F1: Duplázzák az előzési zónákat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 18.30

Német sajtóértesülés szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013-ban két helyszín kivételével minden pályán két DRS-zónát vezet be.

Bár már két évet lehúzott a Forma-1-ben az előzéseket segíteni szánt nyitható hátsó szárny, a DRS, a rendszert továbbra is hangolgatja az FIA. 
A 2011-es bevezetés tapasztalatai alapján tavaly néhány pályák módosítottak, a dupla zónából szimplát csináltak, vagy épp rövidítettek-hosszabbítottak a kijelölt DRS-szakaszokon, 2013-ra pedig azt is lefektették, hogy a korábban semmilyen korlátozás alá nem eső szabadedzéseken és időmérőkön is csak a versenyre kijelölt helyeken lehet majd nyitni a szárnyat.
A német Auto Motor und Sport értesülése szerint ezzel nem ért véget a barkácsolás, az idei évben ugyanis az FIA két kivétellel minden pályán dupla zónát vezet majd be, csak Monte-Carlóban és Szuzukában marad egy-egy szakasz.
Ez egyben azt is jelenti, hogy azokon a helyszíneken is két zóna lesz, ahol már egynél is viszonylag könnyű volt az előzés (Kína, Korea), valamint például a kanadai Gilles Villeneuve pályán a tavalyra egyre visszavett DRS-szakaszt is újra duplázzák, mint 2011-ben, és Abu-Dzabiban is marad a csiki-csuki a dupla szakaszon.
 Futam/pálya  2012-es DRS-szakasz(ok)  2013-as DRS-szakasz(ok)
 Ausztrál Nagydíj  a célegyenes és a 2-3. kanyar között  ugyanaz
 Maláj Nagydíj   a célegyenes  + a hátsó egyenes
 Kínai Nagydíj  a hátsó egyenes  + a célegyenes
 Bahreini Nagydíj  a célegyenes  +a 10-11. kanyar között
 Spanyol Nagydíj  a célegyenes  + a 9-10. kanyar között
 Monacói Nagydíj  a célegyenes  ugyanaz
 Kanadai Nagydíj  a célegyenes  + a hátsó egyenes
 Brit Nagydíj  a Wellington egyenes  + a Hangar egyenes
 Német Nagydíj  a 11-12. kanyar között (2011)  + a célegyenes
 Magyar Nagydíj  a célegyenes  + a második egyenes
 Belga Nagydíj  a Kemmel egyenes  + a célegyenes
 Olasz Nagydíj  a célegyenes  + az 5-7. kanyar között 
 Szingapúri Nagydíj  az 5-7. kanyar közöt  + a célegyenes
 Koreai Nagydíj  a 2-3. kanyar között  + a célegyenes
 Japán Nagydíj  a célegyenes  ugyanaz
 Indiai Nagydíj  a célegyenes és a 3-4. kanyar között  ugyanaz
 Abu-Dzabi Nagydíj  a 7-8. és a 10-11. kanyar között  ugyanaz
 Amerikai Nagydíj  a 11-12. kanyar között  + a célegyenes
 Brazil Nagydíj  a 3-4. kanyar között  + a célegyenes

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.