F1: Újra győzhet a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.09. 10.00

A Williams 2012-ban közel nyolc év után szerzett futamgyőzelmet, és bár a diadal egyszeri eset maradt, a potenciál világos volt. A technikai főnök szerint idén még jobbak lesznek az esélyeik.

A Williams 2011-ben a csapat történetének legrosszabb idényét teljesítette, de 2012-re sikerült összekapniuk magukat. Az autó sokkal versenyképesebb lett, olyannyira, hogy a Spanyol Nagydíjon Pastor Maldonado győzni is tudott vele. 
A tavalyi szezon első fele kimondottan kiszámíthatatlanul alakult, sokan küszködtek a gumikkal, és erre van esély 2013-ban is, ezért a Williams technikai főnöke, Mike Coughlan szerint kiemelten fontos volt erre odafigyelni a téli felkészülés során. Az Autosport kérdésére, hogy idén újra győzhet-e a Williams, a szakember nagyon bizakodóan felelt: 
“Igen, úgy gondolom. Nyilván nem szeretnénk lutrit, amikor győzünk, akkor erőből szeretnénk győzni. De keményen is dolgoztunk, hogy kiismerjük a gumikat, a tesztprogramunkban is fontos volt ez. Melbourne-ben, és általában az első pár futamon egyértelműen azoknak lesz a legjobb esélye a dobogóra, akik legjobban elcsípik a gumikat.” 
“A fő cél, hogy biztosan ki tudjuk használni a lehetőséget, amikor az adódik. Tavaly sokszor adódott úgy, hogy sok pontot, dobogót szerezhettünk volna, de a csapat kudarcot vallott. Az ilyeneket ki kell iktatunk, ez a kirakós utolsó darabja.”
A technikai főnök már csak azért is a fentieket tartja a legfontosabbnak, mert meggyőződése szerint maga az autó, az FW35-ös még az amúgy szintén nem rossz tavalyi modellnél is erősebb lett.
 
“Legalább olyan versenyképesek vagyunk mint tavaly, de talán még közelebb is kerültünk az élmezőnyhöz. Az adatok alapján kimondhatjuk, hogy a tavalyi autó is viszonylag versenyképes volt. Voltak hibái, de azokat kiköszörültük. A pilóták is megerősítették, hogy az erősségeket tekintve legalább a tavalyi szintet hozza a járgány, a korábbi problémás területeken pedig jelentősen javult. Mindketten ezt mondták, úgyhogy elégedettek vagyunk.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.