F1: Hamilton múzeumot tervez magának

Trófeák, tetkók, közutálat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.13. 12.00

Lewis Hamilton idén komolyan igyekszik új fejezetet nyitni a Mercedesnél, önállóbb, érettebb emberként és pilótaként akar a legnagyobbak közé kerülni. Itt tart most a 2008-as bajnok.

Lewis Hamilton 2013-ban végleg kirepült a családi fészekből, miután három éve szakított az addig őt menedzselő édesapjával, Anthonyval, 2012 végén az őt a Forma-1-be és egészen a győzelmekig és a bajnoki címig juttató McLarennek is búcsút intett. 
2013-ban a Mercedesnél kezd új fejezetet, a szezonkezdet előtt a témát természetesen alaposan megrágta a brit sajtó, az interjúkból pedig kibontakozik Hamilton pillanatnyi személyisége.
Hamilton bajnoki sikere immár ötéves sztori, de az angol pilóta nem csak “egyslágeres előadó” akar maradni, a legendák közé akar emelkedni.


“Nem akarok így maradni, én is legenda szeretnék lenni. Amikor a nagyságról beszélek, Ayrton Senna sztorijaira gondolok, ahogyan képes volt belépni egy szobába, az egész aurájára, tartására, arra, hogyan vezetett és motivált másokat, motivált egy teljes országot, na ez az igazi nagyság. Persze ez egy másik kor, és én nem vagyok Senna, de remélem, hogy én is elérem majd ezt a szintet!”
A Mercedesnél talán lesz is esély erre, bár inkább a Ferrarinál építkező Michael Schumacher, mint a McLarennél taroló Senna példája alapján. Hamiltonnak mindenesetre nagyon fontos, hogy az új csapatnál szabadabb lehet, mint Wokingban volt.
“Nagyon szigorú környezetet hagytam el, (a McLarennél) megmondták, mit szabad tenni, mit szabad mondani. Az embernek persze tisztelettudónak és udvariasnak kell lennie, de azért így is lehet önmaga” – utalt a klímaváltozásra. 
Hamilton egyik nagy sérelme volt, hogy a McLarennél nem tarthatta meg a győzelmi trófeáit, hiszen azokat a vezér, Ron Dennis a wokingi vitrinben gyűjti. A Mercedesnél más lesz a helyzet, a pilóta pedig szeretné ki is állítani a dolgait, saját múzeumot tervez.


“Kérdés persze, hogy szerzünk-e trófeákat idén. Oké, most már megtarthatom őket! Őőő, de jelenlég még egy sincs!” – viccelődött. “Kis dolog ez, de nekem sokat számítanak az ilyenek, például a sisakjaim. Az overallok, a kesztyűk, a cipők nem érdekelnek, de a sisakokat magamnak tervezem. Azokban versenyzem, az én vérem, verítékem van bennük, ezért akarom megtartani. Emléknek. Korábban csak a sisakjaim felét kaptam meg, és a McLaren választott először, melyikeket tartja meg a csapat. Mostantól az enyémek, és a díjaim is a saját díjaim.”
“Gondolkodtam már egy múzeum építésén. Eredetileg apa ötlete volt. Nem lenne rossz valahol – Stevenage-ben vagy Londonban – kiállítani egy-egy autómat minden szezonból és a trófeákat, hogy az emberek is láthassák. Nincs értelme úgy őrizgetni őket, hogy senki sem látja.”
A fentiek, valamint számtalan más dolog – a popsztár barátnő, a gengszter-rapper barátok, a kutyának szerzett F1-es belépő vagy épp a hétmilliárdos magánrepülő – sokak számára ellenszenvessé teszi Hamiltont, de ez őt nem izgatja.
“Vagy szeretnek vagy gyűlölnek. Sajnos amikor bekerültem az F1-be, néha mondtam ezt-azt, amit félreértettek. És az emberek nem felejtenek. Spanyolországban például közutálatnak örvendek. Meg vagyok bélyegezve. Annyit tehetek, hogy próbálok szép lassan változtatni ezen. Nagyon sokan gyűlölnek, de nagyon sokan kedvelnek is. Egy dolog biztos: aki személyesen is megismer, az nem utál tovább.”
Hamilton az utóbbi pár hónapban a McLarennél szentségtörésnek számító nagy tetoválásokat is “gyűjteni” kezdett, a bal karja már alaposan ki van varrva.


“Ízlések és pofonok… Én úgy érzem, hogy mára jobban ki tudom fejezni magam, önmagam tudok lenni. Jól érzem magam úgy, ahogy vagyok, nincs szükségem arra, hogy más mondja meg a dolgokat. Apa például helyteleníti a tetoválásokat, de nincs szükségem az engedélyére. Ha az emberek nem fogadnak el olyannak, amilyen vagyok, az az ő bajuk. A többi pilóta szeretetére sem hajtok, nem másolom őket, egyéniség akarok lenni.”
Ami a feltűnő, fekete-vörös magángépet illeti: “A gép például azért kellett, mert elég húzós az év. Így most több idő jut önmagamra. És hogy miért vörös? Mert minden repülőtéren minden kép unalmas fehér, vagy van rajta valami barna csík, kiábrándító… De belehalok, ha Roscoe (a kutya) belepiszkít, akkor inkább új gépet veszek!”


A 28 éves versenyző elismerte, hogy néha szeret “kirúgni a hámból”, ám nagyon is komolyan veszi, bármit is csináljon, akár az F1-ről, akár az azon kívüli dolgokról van szó: “Szeretek síelni, szeretem az extrém sportokat, például a sziklamászást. Nem igazán szoktam bulizni, egy kortyot sem ittam már egy éve. De ha igen, akkor azt is durván tolom. A szélsőségek embere vagyok, mindig mindent bele!”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.