Alonso: A tavalyinál is jobb vagyok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 10.00

A tavaly meglepetés-favorittá előlépett Fernando Alonso azt mondja, minden alapja megvan arra, hogy 2013-nak sokkal optimistábban fusson neki. Ő is erősebb, az autó is jobb, így okkal számít felzárkózásra.

A Ferrari pocsék autóval kezdte 2012-t, teljes meglepetést jelentett, hogy kora nyárra Fernando Alonso lett az idény bajnoki favoritja. Bár az olasz csapat később lendületet veszített, a spanyol pilóta így is az utolsó pillanatig küzdött a harmadik bajnoki címe megszerzéséért, és bár végül nem ő nyert, a tavalyi tapasztalatok és az idei tesztelés tanulságai alapján kimondottan magabiztosan tekint az új idény elé.


“Meggyőződésem, hogy mindig lehet javulni, és készen is állok erre. Tavaly a pályafutásom legjobb éve volt, nagyon elégedett voltam a teljesítménnyel, de azt hiszem, idén még jobb lesz. Jobbak az alapok, és tanultam is néhány tavalyi hibából. Versenyzőként mindig lehet javulni, akár a gumik kezeléséről, akár a versenyekre való felkészülésről legyen szó. A bizalmam, a magabiztosságom és a motivációm erősebb, mint bármikor, és a bokszkiállások, a rajtok terén is egyfolytában javulunk. Még felkészültebb vagyok, jobb vagyok, mint tavaly” – mondta.
Alonso természetesen nemcsak önmagával kapcsolatban magabiztosabb, az autót is sokkal jobbnak érzi.
“Tavaly is motivált voltam persze, győzni akartam, de Ausztrália és Malajzia előtt azért nem bíztam túlságosan a dolgokban, nem hittem az autóban. Nem igazán bíztam a munkánkban, hiszen ahogy már korábban is mondtam, eléggé el voltunk veszve.”
“Nem is gondoltam arra, hogy a bajnoki címért küzdhetek, mert nagyon le voltunk maradva. 1,6 másodperc hátrányban voltunk Ausztráliában, szóval elképesztő volt a csapat felzárkózása. Idén sokkal lelkesebb vagyok, de tény, hogy jobb autó kell a tavalyinál, mert az a lemaradás túl nagy volt. Szerintem jobb is az autónk. Nem kérem azt, hogy fél másodperccel a többiek előtt legyünk, ha kéttized csak a lemaradásunk, az nekem már megfelel.” 
A téli tesztek során a címvédő Red Bull nem villogott, a tavalyi évet a csúcson záró McLaren pedig küszködik egy kicsit, ellenben a Mercedes a legjobb időkkel zárta a felkészülési időszakot. Az abszolút harmadik legjobb idővel záró Alonso azt mondja, nem érdeklik igazán a teszteredmények. 
“Nehéz megítélni az ellenfeleket, sőt gyakorlatilag lehetetlen. Nem lehet elmenni a Barcelona focicsapat edzésére azzal, hogy megnézzük, megnyerik-e majd a vasárnapi meccset, hiszen az csak a bemelegítés. Hiába nézzük Rafael Nadal vagy Novak Đoković edzését, nem derül ki, ki nyeri a Roland Garrost. Szóval majd meglátjuk Ausztráliában!”
“Csak a saját célunkat kell észben tartani, ne feledjük, hogy a tavalyi év végén 7-8 tizeddel voltunk lemaradva. Most azonban közelebb lehetünk az idén legerősebbnek látszó Red Bullhoz és McLarenhez – egyértelmű, hogy ők győzelmi esélyesek. A Red Bull lépéselőnyben van, de a Ferrari is jó a dobogóra.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.