F1: Tíz kiállás? Badarság!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 12.30

Bár a Pirelli sosem vitt még olyan lágy gumikat Melbourne-be, mint idén, a gumiszállító szerint a versenyt két-három kerékcserével teljesítik majd a csapatok, nincs mitől félni.

A Pirelli 2013-ra mind az abroncsai szerkezetét, mind a gumikeverékei összetételét megváltoztatta: a futófelület nőtt, szélesebb lett a működési hőmérséklet-tartomány, azonban a lágyabb gumik jobban is kopnak.
A pilóták keservesen küszködtek a 2013-as gumikkal a hideg téli teszteken, öt, hét, akár tíz kiállást is emlegettek az első versenyekre, igaz, szinte mindenki hozzátette, hogy a melegebb körülmények javíthatnak majd a helyzeten.
Az aggodalmakhoz hozzájárult, hogy a Pirelli az eddigieknél agresszívebb párosítást visz az Ausztrál Nagydíjra, a közepes (fehér) keverék mellé a lágy (sárga) helyett a szuperlágy (piros) kerül a kínálatba. Az utóbbi azonban előnyt is jelenthet az évente csak egyszer használt, közutakból kialakított, így igen gyenge tapadású Albert Parkban.
Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, nincs miért aggódni, az új gumikkal is 2-3 kiállással meglesz majd a futam.
“12 napnyi tesztelés után végre versenybe kerülnek a 2013-as gumijaink, amelyek az eddigi legjobb, a leginkább a teljesítményre kihegyezett abroncsaink. A teszteken tapasztalt hideg időjárás miatt eddig nem mutathatták meg a legjobb oldalukat, de az Albert Parkban már egészen más lesz a történet – két vagy három kiállásra számítunk.”  
“Az idénykezdet mindig izgalmas, a teszten látottak alapján pedig a mezőny szorosabb, mint bármikor, ami nem kis dolog, tekintve, hogy már tavaly is hét különböző győztes volt az első hét futamon!” – magyarázta a mérnök.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.