F1: Lefújták az ausztrál időmérőt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 07.20

Nehezen idult a 2013-as Forma-1-es idény, az első “tétmeccs”, az időmérő eső miatt csúszott Melbourne-ben, majd komoly esés-kelés kezdődött. Több halasztás után az eső és a sötétedés miatt végül lefújták a kvalifikációt, a Q2 és a Q3 vasárnap délelőtt lesz.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj utolsó edzésén már beköszönt az eső Melbourne-ben, a kvalifikáció pedig rögtön 10, majd újabb 10 perces halasztással kezdődött a csapadék, a pályán felgyűlt víz takarítása miatt.
További nehézségeket, kockázatot hordozott, hogy az Albert Park-i pályán délután több áramkimaradás is volt.
A nagy esélyegyenlősítőnek, az esőnek a Red Bullon kívül mindenki örülhetett, hiszen a vizes pályán nem a szuper rövid élettartamú szuperlágy gumival kellett próbálkozni, másrészt a lassabb, kevésbé kifinomult autóval rendelkező csapatok is nagyobb reményekkel indulhattak.
Az időmérő végül félórás késéssel elindult.
A Q1 első köreiben rögtön ketten is rosszul jártak, az újonc Giedo van der Garde az 5. kanyarban törte le a Caterham első szárnyát, míg Lewis Hamilton a 2. kanyarban pördült meg, és bár egy kis elakadás után tovább tudott menni, a hátsó szárnya megsérült. A csapat behívta, de ő inkább kint maradt, hogy értékelhető időt fusson.


Pár perccel később Felipe Massa a 12. kanyarban piruettezett látványosan, ő is lebontotta az első szárnyat. Másoknak is voltak kalandjai a füvön, a bukóterekben, de sérülés nélkül tudtak továbbmenni.
7 perccel a szakasz vége előtt Jenson Button és Paul di Resta volt az első két versenyző, aki a teljes esőgumiról az átmeneti, intermediate abroncsokra váltott, majd mindenki más is követte őket, mert az idők jelentősen javultak.
Az utolsó körre a caterhames Charles Pic és a sauberes Esteban Gutierrez falnak ment, újabb két első szárny bánta. Szintén bánhatták azok, akik gyors körön jöttek mögöttük, hiszen a sárga zászlók miatt vissza kellett venniük.
Az első szakasz végén Pastor Maldonado, Gutierrez, Jules Bianchi, Max Chilton, van der Garde és Pic esett ki. A leggyorsabb Nico Rosberg volt.
A törmelékek eltakarítása és Gutierrez Sauberjének mentése miatt a Q2 kezdését is elhalasztották 10 perccel, közben az eső is újra rákezdett, megint eláztatva a pályát. Újabb két 20 perces halasztást jelentettek be, újabb komoly zápor tartott az Albert Park felé. 


Legkorábban helyi idő szerint 18.50-kor folytatódhatott volna a kvalifikáció – a napnyugta 19.38-kor van Melbourne-ben, több csúsztatásra gyakorlatilag nem volt lehetőség. 
Az eső és a sötétedés miatt a stewardok úgy döntöttek, hogy a Q2-t és Q3-at, vasárnap délelőtt 11.00 órakor (magyar idő szerint hajnali 1 óra) kell megtartani, ugyanis a szabályok szerint a jelenlegi eredmények alapján nem lehet hivatalos rajtrácsot hirdetni.
A történtek alapján valószínűleg megjelennek majd azok a hangok, amelyek tengerentúli versenyek európai tévénézők kedvéért későre tolt kezdéseinek újragondolását követelik majd. 2009-ben a Maláj Nagydíjat hasonló okokból kellett lefújni, az eső és az alkony lehetetlenné tette a kivárást. A szepangi versenyt 2010-re egy órával korábbra húzták vissza.

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.