F1: Éjszakai futam Melbourne-ben?

Ecclestone több fényre vágyik

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 16.30

A Forma-1 vezetői közül többen szeretnék, ha Melbourne megpróbálkozna egy Szingapúrihoz hasonló éjszakai futam rendezésével.

Az ötletet többek között azért is forszírozza leginkább Bernie Ecclestone, mert az éjszakai időpont Európában kedvezőbb műsorsávba (kora reggel helyett délelőttre) repítené a futamot, ám a helyi kormányzat mindeddig ellenállt a kérésnek.
Ahogy már korábban írtuk, a futam megítélése egyébként is ellentmondásos Victoria államban, ellenzői szerint túl sokba kerül a helyi adófizetőknek, amelynek következtében a kormányzat eddig nem hosszabbította meg a verseny rendezési jogának 2015-ig tartó szerződését, mindazonáltal a legutóbbi nyilatkozataiból úgy tűnik, Ecclestone hajlandó lenne engedményeket tenni a folytatás érdekében.
A helyi Herald Sun újság szerint egy titokzatos hármas, állítólag az F1 nagykutyái javaslatot tettek éjszakai verseny rendezésére. A 2008-as világbajnok Lewis Hamilton is megszólalt az ügyben, akinek tetszik az ötlet, ám rögtön egy kompromisszumos elemet emelt ki a javaslatból. Szerinte minden harmadik évben lehetne villanyfényes a verseny. Csatlakozott hozzá a fiatal ausztrál pilóta, Daniel Ricciardo és a Red Bull-főnök Christian Horner is, aki szerint a nézettségnek is jót tenne egy ilyen változás.
Holott a hírek szerint azzal idén sem lesz baj. Az előzetes várakozások arról szólnak, hogy rekordnézettséget hozhat a futam, legalábbis az elővételben eladott jegyek száma minden eddiginél magasabb. A szervezők a nagy érdeklődésre való tekintettel új lelátót is építettek a 3-as, 4-es, 5-ös kanyarhoz, amelyet a VB-címvédő Sebastian Vettelről neveztek el.
A régóta várt szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat március 17-én rendezik Melbourne-ben. Az időmérő és a futam is magyar idő szerint reggel hétkor lesz.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.