Alonso: A tavalyinál is jobb vagyok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 10.00

A tavaly meglepetés-favorittá előlépett Fernando Alonso azt mondja, minden alapja megvan arra, hogy 2013-nak sokkal optimistábban fusson neki. Ő is erősebb, az autó is jobb, így okkal számít felzárkózásra.

A Ferrari pocsék autóval kezdte 2012-t, teljes meglepetést jelentett, hogy kora nyárra Fernando Alonso lett az idény bajnoki favoritja. Bár az olasz csapat később lendületet veszített, a spanyol pilóta így is az utolsó pillanatig küzdött a harmadik bajnoki címe megszerzéséért, és bár végül nem ő nyert, a tavalyi tapasztalatok és az idei tesztelés tanulságai alapján kimondottan magabiztosan tekint az új idény elé.


“Meggyőződésem, hogy mindig lehet javulni, és készen is állok erre. Tavaly a pályafutásom legjobb éve volt, nagyon elégedett voltam a teljesítménnyel, de azt hiszem, idén még jobb lesz. Jobbak az alapok, és tanultam is néhány tavalyi hibából. Versenyzőként mindig lehet javulni, akár a gumik kezeléséről, akár a versenyekre való felkészülésről legyen szó. A bizalmam, a magabiztosságom és a motivációm erősebb, mint bármikor, és a bokszkiállások, a rajtok terén is egyfolytában javulunk. Még felkészültebb vagyok, jobb vagyok, mint tavaly” – mondta.
Alonso természetesen nemcsak önmagával kapcsolatban magabiztosabb, az autót is sokkal jobbnak érzi.
“Tavaly is motivált voltam persze, győzni akartam, de Ausztrália és Malajzia előtt azért nem bíztam túlságosan a dolgokban, nem hittem az autóban. Nem igazán bíztam a munkánkban, hiszen ahogy már korábban is mondtam, eléggé el voltunk veszve.”
“Nem is gondoltam arra, hogy a bajnoki címért küzdhetek, mert nagyon le voltunk maradva. 1,6 másodperc hátrányban voltunk Ausztráliában, szóval elképesztő volt a csapat felzárkózása. Idén sokkal lelkesebb vagyok, de tény, hogy jobb autó kell a tavalyinál, mert az a lemaradás túl nagy volt. Szerintem jobb is az autónk. Nem kérem azt, hogy fél másodperccel a többiek előtt legyünk, ha kéttized csak a lemaradásunk, az nekem már megfelel.” 
A téli tesztek során a címvédő Red Bull nem villogott, a tavalyi évet a csúcson záró McLaren pedig küszködik egy kicsit, ellenben a Mercedes a legjobb időkkel zárta a felkészülési időszakot. Az abszolút harmadik legjobb idővel záró Alonso azt mondja, nem érdeklik igazán a teszteredmények. 
“Nehéz megítélni az ellenfeleket, sőt gyakorlatilag lehetetlen. Nem lehet elmenni a Barcelona focicsapat edzésére azzal, hogy megnézzük, megnyerik-e majd a vasárnapi meccset, hiszen az csak a bemelegítés. Hiába nézzük Rafael Nadal vagy Novak Đoković edzését, nem derül ki, ki nyeri a Roland Garrost. Szóval majd meglátjuk Ausztráliában!”
“Csak a saját célunkat kell észben tartani, ne feledjük, hogy a tavalyi év végén 7-8 tizeddel voltunk lemaradva. Most azonban közelebb lehetünk az idén legerősebbnek látszó Red Bullhoz és McLarenhez – egyértelmű, hogy ők győzelmi esélyesek. A Red Bull lépéselőnyben van, de a Ferrari is jó a dobogóra.”

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.