsát tette bizonytalanná. 
Az ideiglenesen a csapatfőnöki posztot is betöltő technikai igazgató, Mike Coughlan azt nyilatkozta, hogy kénytelenek lesznek “visszafejleszteni” az autót. 
“Úgy gondolkodunk, hogy egy kicsit visszalépünk arra a pontra, ahol az előrelépést tapasztaltuk. Onnan futunk neki újra, megnézzük, milyen irányok is vannak. Kicsit egyszerű megközelítés, de ennyi a lényeg, vissza a legelső változathoz, aminél még teljesítményjavulást véltünk.”
A csapatok közül egyedül a Williams volt az, amelyik csak a második téli tesztre vitte el az új autóját, de az sem sült el túl jól, ugyanis az FIA gyorsan azonnal szabálytalannak nyilvánította a kipufogójukat.
“A kipufogós befúvást elég nehéz modellezni és elemezni. Mi későn kezdtünk bele, nem tagadtuk, hogy ezen a téren lemaradásban vagyunk azokhoz képest, akik már sokat kísérleteztek. Ez az egyik terület, amire koncentrálnunk kell, mert jelentős előnyöket hozhat, de természetesen sosem csak egy dolog fejlesztésével foglalkozunk.” 
Coughlan sietett leszögezni, hogy a nem az egész autót rontották el, így bíznak benne, hogy a frissítésekkel gyorsan javíthatnak a helyzeten. 
“Egy alapvetően jól működő autónk volt, ezért bízhatunk benne, hogy valahol az aerodinamikában nyúltunk mellé vagy valami új elemmel. Nem gondoljuk, hogy újra kell tervezi az egész autót. Rossz irányba indultunk, de vissza tudunk fordulni.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.