F1: Elektronikai káosz Melbourne-ben

Ami elromolhatott, az elromlott

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 14.00

Káosz alakult ki az Ausztrál Nagydíj szombati napján. Előbb a McLaren által gyártott egységes elektronikai rendszer döglött be, majd elment az áram Melbourne-ben, bonyolítva a helyzetet a félbeszakadt időmérőn.

A Forma-1-es autók egységes elektronikai vezérlését a McLaren gyártja, és a rendszerrel nem csak a tesztszezonban akadtak bosszantó problémák, de a Melbourne-ben is rendetlenkedett.
A gondok abból erednek, hogy a rendszert elkezdték a jövőre bevezetendő V6-os turbómotorokhoz igazítani, ami felborította az ECU eddigi működését. Úgy tűnt, a McLaren Electronic Systems (MES) a tesztek során kijavította a hibát, de az ismét előjött Melbourne-ben a szabadedzésen. 
A problémát ezúttal az jelentette, hogy eltűnt a kapcsolat a központi versenyirányítás és az autók telemetriája között. Ez azt eredményezte, hogy a pilótáknak a pálya szélén lengetett zászlókat kellett figyelniük a műszerfalukon felvillanó fényjelzések helyett, Ráadásul Charlie Whiting versenyigazgató nem tudta központilag kikapcsolni az állítható hátsó szárny nyitásának lehetőségét, amit a heves esőzés miatt kellett volna megtennie.
A káoszt csak tovább fokozta, hogy áramkimaradás is volt Melbourne-ben kora délután, ami elsősorban a a tévétársaságok orra alá tört borsot, hiszen nehézkesen tudtak csak anyagokat készíteni. A kvalifikáció egyébként is csúszott a rossz idő miatt, tehát Melbourne-ben teljes volt a fejetlenség szombaton.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.