F1: Vettelé az első nap, bajban a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.15. 08.10

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén is Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, mögötte csapattársa, Mark Webber zárt. A Mercedesnél minden elromlott, a McLaren versenyképtelen.

Az első után az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén is a címvédő Sebastian Vettel volt a leggyorsabb Melbourne-ben, egyedül ő vitte 1:26 alá a köridőt az Albert Park-i pályán. Pillanatnyilag úgy tűnik, a Red Bull bánik a legjobban a gumikkal, legalábbis rövid etapon.
A bajnokcsapat jó formáját erősíti, hogy Vettel mögött csapattársa, Mark Webber zárt másodikként.
Felemás délutánja volt a Mercedesnek, hiszen Nico Rosberg a 3. időt hozta, de az utolsó percekben teljesen összeomlott a csapat: előbb Lewis Hamilton ment a gumifalnak a 9. kanyarban (a rádión azt mondta, az autóval volt baj), majd két perccel később Rosberg húzódott félre sebességváltó-hiba miatt.
A Lotusnál örülhetnek Kimi Räikkönen és Romain Grosjean 4-5. helyének, igaz, a Vettelhez viszonyított négy és közel nyolctizedes hátrány azért kicsit tompít ezen.
A top10-be befért mindkét Ferrari (Alonso 6., Massa 8.), a Force Indiá-s Adrian Sutil és a sauberes Nico Hülkenberg is.
A McLaren eddig gyengén muzsikál, a csapatfőnök, Martin Whitmarsh már az edzés alatt elárulta, hogy egyelőre még csak tanulják az autót. Jenson Button és Sergio Perez is két és fél másodperc körüli lemaradással zárt.
Szintén nem villogott pénteken a Williams, de a grove-i alakulatnál már jó előre közölték, hogy az első szabadedzéseken még nagy aerodinamikai összehasonlító munkát végeznek, szombatra még gyorsulhatnak.
Hamilton mellett a caterhames Giedo van der Garde is a kavicságyban végezte, a holland a 6. kanyarban akadt el, több mint egy órányi edzésideje veszett oda.
Az Ausztrál Nagydíj időmérője szombaton magyar idő szerint reggel 7 órakor kezdődik.
Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés, Melbourne, 2013.03.15.

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.