F1: Tíz kiállás? Badarság!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 12.30

Bár a Pirelli sosem vitt még olyan lágy gumikat Melbourne-be, mint idén, a gumiszállító szerint a versenyt két-három kerékcserével teljesítik majd a csapatok, nincs mitől félni.

A Pirelli 2013-ra mind az abroncsai szerkezetét, mind a gumikeverékei összetételét megváltoztatta: a futófelület nőtt, szélesebb lett a működési hőmérséklet-tartomány, azonban a lágyabb gumik jobban is kopnak.
A pilóták keservesen küszködtek a 2013-as gumikkal a hideg téli teszteken, öt, hét, akár tíz kiállást is emlegettek az első versenyekre, igaz, szinte mindenki hozzátette, hogy a melegebb körülmények javíthatnak majd a helyzeten.
Az aggodalmakhoz hozzájárult, hogy a Pirelli az eddigieknél agresszívebb párosítást visz az Ausztrál Nagydíjra, a közepes (fehér) keverék mellé a lágy (sárga) helyett a szuperlágy (piros) kerül a kínálatba. Az utóbbi azonban előnyt is jelenthet az évente csak egyszer használt, közutakból kialakított, így igen gyenge tapadású Albert Parkban.
Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, nincs miért aggódni, az új gumikkal is 2-3 kiállással meglesz majd a futam.
“12 napnyi tesztelés után végre versenybe kerülnek a 2013-as gumijaink, amelyek az eddigi legjobb, a leginkább a teljesítményre kihegyezett abroncsaink. A teszteken tapasztalt hideg időjárás miatt eddig nem mutathatták meg a legjobb oldalukat, de az Albert Parkban már egészen más lesz a történet – két vagy három kiállásra számítunk.”  
“Az idénykezdet mindig izgalmas, a teszten látottak alapján pedig a mezőny szorosabb, mint bármikor, ami nem kis dolog, tekintve, hogy már tavaly is hét különböző győztes volt az első hét futamon!” – magyarázta a mérnök.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.