F1: Okos trükkel gyorsul a Mercedes?

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.15. 12.15

Jól ment Lewis Hamilton és Nico Rosberg a pénteki szabadedzéséken, habár az utolsó öt percben mindkettejük autója megállt. Sajtóértesülések egy trükkös újítást sejtenek a jó forma hátterében.

Az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzéseinek kellemes meglepetése a Mercedes biztató szereplése. A csapat a téli tesztek során inkább ellentmondásos teljesítményt nyújtott, annak ellenére, hogy Barcelonában Nico Rosberg futotta a legjobb időt, ám a többség az eredménynek inkább marketingértéket tulajdonított, ám lehet, hogy itt az ideje komolyan venni Ross Brawn csapatát. A főnök elégedetten nyilatkozott a pénteki szabadedzésekről.
“A délutáni edzés utolsó öt percéig nagyszerű napunk volt” – utalt arra a főnök, hogy a gyakorlás végén mindkét autójuk megadta magát. “Nico Rosberg autójában elromlott a váltó, aminek korábban is tudatában voltunk, de a legteljesebb mértékben ki akartuk használni a pályán tölthető időt. Lewis autóján pedig a padlólemez környékén romlott el valami” – mondta Brawn.
“Ezt leszámítva értékes napunk volt, jó képet kaptunk az autó egyensúlyáról és a kocsink viselkedéséről. Hosszú éjszakánk lesz a mérnökeinkkel, hogy kielemezzük az adatokat, és a legjobb beállítást rakjuk össze holnapra” – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke.
Lewis Hamilton egyetértett felettesével, szerinte is hasznos nap volt a mai a Mercedesnek, még ha nem is a legsimább. 
“Elégedett vagyok azzal, ahol állunk, és Nico harmadik helye a tabellán is mutatja, hogy egész versenyképesek vagyunk. Ebből is látszik, hogy mindenki mennyire jó munkát végzett a gyárban. Várom a hétvége folytatását” – mondta a 2008-as világbajnok, aki a második edzés végén a gumifalban kötött ki, miután az egyik alsó légterelőelem leszakadt és az autó alá szorult.
A Mercedes versenyképessége mögött német sajtóértesülések szerint egy okos trükk állhat, az eddigi információk alapján az aktív felfüggesztés egy legálisnak tűnő verziójáról lehet szó.
Az elektronikus aktív felfüggesztés a 90-es évek közepe óta nem engedélyezett a Forma-1-ben, így a Mercedes megoldása minden bizonnyal egy hidraulikus rendszeren keresztül segíti az autó kezelhetőségét. A csapat állítólag már három éve építgeti a rendszert, sőt egyes értesülések szerint már a Sauber is dolgozik hasonló megoldáson.
Az elismert F1-es műszaki szakíró, Craig Scarborough úgy tudja, tulajdonképpen nincs újdonság, a Mercedes már 2011 óta ilyen típusú felfüggesztést használ az autón.
Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója egyelőre nem vár vitákat az ellentmondásos technológiai újítások miatt, azok után, hogy korábban betiltották a Renault új motorvezérlését, illetve a Williams és a Caterham kipufogóját. “Persze sosem tudni, hogy mit hoz az év” – tette hozzá lakonikusan az F1-es szabályok elsőszámú őrzője.

Kommentek

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.