F1: Hogy bírják a Pirellik Ausztráliát?

Körönként egy másodperc a keverékek között

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.15. 15.00

A csapatok először próbálhatták ki rendes körülmények között a gumikat. Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint számtalan taktikai variációra lehetőséget ad az Ausztrál Nagydíjon használt közepes és a szuperlágy keverék.

Az idei szezon talán legnagyobb kérdését ismételten a Pirelli gumik viselkedése jelenti, a csapatok legalábbis szinte kivétel nélkül erre hivatkoznak, amikor az erősorrendről kérdezik őket. Még a téli tesztek eredményei sem jelentenek igazi támpontot a megértésükhöz, hiszen egyrészt hidegebb körülmények között folytak a gyakorlások, másrészt a jerezi pálya durva aszfaltja jobban igénybe veszi az abroncsokat, mint egy modern versenypálya felülete.
A gumigyár az Ausztrál Nagydíjra ráadásul a kockázatosabb szuperlágy P Zero Red (a vörös festésű), illetve a közepes P Zero White (fehér festésű) keverékeket választotta. Az időeredmények javultak a tavalyi Ausztrál Nagydíj szabadedzéseihez képest, tehát visszaigazolódott a teszteken már megfigyelt tapasztalat, hogy a keverékeket lágyabbra hangolták, mint a tavalyiakat – Vettel a szuperlágyon futotta a teszt leggyorsabb idejét (1:25,908), az adott etap 3. körében. Az időjárás nem volt túl meleg, 28 fok volt a legmelegebb pillanatokban, ami kedvezhet a gumik tartósságának.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint csapatok most tudták először rendes körülmények között kipróbálni az abroncsokat. A szakember hozzátette: “Különböző üzemanyagmennyiség mellett figyelték az autók viselkedését, ahogy ez ilyenkor lenni szokott. A közepes keverék egyenletesen és kiszámíthatóan kopott, ahogy vártuk, a szuperlágynak pedig előnye, hogy hamar üzemi hőmérsékletre melegszik” – tette hozzá.
Hembery rámutatott arra is, hogy az Alber Parkot nem használják egész évben versenypályaként, ezért az aszfalt kezdetben nem tapad annyira, így a köridők folyamatos javulásával lehet számolni, ahogy az autók egyre több gumit visznek fel a pályára. “Az eddigiekből az látszik, hogy a csapatok többsége kétszer cserél kereket majd a verseny közben, míg a leggyorsabb autók közül pár három kiállással is próbálkozhat” – árulta el Hembery, aki szerint a két keverék között az előzetes várakozásoknak megfelelően körönként egy másodperc különbség van, amely sokféle stratégiára lehetőséget adhat.

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.