F1: Räikkönennek kevés kör is elég volt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 14.30

A Lotus újra az élmezőnyben kíván küzdeni, a csapatnál bíznak benne, hogy menni is fog. Räikkönent az sem zavarja, hogy a téli teszteken keveset vezetett.

A Lotus 2012 egyik meglepetéscsapata volt, hiszen az autó az előző idényben nem volt túl erős, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean pedig két-két év kihagyás után tért vissza az F1-be, mégis jöttek a dobogók, és egy győzelem is becsúszott. Idén már lesz mire építeni.
A tavaly a bajnokság 3. helyén záró Räikkönen ugyan betegség és műszaki hibák miatt nem sokat vezetett a téli teszteken, de cseppet sem aggódik.


“Volt pár gondunk a teszteken, de így is mentünk azért jó pár kört. Nyilván minél több, annál jobb, de ez van. Majd a versenyen látjuk, mi a helyzet. Nem aggódom a megbízhatóság miatt, a teszten fellépett problémákat már megoldottuk. Persze sosem lehetünk 100 százalékosan biztosak semmiben, de tavaly is problémás volt az előszezon, aztán mégis elég jók voltunk a versenyeken.”
“Remélhetőleg jó esélyeink lesznek, de a teszt alapján nehéz tippelni. Nem tudhatjuk, ki mennyi benzinnel ment Spanyolországban. Nyilván mindig szeretnénk még jobbat, de az autó elég jó alapnak látszik most, remélhetőleg gyorsak leszünk. Azt hiszem, minden területen jobb, mint a tavalyi. Tavaly nem mentünk rosszul, de a bajnoki címhez nem volt meg a tempónk. Idén egyenletesebb teljesítménnyel remélhetőleg jobbak lesznek az esélyeink!” 
“Szeretném erősen kezdeni az évet, jobban, mint tavaly. Ausztrália messze van, de jó hely. A pálya nem valami nehéz. Nem volt rossz az első versenyemen pontot szerezni, és persze a későbbi dobogóknak és a 2007-es győzelmemnek is örültem. A pálya ma is ugyanaz, úgyhogy szerintem elboldogulok rajta” – magyarázta a 2007-es bajnok.  
A tavalyi incidensek, nehézségek ellenére 2013-ra is megtartott Romain Grosjean 2012-ben szépen kezdett a szezonnyitón az időmérőn 3. lett. A francia a versenyen már nem remekelt, de idén sokkal többet vár.


“Nagyon várom az új idényt. Jó telem volt, sok munkát végeztünk, még a nehéz körülmények ellenére is. Készen állunk az Albert Parkra, az egyik kedvenc pályám. Mostanra jóval tapasztaltabb és magabiztosabb vagyok, mint tavaly ilyenkor. Tavaly jártam fent és lent is, most szeretnék egyenletesen teljesíteni.”
“Az idei autó jó utódja az E20-asnak, egyértelműen előrelépés, a csapat mindent megtett, hogy jó járgányt adjon alánk. Világos választ persze csak a melbourne-i időmérő után kapunk – a téli teszteken gyorsnak tűntünk, de a versenyhétvége más tészta. Remélhetőleg most is kellemes meglepetés lesz majd, mint tavaly!”
A csapatfőnök, Eric Boullier igen pozitívan áll az új idényhez.
“Bizakodhatunk a tesztek után. Volt pár gondunk, nem mentünk annyit, mint szerettünk volna, de nagyjából teljesítettük a tervet. Úgy gondoljuk, előrébb léptünk az autóval. A fő erősségét, tehát a gumik kímélését megőriztük, az egykörös tempón pedig javítottunk, ami fontos az időmérő szempontjából.”


“A verseny nagyon kiélezett lesz, legalább öt csapat képes lehet győzni. Kíváncsian várjuk, ki hogyan teljesít gyors körön és a hosszabb etapokon. A hosszú távú célunk egyértelműen az, hogy a mezőny élére kerüljünk. Tavaly is ott voltunk, vagy legalább a környékén, kulcsfontosságú, hogy idén még rendszeresebben hozzuk a pontokat és a dobogókat.”
“A folytonosság szerintem az egyik fő erősségünk lesz idén. Megtartottuk mindkét pilótánkat, akik nagyon jól kiegészítik egymást, ez nagyszerű a csapat szempontjából. Ez már a második közös évünk lesz, így most jó lendülettel kezdhetjük az évet, míg tavaly azért még építgetni kellett a kapcsolatokat.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.