F1: Csak pontszerzésre hajt a McLaren

Óvatosak a wokingiak

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.10. 11.00

A McLaren célja a pontszerzés Melbourne-ben, mivel új autójuk fejlesztéséhez több időre van szükségük, és a mezőny valós erősorrendjét sem ismerik Buttonék.

A McLaren elismerte, komoly kihívásokkal szembesült a hideg, esős téli tesztek során, így szerény elvárásokkal utazik Ausztráliába, céljuk mindössze a biztos pontszerzés. 
Nem szokatlan kommunikációs stratégia ez egy F1-es csapat részéről, ám a wokingiaknál feltűnően nagy a visszafogottság. A McLaren részéről a csapatfőnök Martin Whitmarsh és pilótái, Jenson Button és Sergio Perez is óvatosan fogalmaznak bő egy héttel az Ausztrál Nagydíj előtt. 
Button szerint az idei erősorrendet különösen nehéz megjósolni, így azt sem könnyű megmondani, a McLaren hol lehet a mezőnyben. “A teszteken mindenki más üzemanyag-mennyiséggel megy, és az is nagy kérdés, ki mennyire koptatja a gumijait” – mondta a 2009-es világbajnok, akinek kellemes emlékei vannak Melbourne-ről, hiszen eddig háromszor nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat – legutóbb éppen tavaly. 
“Sokféle téli teszten vagyok már túl: volt már rettenetes előszezonom, amit sikeres nyitófutam követett, de volt olyan is, hogy minden rózsásnak tűnt télen, aztán Melbourne-ben sehol nem voltunk” – árulta el Button, akinek a személyes felkészülése kiválóan sikerült, többek között futott egy egyéni félmaratoni rekordot.
A csapat másik pilótája, Sergio Perez különleges helyzetben van, mert 23 évesen, két sauberes év után dobták be a mély vízbe; meg kell küzdenie az elvárásokkal, illetve az autó és a csapat megismerésével. 
“Soha nem dolgoztam még ilyen keményen” – fogalmazott a mexikói, aki tisztában van vele, a mclarenes szerződés milyen fontos lépés a karrierjében. “Teljesen új autót építettünk, és mindössze 12 napunk volt csiszolgatni, illetve a felmerülő hibákat kijavítani, ami nem könnyű” – beszélt a téli tapasztalatokról Perez, aki a nehézségek ellenére magabiztosan várja a melbourne-i startot.
A legelgondolkodtatóbbak a csapatfőnök, Martin Whitmarsh szavai, aki nyilatkozatában kiemelte, hogy be kell érnie a gyökeresen új koncepciónak, amit az MP4-28-cal kezdtek el. 
“Eltökéltek vagyunk, hogy egész évben fejlesszük a modellt, és látjuk a lehetőségeket benne” – jelentette ki Whitmarsh. “Melbourne-be pontokért utazunk, hogy jó pozícióba kerüljünk a bajnokságban” – óvatoskodott. 
“A hideg téli tesztek hagytak kérdőjeleket maguk után. Nem tudjuk, más körülmények között például a gumik hogyan viselkednek. Emellett fejfájást okozott még pár probléma, amelyeket viszont remekül megoldott a csapat.”
Whitmarsh szerint a valós erősorrend csak március 17-én derül ki, hiszen még a kvalifikáció eredményei is csalókák lehetnek a versenytempó tekintetében. “Sosem becsüljük le az ellenfeleinket, így nem tudjuk, pontosan mire számítsunk. Még mindig sokat dolgozunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót, és célunk, hogy Melbourne-be a megfelelő formába érkezzünk” – fogalmazott Whitmarsh, aki aligha felejti el, hogy a McLaren legutóbb 1998-ban nyert konstruktőri VB-t, a pilótái közül pedig legutóbb Lewis Hamilton diadalmaskodott még 2008-ban, így egyre sürgetőbb lenne eredményeket felmutatnia.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.