Bár már két évet lehúzott a Forma-1-ben az előzéseket segíteni szánt nyitható hátsó szárny, a DRS, a rendszert továbbra is hangolgatja az FIA. 
A 2011-es bevezetés tapasztalatai alapján tavaly néhány pályák módosítottak, a dupla zónából szimplát csináltak, vagy épp rövidítettek-hosszabbítottak a kijelölt DRS-szakaszokon, 2013-ra pedig azt is lefektették, hogy a korábban semmilyen korlátozás alá nem eső szabadedzéseken és időmérőkön is csak a versenyre kijelölt helyeken lehet majd nyitni a szárnyat.
A német Auto Motor und Sport értesülése szerint ezzel nem ért véget a barkácsolás, az idei évben ugyanis az FIA két kivétellel minden pályán dupla zónát vezet majd be, csak Monte-Carlóban és Szuzukában marad egy-egy szakasz.
Ez egyben azt is jelenti, hogy azokon a helyszíneken is két zóna lesz, ahol már egynél is viszonylag könnyű volt az előzés (Kína, Korea), valamint például a kanadai Gilles Villeneuve pályán a tavalyra egyre visszavett DRS-szakaszt is újra duplázzák, mint 2011-ben, és Abu-Dzabiban is marad a csiki-csuki a dupla szakaszon.
 Futam/pálya 2012-es DRS-szakasz(ok) 2013-as DRS-szakasz(ok)
 Ausztrál Nagydíj a célegyenes és a 2-3. kanyar között ugyanaz
 Maláj Nagydíj  a célegyenes + a hátsó egyenes
 Kínai Nagydíj a hátsó egyenes + a célegyenes
 Bahreini Nagydíj a célegyenes +a 10-11. kanyar között
 Spanyol Nagydíj a célegyenes + a 9-10. kanyar között
 Monacói Nagydíj a célegyenes ugyanaz
 Kanadai Nagydíj a célegyenes + a hátsó egyenes
 Brit Nagydíj a Wellington egyenes + a Hangar egyenes
 Német Nagydíj a 11-12. kanyar között (2011) + a célegyenes
 Magyar Nagydíj a célegyenes + a második egyenes
 Belga Nagydíj a Kemmel egyenes + a célegyenes
 Olasz Nagydíj a célegyenes + az 5-7. kanyar között 
 Szingapúri Nagydíj az 5-7. kanyar közöt + a célegyenes
 Koreai Nagydíj a 2-3. kanyar között + a célegyenes
 Japán Nagydíj a célegyenes ugyanaz
 Indiai Nagydíj a célegyenes és a 3-4. kanyar között ugyanaz
 Abu-Dzabi Nagydíj a 7-8. és a 10-11. kanyar között ugyanaz
 Amerikai Nagydíj a 11-12. kanyar között + a célegyenes
 Brazil Nagydíj a 3-4. kanyar között + a célegyenes