F1: Duplázzák az előzési zónákat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 18.30

Német sajtóértesülés szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013-ban két helyszín kivételével minden pályán két DRS-zónát vezet be.

Bár már két évet lehúzott a Forma-1-ben az előzéseket segíteni szánt nyitható hátsó szárny, a DRS, a rendszert továbbra is hangolgatja az FIA. 
A 2011-es bevezetés tapasztalatai alapján tavaly néhány pályák módosítottak, a dupla zónából szimplát csináltak, vagy épp rövidítettek-hosszabbítottak a kijelölt DRS-szakaszokon, 2013-ra pedig azt is lefektették, hogy a korábban semmilyen korlátozás alá nem eső szabadedzéseken és időmérőkön is csak a versenyre kijelölt helyeken lehet majd nyitni a szárnyat.
A német Auto Motor und Sport értesülése szerint ezzel nem ért véget a barkácsolás, az idei évben ugyanis az FIA két kivétellel minden pályán dupla zónát vezet majd be, csak Monte-Carlóban és Szuzukában marad egy-egy szakasz.
Ez egyben azt is jelenti, hogy azokon a helyszíneken is két zóna lesz, ahol már egynél is viszonylag könnyű volt az előzés (Kína, Korea), valamint például a kanadai Gilles Villeneuve pályán a tavalyra egyre visszavett DRS-szakaszt is újra duplázzák, mint 2011-ben, és Abu-Dzabiban is marad a csiki-csuki a dupla szakaszon.
 Futam/pálya  2012-es DRS-szakasz(ok)  2013-as DRS-szakasz(ok)
 Ausztrál Nagydíj  a célegyenes és a 2-3. kanyar között  ugyanaz
 Maláj Nagydíj   a célegyenes  + a hátsó egyenes
 Kínai Nagydíj  a hátsó egyenes  + a célegyenes
 Bahreini Nagydíj  a célegyenes  +a 10-11. kanyar között
 Spanyol Nagydíj  a célegyenes  + a 9-10. kanyar között
 Monacói Nagydíj  a célegyenes  ugyanaz
 Kanadai Nagydíj  a célegyenes  + a hátsó egyenes
 Brit Nagydíj  a Wellington egyenes  + a Hangar egyenes
 Német Nagydíj  a 11-12. kanyar között (2011)  + a célegyenes
 Magyar Nagydíj  a célegyenes  + a második egyenes
 Belga Nagydíj  a Kemmel egyenes  + a célegyenes
 Olasz Nagydíj  a célegyenes  + az 5-7. kanyar között 
 Szingapúri Nagydíj  az 5-7. kanyar közöt  + a célegyenes
 Koreai Nagydíj  a 2-3. kanyar között  + a célegyenes
 Japán Nagydíj  a célegyenes  ugyanaz
 Indiai Nagydíj  a célegyenes és a 3-4. kanyar között  ugyanaz
 Abu-Dzabi Nagydíj  a 7-8. és a 10-11. kanyar között  ugyanaz
 Amerikai Nagydíj  a 11-12. kanyar között  + a célegyenes
 Brazil Nagydíj  a 3-4. kanyar között  + a célegyenes

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.