F1: A Renault kevesli az elismerést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 10.05

A Renault-nál úgy érzik, hogy a Red Bull-lal az elmúlt három évben közösen elért sikerek dicsfényéből rájuk a kelleténél kevesebb jut.

A Renault 2009 óta nyeri a futamokat a Red Bull partnereként, az elmúlt három évben a francia gyártó erőforrásaival vitték el a konstruktőri és az egyéni címet is. A cég vezérigazgatója, Carlos Tavares szerint az elért sikerek kapcsán túl kevés elismerés jut a motorszállítónak. 
“Rosszul esik, hogy nem kapunk elismerést, amiért olyan ellenfeleket győzünk le, mint a Ferrari és a Mercedes. De ez a saját marketingcsapatunk hibája is, világos, hogy jobban kellene pörgetni, hogy mit is csinálunk itt. Világbajnokok vagyunk. A csapatok emiatt vevők is a motorjainkra, de szélesebb körben nem kapunk elismerést” – panaszolta Tavares a Genfi Autószalonon.
A Renault Red Bull-os sikereinek fényét egyébként maga a cég halványítja, hiszen annak ellenére, hogy a Milton Keynes-i csapat nem titkoltan a kiemelt, félgyári partner, az F1-ben a Renault-Nissan japán luxus-almárkáját, az Infinitit hirdetik a bajnokok.
Tavares reméli, hogy a másik három partnerrel – Lotus F1, Williams, Caterham F1 – talán jobban előtérben vannak.
“Mindegyik csapatunkkal bensőséges a kapcsolatunk. Frank Williams nagy tiszteletnek örvend a Renault-nál, nem is csak a korábbi közös sikereink, bajnoki címeink miatt, hanem egyszerűen a személyisége, a szerénysége miatt is. A Lotusszal közös múltunk van az enstone-i csapat miatt, a Caterhammel pedig közös projektet viszünk az Alpine sportkocsi gyártásában. Szóval mindhárom csapatnak különleges kötődése van a Renault-hoz. Talán egy napon a Red Bull-lal is létrejön ez.”
Míg az idén búcsúzó, 2007 vége óta befagyasztott fejlesztésű V8-as erőforrások nem igazán vannak a reflektorfényben, a 2014-ben érkező új, 1,6 literes V6-os turbómotorok jóval nagyobb szerepet játszanak majd, reméli mások mellett a Renault-főnök is:
“A szabályváltozás után a mostaninál sokkal inkább a motorgyártók vetélkedése is lesz a világbajnokság. Ez lesz a (reflektorfénybe való) visszatérésünk kulcsa.” 

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.