F1: Okos trükkel gyorsul a Mercedes?

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.15. 12.15

Jól ment Lewis Hamilton és Nico Rosberg a pénteki szabadedzéséken, habár az utolsó öt percben mindkettejük autója megállt. Sajtóértesülések egy trükkös újítást sejtenek a jó forma hátterében.

Az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzéseinek kellemes meglepetése a Mercedes biztató szereplése. A csapat a téli tesztek során inkább ellentmondásos teljesítményt nyújtott, annak ellenére, hogy Barcelonában Nico Rosberg futotta a legjobb időt, ám a többség az eredménynek inkább marketingértéket tulajdonított, ám lehet, hogy itt az ideje komolyan venni Ross Brawn csapatát. A főnök elégedetten nyilatkozott a pénteki szabadedzésekről.
“A délutáni edzés utolsó öt percéig nagyszerű napunk volt” – utalt arra a főnök, hogy a gyakorlás végén mindkét autójuk megadta magát. “Nico Rosberg autójában elromlott a váltó, aminek korábban is tudatában voltunk, de a legteljesebb mértékben ki akartuk használni a pályán tölthető időt. Lewis autóján pedig a padlólemez környékén romlott el valami” – mondta Brawn.
“Ezt leszámítva értékes napunk volt, jó képet kaptunk az autó egyensúlyáról és a kocsink viselkedéséről. Hosszú éjszakánk lesz a mérnökeinkkel, hogy kielemezzük az adatokat, és a legjobb beállítást rakjuk össze holnapra” – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke.
Lewis Hamilton egyetértett felettesével, szerinte is hasznos nap volt a mai a Mercedesnek, még ha nem is a legsimább. 
“Elégedett vagyok azzal, ahol állunk, és Nico harmadik helye a tabellán is mutatja, hogy egész versenyképesek vagyunk. Ebből is látszik, hogy mindenki mennyire jó munkát végzett a gyárban. Várom a hétvége folytatását” – mondta a 2008-as világbajnok, aki a második edzés végén a gumifalban kötött ki, miután az egyik alsó légterelőelem leszakadt és az autó alá szorult.
A Mercedes versenyképessége mögött német sajtóértesülések szerint egy okos trükk állhat, az eddigi információk alapján az aktív felfüggesztés egy legálisnak tűnő verziójáról lehet szó.
Az elektronikus aktív felfüggesztés a 90-es évek közepe óta nem engedélyezett a Forma-1-ben, így a Mercedes megoldása minden bizonnyal egy hidraulikus rendszeren keresztül segíti az autó kezelhetőségét. A csapat állítólag már három éve építgeti a rendszert, sőt egyes értesülések szerint már a Sauber is dolgozik hasonló megoldáson.
Az elismert F1-es műszaki szakíró, Craig Scarborough úgy tudja, tulajdonképpen nincs újdonság, a Mercedes már 2011 óta ilyen típusú felfüggesztést használ az autón.
Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója egyelőre nem vár vitákat az ellentmondásos technológiai újítások miatt, azok után, hogy korábban betiltották a Renault új motorvezérlését, illetve a Williams és a Caterham kipufogóját. “Persze sosem tudni, hogy mit hoz az év” – tette hozzá lakonikusan az F1-es szabályok elsőszámú őrzője.

Kommentek

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, mikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.