F1: Dobogóval nyitna a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 16.10

A Ferrari csapatfőnöke szerint a dobogós helyezés reális elvárás lehet számukra a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, az viszont biztosnak látszik, hogy nem ők diktálják majd a tempót az elején.

A Ferrari 2012 után hangsúlyozta, hogy az új idénynek már azonnal versenyképes formában akarnak nekivágni, idén nem fér bele a későbbi feltámadás. A csapatfőnök, Stefano Domenicali korábban egyenesen odáig ment, hogy már az első pár versenyen eldőlhet a bajnokság, hiszen később mindenki áttér majd a 2014-es fejlesztésekre.
Domenicali mostanra kicsit visszafogottabban beszél, a téli tesztidőszak alapján bizakodik, de inkább nem ígér semmit.
“Az első, ausztráliai időmérő után korai lenne következtetéseket levonni, mert az csak a novemberig tartó út első lépése lesz. Ezzel együtt valóban fontos mércének tekinthető az erőviszonyokat illetően. Én arra számítok, hogy a tavaly Sao Paulóban az élen járók lesznek elöl most is, méghozzá valószínűleg kisebb különbségekkel – legalábbis ezt reméljük” – mondta a Ferrari hivatalos oldalának.  
“Miért gondolom, hogy a Ferrari előbbre lépett? Az új üzleti struktúránk, a munkamódszereink, az eszközeink fejlesztése, valamint a teszteken látott, az elvárásokkal összhangban lévő eredmények mind azt mutatják, hogy a korábbiakhoz képest most a jó úton járunk. Szóval csak saját magunkra koncentrálva, és feltéve, hogy senki nem csinált valami kiugrót, úgy gondolom, hogy végig az élen küzdhetünk majd idén. Egy ausztráliai dobogós helyezés jó alap lenne a további építkezéshez” – magyarázta a főnök, hozzátéve, hogy az idei, a Toyotánál végzett szélcsatornás munka már valóban hasznot hajt, ez adja majd a fejlesztés 90 százalékát.
Domenicali a fentiekkel együtt újra kitért arra, hogy az idei küzdelem intenzitása kisebb lesz, hiszen mindenki kénytelen a 2014-es projekttel is foglalkozni. Véleménye szerint a kisebb csapatok a lehető legkorábban átállnak majd a jövő évi fejlesztésre, a nagyok pedig igyekeznek megtalálni az ideáli kompromisszumot a két párhuzamos munka között, hogy a szezon végéig versenyben maradhassanak.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.