F1: Button nem lesz öreguras

Nem hibázhatnak, ha vébét akarnak nyerni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 13.30

Jenson Button idén újra vb-t nyerne, de ehhez a csapatnak muszáj megbízható autót adnia. Az is kiderült, hogy 2008-ban kis híján a Brawn helyett a Toro Rossóhoz igazolt, tehát hajszálon múlott csak VB-címe.

Jenson Button nagy lehetőség előtt áll, miután Lewis Hamilton távozása után a McLaren első számú pilótája lett. A brit 2009-ben rögös úton jutott el a VB-címéig, majd onnan a McLaren vezéregyéniségének státuszáig. 
A napokban például Christian Horner, a Red Bull főnöke elárulta, hogy 2008-ban a Honda megszűnésekor az is szóba került, hogy Button a Toro Rosso egyik pilótája lehet, náluk is kopogtatot az angol. Aztán a Brawn-sztori elkezdődött, és Button világbajnok lett, majd a McLarenhez igazolt, ahol méltó partnere lett a házi kedvenc Lewis Hamiltonnak, távozása után pedig a csapat vezéregyéniségeként tekintenek rá.
A brit idén szeretne ismét a csúcsra érni, de ennek szerinte feltétele, hogy a csapat nem követ el hasonló hibákat, mint a legutóbbi idényben, amikor annak ellenére sem tudtak Hamiltonnal vb-t nyerni, hogy a legjobb autójuk volt.
Tavaly Button és Hamilton különösen a szezon elején vesztett sok értékes pontot a McLaren problémás kerékcseréinek következtében, majd a későbbiekben is megbízhatósági gondok kísérték végig az idényüket, gondoljunk csak többek között Button monzai vagy Hamilton szingapúri és abu-dzabi lerobbanására.
A brit pilóta a szezonnyitó előtt nagyon eltökélt, hogy megtörje a Red Bull és Vettel három éve tartó sorozatát. “Ha egy csapat éveken ennyire sikeres, a többiek mind azt gondolják, ez lesz a mi évünk, amikor fordul a kocka” – mondta Button. “Ez azonban nem jelenti azt, hogy bármit másképp csinálnánk. Dolgozunk, hogy a gyengeségeinket kijavítsuk és az erősségeinket továbbfejlesszük.”
“Nem tenne jót az F1-nek, ha Vettel sorozatban negyedszer is nyerne. Rendkívül kiélezett küzdelem zajlott az elmúlt pár évben, talán a legjobb, amit valaha láttam. És ez a legfontosabb tényező a sportban. Ha az év megint a Red Bull sikerével zárul, az fájdalmas lesz nekünk” – vallotta be a 2009-es bajnok.
Button szerint a Ferrarinál is hasonlóan gondolkoznak. “Fernando Alonsónak remek éve volt tavaly, de végül nem nyerte meg a bajnokságot, így nyilván ők is azt gondolják, hogy ez a szezon különösen fontos számukra, és ők sem nyertek bajnokságot régóta.”
“Nem engedhetjük meg magunknak, hogy idén olyan megbízhatósági gondjaink merüljenek fel, mint tavaly. Mindennek terv szerint kell működnie, és így is lesz, mert nem hinném, hogy a csapat komoly hibákat követne el” – reménykedett Button.
33 éves pilóta bízik benne, hogy az idei évben kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtanak majd. “Higgadtnak kell maradnunk és koncentráltnak, hogy az autó minden egyes részlete rendben legyen a versenyhétvégékre. Nem csúszhat ki a kezünkből az irányítás.”
Könnyen lehet, hogy Button jófiús karaktere is változni fog azzal, hogy a 23 éves Perezzel kell megküzdeni házon belül. Hogy formába hozzá magát, egyéni rekordot futott a cannes-i félmaratonon, 1 óra 19 perc alatt teljesítve a távot. “Az egyik legfájdalmasabb dolog, amit valaha átéltem. Az segített, hogy az első futamon gondolkodtam. Hogy rendben legyek magammal, és ne érezzem a nyomást. Ez a legfontosabb” – árulta el.
Buttonnak keményen kell küzdenie, hiszen a 23 éves Perez mellett könnyen öreguras hatást kelthet. Ezt nem szívesen hagyná annyiban, és igazi fokozott versenyszellemben néz a küzdelmek elé. “Mindent megteszek a győzelemért.”   
“Nincs okom panaszkodni, élvezem az életet, keményen nyomom, és szerencsésnek érzem magam, hogy a hobbim a munkám, amiben ráadásul jó is vagyok” – fejtegette Button. “Tehát igazán jól érzem magam. Ám ha lecsukom a sisakrostélyt, csak magam maradok, és mindent azért teszek, hogy elsőként szeljem át a célvonalat. Magamért és a csapatért” – tette hozzá a brit versenyző.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.