F1: Ecclestone gyakran veri Vettelt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.14. 12.30

A Forma-1 ura izgatottan várja a 2013-as szezont, élvezi a bizonytalanságot. Vettel győzelmének is örülne, de azt sem bánná, ha ezúttal valaki más állna az élre.

Bernie Ecclestone személyesen nem utazik el a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra, de szerdán nagyinterjúban beszélt a 2013-as idényről. A Mercedest illető gondolatai mellett természetesen sok más témát is érintett. 


A 82 éves angol arra a kérdésre, hogy az F1-ben eltöltött több mint fél évszázad után izgul-e még az új idény előtt, határozott igennel válaszolt: 
“Nagyon is! És ahogy másoknak, nekem sincs fogalmam, hogy ki lesz jó és ki nem. Hát nem izgalmas? Nemrég Stefano Domenicali járt nálam Londonban, beszélgettünk, ő azt mondta, hogy továbbra is a Red Bullt látják a legveszélyesebbnek. Persze a Red Bull szempontjából pedig a Ferrari a fő ellenfél.”
Az F1 ura korábban azt mondta, hogy nem bánná, ha sorozatban három győzelem után immár valaki más nyerne a Red Bull és Sebastian Vettel helyett, de most azt állítja, a fiatal német újabb sikerével sem lenne baja. “Nem lenne gond, de az is ugyanúgy jó lenne, ha valaki más győzne.”
Ecclestone jó kapcsolatot ápol Vettellel, így bővebben is beszélt róla, a gyengéiről és az erősségeiről is: “Nem tudja elviselni a vereséget. Amikor backgammont játszunk, sokszor elverem. Jó játékos, de nem eléggé, szoktam is mondani neki, aminek nem szokott örülni!” – anekdotázott. “Sebastian egy nagyon sikerorientált ember. És motivált is marad egészen addig, amíg úgy nem érzi, hogy nincs esélye a sikerre. Tévedés ne essék: nem könnyű ám ilyen eredményeket elérni, nagyon keményen magdolgozik a győzelemért!”


Ecclestone hozzátette, hogy nem igazán hisz a Vettelt a Ferrarihoz kötő pletykákban, szerinte amíg a Red Bull ilyen jó, és ott dolgozik a tervezőzseni Adrian Newey, addig a német pilótának nem lesz oka távozni.
Míg a címvédő egyelőre látszólag be van betonozva a Red Bullnál, Lewis Hamilton elhagyta a McLarent, hogy 2013-ban a Mercedesnél nyisson új fejezetet. Az F1 ura a Mercedes mellett a wokingiak helyzetét is elemezte egy kicsit, úgy véli, Hamilton távozása és a fiatal Sergio Perez érkezése jól jöhet a rangidőssé előlépett Jenson Buttonnak. 
“Lehet, hogy kiderül, hogy a második számú pilóta (Perez) nem is lesz második, és tényleg olyan jó, mint gondolják róla. De szerintem Jensonnak is jó lesz ez, mert míg korábban talán épp magát tarthatta a másodhegedűsnek, most már azt érezheti, hogy ő a főnök. Most ő a number one, valószínűleg megújul majd ettől. Ez jót tehet neki.”


Az interjúban gondolatkísérlet szintjén Ecclestone egy szupercsapatot is összeállított: “Kezdjük a pilótákkal. Nyilván választanám Sebastiant, vele nagyon jóban vagyok. Aztán Fernandót. És ott van Lewis is. Valószínűleg azt nézném, kiket tudok olcsóbban megszerezni, haha! Ami a technikai gárdát illeti, a Red Bullnál néznék körül, hiszen mindenki ezt tenné – csapatfőnökként pedig megfelelne Christian (Horner, Red Bull).” 
Ecclestone a fentiek mellett az F1 egyéb dolgairól is beszélt, például elmondta, hogy tavalyi megbicsaklás után idén újra nekifutnak a Forma-1 tőzsdei bevezetésének, három hónapon belül eldől, mikor dobják piacra a részvényeket.
A kisember hangsúlyozta, hogy az F1 nem Európa-, hanem világbajnokság, így tovább folyik majd az Európán kívüli versenyek beemelése, de a mostanában emlegetett Thaiföldről és Mexikóról semmi konkrétumot nem akart mondani.
Az F1 ura a HRT összeomlását illetően azt állította, hogy a történet nem a sportág üzleti modelljének hibáját mutatja, szerinte egyszerűen a kiscsapat mögött álló tulajdonosok mérték fel rosszul a lehetőségeiket. Míg Ecclestone nem olyan rég maga is a költségplafon bevezetését kezdte pedzegetni, a mostani interjúban már nem volt túl lelkes.


“Hát, ha a csapatok közvetlenül a mi szponzori bevételeinkből kapnák a részüket, akkor is túlköltekeznének, valahonnan pénzt szereznének, nem?  Mi változna akkor a mostani helyzethez képest? A csapatok mindig annyit költenek, amennyit csak tudnak, mindegy, milyen forrásból jön a pénz. Ha lenne is kiadási plafon, nem számítana, úgyis megtalálnák a módját, hogy még több pénzt szerezzenek, amit elkölthetnek.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.