F1: Hamiltont Alonso izgatja, nem Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 10.00

Lewis Hamilton azt mondja, nem a legutóbbi csapattársát akarja majd megverni, a fő ellenfél idén is Fernando Alonso lesz. Melbourne-ben a dobogó a cél a Mercedesszel.

Lewis Hamilton hat mclarenes év után idén a Mercedesnél nyit új fejezetet a karrierjében. A 2008-as bajnok azt mondja, hogy bár a csapata változott, a fő ellenfél ugyanaz marad, azaz nem a legutóbbi csapattárs, Jenson Button legyőzésével akarja bizonyítani, hogy jól döntött a váltással.


“Jensonnal való rivalizálás nem nagyon izgat, a Fernandóval való küzdelem annál inkább. Őt akarom legyőzni. És Sebet (Vettel) is meg akarom verni, nekik kettejüknek van a legtöbb bajnoki címe” – mondta a Mail on Sundaynek.
“Szerintem Alonso a leggyorsabb pilóta. Egyben ő az egyik legtapasztaltabb is. Az ő legyőzése bárkinek nagy feladat. Egy versenyképes Ferrariban ülő Fernando legyőzése nagy kihívás, márpedig azt hiszen, hogy idén gyors lesz a Ferrari” – magyarázta 2007-es mclarenes partneréről.
Ami konkrétabb célokat illeti, úgy tűnik, Hamilton optimistább lett a jól sikerült utolsó téli teszt után: míg néhány hete azt mondta, felkészült arra, hogy mondjuk csak a 15. helyen ér be Melbourne-ben, immár a dobogóra gondol.
“Most simán aláírnék egy harmadik helyet, azt hiszem nagyon jól jönne a csapatnak, jó kezdés lenne. Hiba lenne azt mondanom, hogy nem akarjuk megnyerni a bajnokságot idén. A gyárban dolgozó összes srác azért hajt, hogy nyerjünk, mindenki a sikert akarja idén is, én is. Persze időbe telik majd, és ha arról van szó, hogy idén lerakjuk az alapokat és jövőre lesz esélyünk a győzelemre, az is nagyszerű. Ha pedig már idén is adódik esélyünk, az már csak a hab a tortán.”
Hamilton csapatváltását sokan csak a jobb fizetésnek tulajdonítják, de ő hangsúlyozza, hogy nem erről van szó. Azt mondja, pénzügyileg jobban járt volna, ha marad a McLarennél, azonban a Mercedesnél jobban érzi magát.
“Hadd szögezzem le, hogy anyagilag jobban jártam volna a McLarennel. De 100 százalékosan biztos vagyok a döntésemben. Minél többet járok a gyárban, annál izgalmasabb az egész. Nagyszerű hely, és jobban érzem magam ebben a környezetben. Nem mondok semmi rosszat a McLarenre, ők adták meg nekem a Forma-1-es lehetőséget. És ha maradtam volna, most garantáltan versenyképes lehetnék. Nem célom, hogy most a Mercedesszel jól megmutassam nekik.” 
“A Mercedesnél is vannak szponzori megjelenések, forgatási napok, szóval nincs óriási különbség, de azt hiszem, itt jobban figyelnek a pilótára, a versenyzői teljesítményre és felkészültségre. A lehető legfelkészültebbnek akarnak látni, mindent megtesznek ezért” – magyarázta a különbségeket.
“Azt sem mondanám, hogy itt sokkal szabadabb vagyok, de azért egy kicsit több időm van önmagamra. Ez is egy versenycsapat, és azért dolgozom, hogy előbbre lépjünk. De új környezet, és imádom is.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.