F1: A Red Bull-tulaj elengedné Vettelt

Jönnek a Red Bull-Infinitik?

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 18.00

Dietrich Mateschitz szerint nem lenne értelme marasztalni Vettelt, ha például a Ferrarihoz akarna igazolni. Az osztrák milliárdos jó ötletnek tartaná, ha Infinitire keresztelnék át a Renault erőforrásokat.

A Red Bull tulajdonosa azt ígéri, nem akadályozza meg Sebastian Vettelt, ha egy másik csapatnál akarja kipróbálni magát. 
Annak ellenére, hogy Vettel a tavalyi szezon végén sokadszorra is cáfolta a pletykákat, amelyek szerint a Ferrarihoz igazolna, Mateschitz megértené, ha a vörösök ajánlata felkeltené a háromszoros világbajnok érdeklődősét.
“Ha nem tudnánk együtt dolgozni, akkor felesleges lenne megtartanunk őt, még ha élő szerződése is van”- vélekedett a tulajdonos. “Ha forma-1-es pilóta lennék, minden bizonnyal arról álmodoznék, hogy egy nap a Ferrari versenyzője lehetek” – árulta el. “De szerencsére ez a probléma most nem aktuális” – mondta.
Mateschitz szintén kitért Mark Webberre, akit ezúttal is megvédett Helmut Marko kritizáló szavaitól. “Mindig nehéz Sebastian ellen versenyezni, de Mark már több ízben bebizonyította, hogy ha jó formában van, akkor képes rá, és olyankor még Vettel sem győzheti le egykönnyen. Szerencsések vagyunk, hogy két elsőszámú pilótánk van, akiknek ugyanolyan feltételeket biztosítunk.”
Az osztrák milliárdos szót ejtetett továbbá csapata és a Renault kapcsolatáról. A francia gyár vezérigazgatója a Genfi Autószalonon panaszkodott, hogy nem jut elég reflektorfény a Renault-ra, annak ellenére, hogy a Red Bull az ő motorjukkal hódította el mindhárom VB-címét. Az ügyben megszólalt Alain Prost is, aki a Renault nagyköveteként tevékenykedik, és egyik fő céljának tekinti a márka ismertségének növelését a Red Bull-partnerség fejlesztésének révén.
Mateschitz úgy tűnik, vette a lapot, és nem zárkózna el a kapcsolat teljes újraértelmezésétől sem. Szerinte akár az is elképzelhető, hogy a közeljövőben Red Bull-Infitinek kereszteljék át a csapatot. Az Infiniti anyamárkáján, a Nissanon keresztül kötődik a Renault-csoporthoz, ráadásul eleve szponzora a világbajnok istállónak, tehát akár kézenfekvőnek is tűnhet a felvetés. Egy ilyen együttműködés azonban számos pénzügyi és marketingkérdést felvet mindkét oldalon, így a döntés minden bizonnyal hosszabb ideig elhúzódik majd.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.