F1: A Ferrari-vezér szerint Alonso idén nyerhet

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 13.30

Luca di Montezemolo szerint azzal, hogy rájöttek a szélcsatorna és a szimulátor hiányosságaira, megoldódtak a Ferrari fejlesztési problémái. Alonsót felkészültnek, Massát pedig rendkívül motiváltnak látja.

A Ferrari elnökét, Luca di Montezemolót a Gazzetta.it-n megjelent interjúban arról faggatták, milyen elvárásokkal tekint az idei szezonra.
A maranellói vezér szerint azért lehet más az idei szezon, mint a 2011-es, illetve a 2012-es, mert végre sikerült tetten érni a szélcsatornájuk hiányosságait, illetve ezek hatását a pályán nyújtott teljesítményükre. Így sokkal kiszámíthatóbbá vált az autó tervezése és a fejlesztések hatása.
Arra a kérdésre, hogy miként fordulhatott elő a szélcsatorna, illetve a szimulátor fiaskója egy olyan technológiai szinten álló gyátórnál, mint a Ferrari, Montezemolo a következőt válaszolta. “Amíg a saját pályáinkon, Fioranóban és Mugellóban teszteltünk, nem volt szükségünk szimulátorra, így nem foglalkoztunk a fejlesztésével. Más csapatoknak viszont nem volt saját tesztpályájuk, így ők már akkor is szimulátorban gyakoroltak, amikor még volt lehetőség gyakorolni” – fejtette ki az elnök. “Alonsótól és De la Rosától tudom, hogy a McLaren például már 10 éve szimulátorozik.”
Montezemolo a melbourne-i futamon azt várja, hogy a három legjobb csapat közé kerüljön a Ferrari. Viszont még ennél is lényegesebb szerinte, hogy ha van is némi lemaradásuk, azt gyorsan be tudják hozni. Fő céljuk, hogy eltüntessék a különbséget, ami a Red Bull és a Ferrari között volt 2012 végén, illetve a minél következetesebb fejlesztések végrehajtása. 
Fernando Alonso feltűnően keveset nyilatkozott a teszteket követően, és óvatosan fogalmazta meg elvárásait. Montezemolo szerint a spanyol nyugodt, és mindössze azért nem beszél sokat, mert az autó fejlesztésére koncentrál. 
És Massa? “Jó döntés volt megtartani őt. Megfiatalodott és ismét olyan ambíciói vannak, amik egy Ferrari pilótától elvárhatóak” – mondta az elnök, aki, hogy demonstrálja mondanivalóját, még egy sms-t is megmutatott, amit Felipe Massától kapott a minap: “Fernando is pont úgy érez, mint én: optimistán” – állt az üzenetben, ami megnyugvással töltötte el Montezemolót. 
Amennyiben Alonso ismét nem tud vébét nyerni, előfordulhat, hogy megrendül a bizalom a csapat és a pilóta között – gondolhatnánk, de Montezemolo szerint 2015-ig bőven van idejük a közös munkára. “Alonso tudja, hogy velünk kell nyernie, mi pedig azt szeretnénk, hogy nekünk nyerje meg a bajnoki címet. Igaza volt abban, hogy kihagyta a jerezi tesztet, hogy minél jobb formába hozza magát. Készen áll a győzelemre” – jelentette ki Montezemolo.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.