F1: Csak pontszerzésre hajt a McLaren

Óvatosak a wokingiak

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.10. 11.00

A McLaren célja a pontszerzés Melbourne-ben, mivel új autójuk fejlesztéséhez több időre van szükségük, és a mezőny valós erősorrendjét sem ismerik Buttonék.

A McLaren elismerte, komoly kihívásokkal szembesült a hideg, esős téli tesztek során, így szerény elvárásokkal utazik Ausztráliába, céljuk mindössze a biztos pontszerzés. 
Nem szokatlan kommunikációs stratégia ez egy F1-es csapat részéről, ám a wokingiaknál feltűnően nagy a visszafogottság. A McLaren részéről a csapatfőnök Martin Whitmarsh és pilótái, Jenson Button és Sergio Perez is óvatosan fogalmaznak bő egy héttel az Ausztrál Nagydíj előtt. 
Button szerint az idei erősorrendet különösen nehéz megjósolni, így azt sem könnyű megmondani, a McLaren hol lehet a mezőnyben. “A teszteken mindenki más üzemanyag-mennyiséggel megy, és az is nagy kérdés, ki mennyire koptatja a gumijait” – mondta a 2009-es világbajnok, akinek kellemes emlékei vannak Melbourne-ről, hiszen eddig háromszor nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat – legutóbb éppen tavaly. 
“Sokféle téli teszten vagyok már túl: volt már rettenetes előszezonom, amit sikeres nyitófutam követett, de volt olyan is, hogy minden rózsásnak tűnt télen, aztán Melbourne-ben sehol nem voltunk” – árulta el Button, akinek a személyes felkészülése kiválóan sikerült, többek között futott egy egyéni félmaratoni rekordot.
A csapat másik pilótája, Sergio Perez különleges helyzetben van, mert 23 évesen, két sauberes év után dobták be a mély vízbe; meg kell küzdenie az elvárásokkal, illetve az autó és a csapat megismerésével. 
“Soha nem dolgoztam még ilyen keményen” – fogalmazott a mexikói, aki tisztában van vele, a mclarenes szerződés milyen fontos lépés a karrierjében. “Teljesen új autót építettünk, és mindössze 12 napunk volt csiszolgatni, illetve a felmerülő hibákat kijavítani, ami nem könnyű” – beszélt a téli tapasztalatokról Perez, aki a nehézségek ellenére magabiztosan várja a melbourne-i startot.
A legelgondolkodtatóbbak a csapatfőnök, Martin Whitmarsh szavai, aki nyilatkozatában kiemelte, hogy be kell érnie a gyökeresen új koncepciónak, amit az MP4-28-cal kezdtek el. 
“Eltökéltek vagyunk, hogy egész évben fejlesszük a modellt, és látjuk a lehetőségeket benne” – jelentette ki Whitmarsh. “Melbourne-be pontokért utazunk, hogy jó pozícióba kerüljünk a bajnokságban” – óvatoskodott. 
“A hideg téli tesztek hagytak kérdőjeleket maguk után. Nem tudjuk, más körülmények között például a gumik hogyan viselkednek. Emellett fejfájást okozott még pár probléma, amelyeket viszont remekül megoldott a csapat.”
Whitmarsh szerint a valós erősorrend csak március 17-én derül ki, hiszen még a kvalifikáció eredményei is csalókák lehetnek a versenytempó tekintetében. “Sosem becsüljük le az ellenfeleinket, így nem tudjuk, pontosan mire számítsunk. Még mindig sokat dolgozunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót, és célunk, hogy Melbourne-be a megfelelő formába érkezzünk” – fogalmazott Whitmarsh, aki aligha felejti el, hogy a McLaren legutóbb 1998-ban nyert konstruktőri VB-t, a pilótái közül pedig legutóbb Lewis Hamilton diadalmaskodott még 2008-ban, így egyre sürgetőbb lenne eredményeket felmutatnia.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.