F1: Ki ül az autóban?

A 2013-as sisakdivat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.15. 10.00

Az F1-es pilótákat a pályán nem könnyű azonosítani, az egyik segítség a sisakfestés lehet. Megmutatjuk, ki milyen bukóval indul 2013-ban.

Új idény, új pilóták, átigazolások – ahhoz hogy tudjuk, ki ül az autóban, nem árt tisztában lenni vele, ki milyen sisakot visel.
A többség esetében elég jó módszer ez, de lesznek azért kihívások is. A Mercedesnél gyakran csak a rajtszám segíthet majd, ugyanis Nico Rosberg és Lewis Hamilton eltérő árnyalató, de alapvetően sárga festéssel versenyez, és bár az angol bukóján több szín is van, azokat az oldalsó fejtámasz eltakarja. Feladták a leckét.
Sebastian Vettel közismerten gyakran váltogatja a festéseit, de az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén ő sem könnyíti meg a nézők dolgát, hiszen az idei első sisakja kék, így a feje búbját kell majd figyelni, ugyanis Mark Webbernél az sárga. Tegyük hozzá, Vettel az edzéseken fehér darabbal vezetett.
A Toro Rosso-pilóták sem erőltették meg magukat, továbbra is elég hasonló dizájnnal mennek – Daniel Ricciardo pedig a sorozatot is “elrontotta”, nem vitte magával a sisakját a fotózásra, így tőle csak a tavalyi darabot mutatjuk meg.
A többieknél valószínűleg nem lesz problémás a dolog, de a biztonság kedvéért az autók T-kameráinak színeit is összeszedtük.
 Rajtszám  Pilóta (csapat) Kameraszín 
 1  Sebastian Vettel (Red Bull)  narancs
 2  Mark Webber (Red Bull)  citromsárga
 3  Fernando Alonso (Ferrari)  narancs
 4  Felipe Massa (Ferrari)  citromsárga
 5  Jenson Button (McLaren)  narancs
 6  Sergio Perez (McLaren)  citromsárga
 7  Kimi Räikkönen (Lotus F1)  narancs
 8  Romain Grosjean (Lotus F1)  citromsárga
 9  Nico Rosberg (Mercedes AMG)  narancs
 10  Lewis Hamilton (Mercedes AMG)  citromsárga
 11  Nico Hülkenberg (Sauber)  narancs
 12  Esteban Gutierrez (Sauber)  citromsárga
 14  Paul di Resta (Force India)  narancs
 15  Adrian Sutil (Force India)  citromsárga
 16  Pastor Maldonado (Williams)  narancs
 17  Valtteri Bottas (Williams)  citromsárga
 18  Jean-Eric Vergne (Toro Rosso)  narancs
 19  Daniel Ricciardo (Toro Rosso)  citromsárga
 20  Charles Pic (Caterham F1)  narancs
 21  Giedo van der Garde (Caterham F1)  citromsárga
 22  Jules Bianchi (Marussia F1)  narancs
 23  Max Chilton (Marussia F1)  citromsárga

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.