A Wiliams technikai igazgatója, Mike Coughlan szerint a csapat a pénteki melbourne-i szabadedzéseket a legújabb aerodinamikai fejlesztésekre akarja szentelni, és csak péntek este döntenek arról, bevetik-e az újításokat, vagy a régebbi csomagot használják.
Coughlan ugyanakkor biztos benne, hogy bármilyen döntés is születik, az FW35-ös modell sebessége elegendő lesz a jó eredmények eléréséhez.
“Sikeresek voltak a téli tesztjeink, és azóta is elemezzük az adatokat, amiket összegyűjtöttünk” – árulta el a mérnök. “Ezek alapján döntöttünk az újabb aerodinamikai tesztelés mellett, amelyben mindkét pilótánk részt fog venni. Az aero-csomagjainkat erősnek tartom, mindkettőnek megvannak a maguk előnyei, így leginkább az adott körülmények, a hőmérséklet és a pálya állapota alapján fogunk dönteni az egyik mellett.”
“A melbourne-i nagyon teljesítmény-érzékeny pálya, meglepő módon sokkal inkább az, mint a belga Spa-Francorchamps. A hőmérséklet igen magas szokott lenni, ahogy az üzemanyagfogyasztás is, és a fékek is fokozott igénybevételnek vannak kitéve. A teszteken, Jerezben és Barcelonában egészen más hőmérsékleti viszonyok voltak, így a pénteki edzéseken nagyon oda kell figyelnünk a gumikopásra is” – fejtegette Coughlan.
A Williams jól ment Melbourne-ben tavaly, mielőtt Pastor Maldonado nem vágta a falhoz az autóját. A venezuelai ki akarja köszörülni a tavalyi csorbát egy jó szezonkezdettel.
“Elképesztően keményen dolgoztunk télen, hogy fejlesszük az autót, és Barcelona után azt mondhatjuk, nagy lehetőségek rejlenek a gépben” – mondta az egyszeres futamgyőztes pilóta. “Az FW35-ösön már tavalyi év eleje óta dolgozunk közösen a mérnökökkel, tervezőkkel és a szélcsatorna szakembereivel, hogy minden területen előreléphessünk.”
“Természetesen nem tudhatjuk, más csapatok hol tartanak, de arra számítunk, hogy versenyképesek leszünk idén. Nagyon kedvelem az utcai pályákat, így mindig öröm Ausztráliába jönni. Most már csak a szezonkezdetre várok, hogy kiderüljön végre, hol állunk – mondta a venezuelai pilóta.
A Williams csapat a tavalyi évben határozott előrelépést mutatott a 2011-es katasztrofális szezonjukat követően. Voltak kiemelkedő eredményeik, elsősorban Maldonado győzelme a Spanyol Nagydíjon, ugyanakkor az autó hullámzó teljesítménye és a rutintalan pilóták hibái miatt sok-sok pontot elhullajtottak. Az idei évtől leginkább a kiegyensúlyozottságot várják a csapat vezetői. 
Az egyébként jól sikerült felkészülésüket beárnyékolta, hogy két vezető, Toto Wolff és Mark Gillan is elhagyta a csapatot, illetve Sir Frank Williams társának, Lady Virginia Williamsnek halála.