F1: A Renault kevesli az elismerést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 10.05

A Renault-nál úgy érzik, hogy a Red Bull-lal az elmúlt három évben közösen elért sikerek dicsfényéből rájuk a kelleténél kevesebb jut.

A Renault 2009 óta nyeri a futamokat a Red Bull partnereként, az elmúlt három évben a francia gyártó erőforrásaival vitték el a konstruktőri és az egyéni címet is. A cég vezérigazgatója, Carlos Tavares szerint az elért sikerek kapcsán túl kevés elismerés jut a motorszállítónak. 
“Rosszul esik, hogy nem kapunk elismerést, amiért olyan ellenfeleket győzünk le, mint a Ferrari és a Mercedes. De ez a saját marketingcsapatunk hibája is, világos, hogy jobban kellene pörgetni, hogy mit is csinálunk itt. Világbajnokok vagyunk. A csapatok emiatt vevők is a motorjainkra, de szélesebb körben nem kapunk elismerést” – panaszolta Tavares a Genfi Autószalonon.
A Renault Red Bull-os sikereinek fényét egyébként maga a cég halványítja, hiszen annak ellenére, hogy a Milton Keynes-i csapat nem titkoltan a kiemelt, félgyári partner, az F1-ben a Renault-Nissan japán luxus-almárkáját, az Infinitit hirdetik a bajnokok.
Tavares reméli, hogy a másik három partnerrel – Lotus F1, Williams, Caterham F1 – talán jobban előtérben vannak.
“Mindegyik csapatunkkal bensőséges a kapcsolatunk. Frank Williams nagy tiszteletnek örvend a Renault-nál, nem is csak a korábbi közös sikereink, bajnoki címeink miatt, hanem egyszerűen a személyisége, a szerénysége miatt is. A Lotusszal közös múltunk van az enstone-i csapat miatt, a Caterhammel pedig közös projektet viszünk az Alpine sportkocsi gyártásában. Szóval mindhárom csapatnak különleges kötődése van a Renault-hoz. Talán egy napon a Red Bull-lal is létrejön ez.”
Míg az idén búcsúzó, 2007 vége óta befagyasztott fejlesztésű V8-as erőforrások nem igazán vannak a reflektorfényben, a 2014-ben érkező új, 1,6 literes V6-os turbómotorok jóval nagyobb szerepet játszanak majd, reméli mások mellett a Renault-főnök is:
“A szabályváltozás után a mostaninál sokkal inkább a motorgyártók vetélkedése is lesz a világbajnokság. Ez lesz a (reflektorfénybe való) visszatérésünk kulcsa.” 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.