F1: Hamiltont Alonso izgatja, nem Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 10.00

Lewis Hamilton azt mondja, nem a legutóbbi csapattársát akarja majd megverni, a fő ellenfél idén is Fernando Alonso lesz. Melbourne-ben a dobogó a cél a Mercedesszel.

Lewis Hamilton hat mclarenes év után idén a Mercedesnél nyit új fejezetet a karrierjében. A 2008-as bajnok azt mondja, hogy bár a csapata változott, a fő ellenfél ugyanaz marad, azaz nem a legutóbbi csapattárs, Jenson Button legyőzésével akarja bizonyítani, hogy jól döntött a váltással.


“Jensonnal való rivalizálás nem nagyon izgat, a Fernandóval való küzdelem annál inkább. Őt akarom legyőzni. És Sebet (Vettel) is meg akarom verni, nekik kettejüknek van a legtöbb bajnoki címe” – mondta a Mail on Sundaynek.
“Szerintem Alonso a leggyorsabb pilóta. Egyben ő az egyik legtapasztaltabb is. Az ő legyőzése bárkinek nagy feladat. Egy versenyképes Ferrariban ülő Fernando legyőzése nagy kihívás, márpedig azt hiszen, hogy idén gyors lesz a Ferrari” – magyarázta 2007-es mclarenes partneréről.
Ami konkrétabb célokat illeti, úgy tűnik, Hamilton optimistább lett a jól sikerült utolsó téli teszt után: míg néhány hete azt mondta, felkészült arra, hogy mondjuk csak a 15. helyen ér be Melbourne-ben, immár a dobogóra gondol.
“Most simán aláírnék egy harmadik helyet, azt hiszem nagyon jól jönne a csapatnak, jó kezdés lenne. Hiba lenne azt mondanom, hogy nem akarjuk megnyerni a bajnokságot idén. A gyárban dolgozó összes srác azért hajt, hogy nyerjünk, mindenki a sikert akarja idén is, én is. Persze időbe telik majd, és ha arról van szó, hogy idén lerakjuk az alapokat és jövőre lesz esélyünk a győzelemre, az is nagyszerű. Ha pedig már idén is adódik esélyünk, az már csak a hab a tortán.”
Hamilton csapatváltását sokan csak a jobb fizetésnek tulajdonítják, de ő hangsúlyozza, hogy nem erről van szó. Azt mondja, pénzügyileg jobban járt volna, ha marad a McLarennél, azonban a Mercedesnél jobban érzi magát.
“Hadd szögezzem le, hogy anyagilag jobban jártam volna a McLarennel. De 100 százalékosan biztos vagyok a döntésemben. Minél többet járok a gyárban, annál izgalmasabb az egész. Nagyszerű hely, és jobban érzem magam ebben a környezetben. Nem mondok semmi rosszat a McLarenre, ők adták meg nekem a Forma-1-es lehetőséget. És ha maradtam volna, most garantáltan versenyképes lehetnék. Nem célom, hogy most a Mercedesszel jól megmutassam nekik.” 
“A Mercedesnél is vannak szponzori megjelenések, forgatási napok, szóval nincs óriási különbség, de azt hiszem, itt jobban figyelnek a pilótára, a versenyzői teljesítményre és felkészültségre. A lehető legfelkészültebbnek akarnak látni, mindent megtesznek ezért” – magyarázta a különbségeket.
“Azt sem mondanám, hogy itt sokkal szabadabb vagyok, de azért egy kicsit több időm van önmagamra. Ez is egy versenycsapat, és azért dolgozom, hogy előbbre lépjünk. De új környezet, és imádom is.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.