F1: Idén nem akar eltévedni a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 16.30

A Mercedes technikai igazgatója szerint a téli teszten látottak bizakodásra adnak okot, de a tavalyi lejtmenet után igen óvatosak a kilátásokat illetően, egyelőre csak remélik, hogy egész évben versenyképesek maradnak.

Ahogy idén, a Mercedes a 2012-es téli tesztek finisében is jól szerepelt, és a csapat a szezon elején lendületben is volt – Nico Rosberg pole-t és győzelmet hozott a Kínai Nagydíjon. A brackley-i csapat azonban a szezon második felére teljesen elveszett, a középmezőnyben toporogtak, az év utolsó harmadában már a pontszerzés is ritkaságnak számított. 
A technikai főnök, Bob Bell azt mondja, hogy az újabb jó teszteredmények miatt van ok a bizakodásra, de a szakember kiemelten hangsúlyozza, hogy a fő kérdés a folytatás, a szezonon keresztül végig fenntartott versenyképesség egyelőre számukra is a jövő zenéje.  
“Tavaly is egész jónak tűntünk a téli tesztek végén, de azt hiszem, már akkor tudtuk az autó adataiból és viselkedéséből, hogy nem egy bombabiztos darab, és bajba kerülhetünk. Idén egy kicsit bizakodóbbak vagyunk, az autó sokkal inkább az elvárásoknak megfelelően viselkedik. Világosabban látjuk, hogy miben jó és miben nem, ezért most jobban bízhatunk egy egyenletesebb idényben” – idézte az Autosport a mérnököt.
“Azt hiszem, magától értetődően óvatosak vagyunk, semmit nem veszünk biztosra. Tudjuk, hogyan szúrtuk el a tavalyi fejlesztési programunkat, tisztában vagyunk vele, hogy az év második felében szenvedtünk. Az állandó, folyamatos fejlesztés kulcsfontosságú a mai F1-ben, és ezen téren kell majd bizonyítanunk a pályán.”
“Tanultunk a tavalyi évből, elégedettek vagyunk a fejlődéssel, de azt még bizonyítani kell, hogy egész évben tudjuk is tartani ezt. Az elmúlt 12 hónapban sokat változtattunk a munkaszervezésen és a munkamódszereinken, bízom benne, hogy mostanra a helyükre kerültek a dolgok és jól teljesíthetünk majd!”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.