F1: A Ferrari-vezér szerint Alonso idén nyerhet

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 13.30

Luca di Montezemolo szerint azzal, hogy rájöttek a szélcsatorna és a szimulátor hiányosságaira, megoldódtak a Ferrari fejlesztési problémái. Alonsót felkészültnek, Massát pedig rendkívül motiváltnak látja.

A Ferrari elnökét, Luca di Montezemolót a Gazzetta.it-n megjelent interjúban arról faggatták, milyen elvárásokkal tekint az idei szezonra.
A maranellói vezér szerint azért lehet más az idei szezon, mint a 2011-es, illetve a 2012-es, mert végre sikerült tetten érni a szélcsatornájuk hiányosságait, illetve ezek hatását a pályán nyújtott teljesítményükre. Így sokkal kiszámíthatóbbá vált az autó tervezése és a fejlesztések hatása.
Arra a kérdésre, hogy miként fordulhatott elő a szélcsatorna, illetve a szimulátor fiaskója egy olyan technológiai szinten álló gyátórnál, mint a Ferrari, Montezemolo a következőt válaszolta. “Amíg a saját pályáinkon, Fioranóban és Mugellóban teszteltünk, nem volt szükségünk szimulátorra, így nem foglalkoztunk a fejlesztésével. Más csapatoknak viszont nem volt saját tesztpályájuk, így ők már akkor is szimulátorban gyakoroltak, amikor még volt lehetőség gyakorolni” – fejtette ki az elnök. “Alonsótól és De la Rosától tudom, hogy a McLaren például már 10 éve szimulátorozik.”
Montezemolo a melbourne-i futamon azt várja, hogy a három legjobb csapat közé kerüljön a Ferrari. Viszont még ennél is lényegesebb szerinte, hogy ha van is némi lemaradásuk, azt gyorsan be tudják hozni. Fő céljuk, hogy eltüntessék a különbséget, ami a Red Bull és a Ferrari között volt 2012 végén, illetve a minél következetesebb fejlesztések végrehajtása. 
Fernando Alonso feltűnően keveset nyilatkozott a teszteket követően, és óvatosan fogalmazta meg elvárásait. Montezemolo szerint a spanyol nyugodt, és mindössze azért nem beszél sokat, mert az autó fejlesztésére koncentrál. 
És Massa? “Jó döntés volt megtartani őt. Megfiatalodott és ismét olyan ambíciói vannak, amik egy Ferrari pilótától elvárhatóak” – mondta az elnök, aki, hogy demonstrálja mondanivalóját, még egy sms-t is megmutatott, amit Felipe Massától kapott a minap: “Fernando is pont úgy érez, mint én: optimistán” – állt az üzenetben, ami megnyugvással töltötte el Montezemolót. 
Amennyiben Alonso ismét nem tud vébét nyerni, előfordulhat, hogy megrendül a bizalom a csapat és a pilóta között – gondolhatnánk, de Montezemolo szerint 2015-ig bőven van idejük a közös munkára. “Alonso tudja, hogy velünk kell nyernie, mi pedig azt szeretnénk, hogy nekünk nyerje meg a bajnoki címet. Igaza volt abban, hogy kihagyta a jerezi tesztet, hogy minél jobb formába hozza magát. Készen áll a győzelemre” – jelentette ki Montezemolo.

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.