F1: Lefújták az ausztrál időmérőt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 07.20

Nehezen idult a 2013-as Forma-1-es idény, az első “tétmeccs”, az időmérő eső miatt csúszott Melbourne-ben, majd komoly esés-kelés kezdődött. Több halasztás után az eső és a sötétedés miatt végül lefújták a kvalifikációt, a Q2 és a Q3 vasárnap délelőtt lesz.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj utolsó edzésén már beköszönt az eső Melbourne-ben, a kvalifikáció pedig rögtön 10, majd újabb 10 perces halasztással kezdődött a csapadék, a pályán felgyűlt víz takarítása miatt.
További nehézségeket, kockázatot hordozott, hogy az Albert Park-i pályán délután több áramkimaradás is volt.
A nagy esélyegyenlősítőnek, az esőnek a Red Bullon kívül mindenki örülhetett, hiszen a vizes pályán nem a szuper rövid élettartamú szuperlágy gumival kellett próbálkozni, másrészt a lassabb, kevésbé kifinomult autóval rendelkező csapatok is nagyobb reményekkel indulhattak.
Az időmérő végül félórás késéssel elindult.
A Q1 első köreiben rögtön ketten is rosszul jártak, az újonc Giedo van der Garde az 5. kanyarban törte le a Caterham első szárnyát, míg Lewis Hamilton a 2. kanyarban pördült meg, és bár egy kis elakadás után tovább tudott menni, a hátsó szárnya megsérült. A csapat behívta, de ő inkább kint maradt, hogy értékelhető időt fusson.


Pár perccel később Felipe Massa a 12. kanyarban piruettezett látványosan, ő is lebontotta az első szárnyat. Másoknak is voltak kalandjai a füvön, a bukóterekben, de sérülés nélkül tudtak továbbmenni.
7 perccel a szakasz vége előtt Jenson Button és Paul di Resta volt az első két versenyző, aki a teljes esőgumiról az átmeneti, intermediate abroncsokra váltott, majd mindenki más is követte őket, mert az idők jelentősen javultak.
Az utolsó körre a caterhames Charles Pic és a sauberes Esteban Gutierrez falnak ment, újabb két első szárny bánta. Szintén bánhatták azok, akik gyors körön jöttek mögöttük, hiszen a sárga zászlók miatt vissza kellett venniük.
Az első szakasz végén Pastor Maldonado, Gutierrez, Jules Bianchi, Max Chilton, van der Garde és Pic esett ki. A leggyorsabb Nico Rosberg volt.
A törmelékek eltakarítása és Gutierrez Sauberjének mentése miatt a Q2 kezdését is elhalasztották 10 perccel, közben az eső is újra rákezdett, megint eláztatva a pályát. Újabb két 20 perces halasztást jelentettek be, újabb komoly zápor tartott az Albert Park felé. 


Legkorábban helyi idő szerint 18.50-kor folytatódhatott volna a kvalifikáció – a napnyugta 19.38-kor van Melbourne-ben, több csúsztatásra gyakorlatilag nem volt lehetőség. 
Az eső és a sötétedés miatt a stewardok úgy döntöttek, hogy a Q2-t és Q3-at, vasárnap délelőtt 11.00 órakor (magyar idő szerint hajnali 1 óra) kell megtartani, ugyanis a szabályok szerint a jelenlegi eredmények alapján nem lehet hivatalos rajtrácsot hirdetni.
A történtek alapján valószínűleg megjelennek majd azok a hangok, amelyek tengerentúli versenyek európai tévénézők kedvéért későre tolt kezdéseinek újragondolását követelik majd. 2009-ben a Maláj Nagydíjat hasonló okokból kellett lefújni, az eső és az alkony lehetetlenné tette a kivárást. A szepangi versenyt 2010-re egy órával korábbra húzták vissza.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.