A Forma-1-es autók egységes elektronikai vezérlését a McLaren gyártja, és a rendszerrel nem csak a tesztszezonban akadtak bosszantó problémák, de a Melbourne-ben is rendetlenkedett.
A gondok abból erednek, hogy a rendszert elkezdték a jövőre bevezetendő V6-os turbómotorokhoz igazítani, ami felborította az ECU eddigi működését. Úgy tűnt, a McLaren Electronic Systems (MES) a tesztek során kijavította a hibát, de az ismét előjött Melbourne-ben a szabadedzésen. 
A problémát ezúttal az jelentette, hogy eltűnt a kapcsolat a központi versenyirányítás és az autók telemetriája között. Ez azt eredményezte, hogy a pilótáknak a pálya szélén lengetett zászlókat kellett figyelniük a műszerfalukon felvillanó fényjelzések helyett, Ráadásul Charlie Whiting versenyigazgató nem tudta központilag kikapcsolni az állítható hátsó szárny nyitásának lehetőségét, amit a heves esőzés miatt kellett volna megtennie.
A káoszt csak tovább fokozta, hogy áramkimaradás is volt Melbourne-ben kora délután, ami elsősorban a a tévétársaságok orra alá tört borsot, hiszen nehézkesen tudtak csak anyagokat készíteni. A kvalifikáció egyébként is csúszott a rossz idő miatt, tehát Melbourne-ben teljes volt a fejetlenség szombaton.