F1: A Red Bull-tulaj elengedné Vettelt

Jönnek a Red Bull-Infinitik?

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 18.00

Dietrich Mateschitz szerint nem lenne értelme marasztalni Vettelt, ha például a Ferrarihoz akarna igazolni. Az osztrák milliárdos jó ötletnek tartaná, ha Infinitire keresztelnék át a Renault erőforrásokat.

A Red Bull tulajdonosa azt ígéri, nem akadályozza meg Sebastian Vettelt, ha egy másik csapatnál akarja kipróbálni magát. 
Annak ellenére, hogy Vettel a tavalyi szezon végén sokadszorra is cáfolta a pletykákat, amelyek szerint a Ferrarihoz igazolna, Mateschitz megértené, ha a vörösök ajánlata felkeltené a háromszoros világbajnok érdeklődősét.
“Ha nem tudnánk együtt dolgozni, akkor felesleges lenne megtartanunk őt, még ha élő szerződése is van”- vélekedett a tulajdonos. “Ha forma-1-es pilóta lennék, minden bizonnyal arról álmodoznék, hogy egy nap a Ferrari versenyzője lehetek” – árulta el. “De szerencsére ez a probléma most nem aktuális” – mondta.
Mateschitz szintén kitért Mark Webberre, akit ezúttal is megvédett Helmut Marko kritizáló szavaitól. “Mindig nehéz Sebastian ellen versenyezni, de Mark már több ízben bebizonyította, hogy ha jó formában van, akkor képes rá, és olyankor még Vettel sem győzheti le egykönnyen. Szerencsések vagyunk, hogy két elsőszámú pilótánk van, akiknek ugyanolyan feltételeket biztosítunk.”
Az osztrák milliárdos szót ejtetett továbbá csapata és a Renault kapcsolatáról. A francia gyár vezérigazgatója a Genfi Autószalonon panaszkodott, hogy nem jut elég reflektorfény a Renault-ra, annak ellenére, hogy a Red Bull az ő motorjukkal hódította el mindhárom VB-címét. Az ügyben megszólalt Alain Prost is, aki a Renault nagyköveteként tevékenykedik, és egyik fő céljának tekinti a márka ismertségének növelését a Red Bull-partnerség fejlesztésének révén.
Mateschitz úgy tűnik, vette a lapot, és nem zárkózna el a kapcsolat teljes újraértelmezésétől sem. Szerinte akár az is elképzelhető, hogy a közeljövőben Red Bull-Infitinek kereszteljék át a csapatot. Az Infiniti anyamárkáján, a Nissanon keresztül kötődik a Renault-csoporthoz, ráadásul eleve szponzora a világbajnok istállónak, tehát akár kézenfekvőnek is tűnhet a felvetés. Egy ilyen együttműködés azonban számos pénzügyi és marketingkérdést felvet mindkét oldalon, így a döntés minden bizonnyal hosszabb ideig elhúzódik majd.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.