F1: Ecclestone gyakran veri Vettelt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.14. 12.30

A Forma-1 ura izgatottan várja a 2013-as szezont, élvezi a bizonytalanságot. Vettel győzelmének is örülne, de azt sem bánná, ha ezúttal valaki más állna az élre.

Bernie Ecclestone személyesen nem utazik el a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra, de szerdán nagyinterjúban beszélt a 2013-as idényről. A Mercedest illető gondolatai mellett természetesen sok más témát is érintett. 


A 82 éves angol arra a kérdésre, hogy az F1-ben eltöltött több mint fél évszázad után izgul-e még az új idény előtt, határozott igennel válaszolt: 
“Nagyon is! És ahogy másoknak, nekem sincs fogalmam, hogy ki lesz jó és ki nem. Hát nem izgalmas? Nemrég Stefano Domenicali járt nálam Londonban, beszélgettünk, ő azt mondta, hogy továbbra is a Red Bullt látják a legveszélyesebbnek. Persze a Red Bull szempontjából pedig a Ferrari a fő ellenfél.”
Az F1 ura korábban azt mondta, hogy nem bánná, ha sorozatban három győzelem után immár valaki más nyerne a Red Bull és Sebastian Vettel helyett, de most azt állítja, a fiatal német újabb sikerével sem lenne baja. “Nem lenne gond, de az is ugyanúgy jó lenne, ha valaki más győzne.”
Ecclestone jó kapcsolatot ápol Vettellel, így bővebben is beszélt róla, a gyengéiről és az erősségeiről is: “Nem tudja elviselni a vereséget. Amikor backgammont játszunk, sokszor elverem. Jó játékos, de nem eléggé, szoktam is mondani neki, aminek nem szokott örülni!” – anekdotázott. “Sebastian egy nagyon sikerorientált ember. És motivált is marad egészen addig, amíg úgy nem érzi, hogy nincs esélye a sikerre. Tévedés ne essék: nem könnyű ám ilyen eredményeket elérni, nagyon keményen magdolgozik a győzelemért!”


Ecclestone hozzátette, hogy nem igazán hisz a Vettelt a Ferrarihoz kötő pletykákban, szerinte amíg a Red Bull ilyen jó, és ott dolgozik a tervezőzseni Adrian Newey, addig a német pilótának nem lesz oka távozni.
Míg a címvédő egyelőre látszólag be van betonozva a Red Bullnál, Lewis Hamilton elhagyta a McLarent, hogy 2013-ban a Mercedesnél nyisson új fejezetet. Az F1 ura a Mercedes mellett a wokingiak helyzetét is elemezte egy kicsit, úgy véli, Hamilton távozása és a fiatal Sergio Perez érkezése jól jöhet a rangidőssé előlépett Jenson Buttonnak. 
“Lehet, hogy kiderül, hogy a második számú pilóta (Perez) nem is lesz második, és tényleg olyan jó, mint gondolják róla. De szerintem Jensonnak is jó lesz ez, mert míg korábban talán épp magát tarthatta a másodhegedűsnek, most már azt érezheti, hogy ő a főnök. Most ő a number one, valószínűleg megújul majd ettől. Ez jót tehet neki.”


Az interjúban gondolatkísérlet szintjén Ecclestone egy szupercsapatot is összeállított: “Kezdjük a pilótákkal. Nyilván választanám Sebastiant, vele nagyon jóban vagyok. Aztán Fernandót. És ott van Lewis is. Valószínűleg azt nézném, kiket tudok olcsóbban megszerezni, haha! Ami a technikai gárdát illeti, a Red Bullnál néznék körül, hiszen mindenki ezt tenné – csapatfőnökként pedig megfelelne Christian (Horner, Red Bull).” 
Ecclestone a fentiek mellett az F1 egyéb dolgairól is beszélt, például elmondta, hogy tavalyi megbicsaklás után idén újra nekifutnak a Forma-1 tőzsdei bevezetésének, három hónapon belül eldől, mikor dobják piacra a részvényeket.
A kisember hangsúlyozta, hogy az F1 nem Európa-, hanem világbajnokság, így tovább folyik majd az Európán kívüli versenyek beemelése, de a mostanában emlegetett Thaiföldről és Mexikóról semmi konkrétumot nem akart mondani.
Az F1 ura a HRT összeomlását illetően azt állította, hogy a történet nem a sportág üzleti modelljének hibáját mutatja, szerinte egyszerűen a kiscsapat mögött álló tulajdonosok mérték fel rosszul a lehetőségeiket. Míg Ecclestone nem olyan rég maga is a költségplafon bevezetését kezdte pedzegetni, a mostani interjúban már nem volt túl lelkes.


“Hát, ha a csapatok közvetlenül a mi szponzori bevételeinkből kapnák a részüket, akkor is túlköltekeznének, valahonnan pénzt szereznének, nem?  Mi változna akkor a mostani helyzethez képest? A csapatok mindig annyit költenek, amennyit csak tudnak, mindegy, milyen forrásból jön a pénz. Ha lenne is kiadási plafon, nem számítana, úgyis megtalálnák a módját, hogy még több pénzt szerezzenek, amit elkölthetnek.”

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.