F1: Csak pontszerzésre hajt a McLaren

Óvatosak a wokingiak

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.10. 11.00

A McLaren célja a pontszerzés Melbourne-ben, mivel új autójuk fejlesztéséhez több időre van szükségük, és a mezőny valós erősorrendjét sem ismerik Buttonék.

A McLaren elismerte, komoly kihívásokkal szembesült a hideg, esős téli tesztek során, így szerény elvárásokkal utazik Ausztráliába, céljuk mindössze a biztos pontszerzés. 
Nem szokatlan kommunikációs stratégia ez egy F1-es csapat részéről, ám a wokingiaknál feltűnően nagy a visszafogottság. A McLaren részéről a csapatfőnök Martin Whitmarsh és pilótái, Jenson Button és Sergio Perez is óvatosan fogalmaznak bő egy héttel az Ausztrál Nagydíj előtt. 
Button szerint az idei erősorrendet különösen nehéz megjósolni, így azt sem könnyű megmondani, a McLaren hol lehet a mezőnyben. “A teszteken mindenki más üzemanyag-mennyiséggel megy, és az is nagy kérdés, ki mennyire koptatja a gumijait” – mondta a 2009-es világbajnok, akinek kellemes emlékei vannak Melbourne-ről, hiszen eddig háromszor nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat – legutóbb éppen tavaly. 
“Sokféle téli teszten vagyok már túl: volt már rettenetes előszezonom, amit sikeres nyitófutam követett, de volt olyan is, hogy minden rózsásnak tűnt télen, aztán Melbourne-ben sehol nem voltunk” – árulta el Button, akinek a személyes felkészülése kiválóan sikerült, többek között futott egy egyéni félmaratoni rekordot.
A csapat másik pilótája, Sergio Perez különleges helyzetben van, mert 23 évesen, két sauberes év után dobták be a mély vízbe; meg kell küzdenie az elvárásokkal, illetve az autó és a csapat megismerésével. 
“Soha nem dolgoztam még ilyen keményen” – fogalmazott a mexikói, aki tisztában van vele, a mclarenes szerződés milyen fontos lépés a karrierjében. “Teljesen új autót építettünk, és mindössze 12 napunk volt csiszolgatni, illetve a felmerülő hibákat kijavítani, ami nem könnyű” – beszélt a téli tapasztalatokról Perez, aki a nehézségek ellenére magabiztosan várja a melbourne-i startot.
A legelgondolkodtatóbbak a csapatfőnök, Martin Whitmarsh szavai, aki nyilatkozatában kiemelte, hogy be kell érnie a gyökeresen új koncepciónak, amit az MP4-28-cal kezdtek el. 
“Eltökéltek vagyunk, hogy egész évben fejlesszük a modellt, és látjuk a lehetőségeket benne” – jelentette ki Whitmarsh. “Melbourne-be pontokért utazunk, hogy jó pozícióba kerüljünk a bajnokságban” – óvatoskodott. 
“A hideg téli tesztek hagytak kérdőjeleket maguk után. Nem tudjuk, más körülmények között például a gumik hogyan viselkednek. Emellett fejfájást okozott még pár probléma, amelyeket viszont remekül megoldott a csapat.”
Whitmarsh szerint a valós erősorrend csak március 17-én derül ki, hiszen még a kvalifikáció eredményei is csalókák lehetnek a versenytempó tekintetében. “Sosem becsüljük le az ellenfeleinket, így nem tudjuk, pontosan mire számítsunk. Még mindig sokat dolgozunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót, és célunk, hogy Melbourne-be a megfelelő formába érkezzünk” – fogalmazott Whitmarsh, aki aligha felejti el, hogy a McLaren legutóbb 1998-ban nyert konstruktőri VB-t, a pilótái közül pedig legutóbb Lewis Hamilton diadalmaskodott még 2008-ban, így egyre sürgetőbb lenne eredményeket felmutatnia.

Kommentek

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.