A tesztszezon végeztével évről évre elkezdődnek a találgatások, melyik csapat milyen erőt képvisel majd az adott idényben. Ez most sincs másképp, kellemes témát adva a Forma-1 körül tevékenykedő elemzőknek. 
A valós erősorrendet szinte lehetetlen megállapítani, de találgatni és spekulálni bátran lehet. Ritkán vannak olyan egyértelmű jelek, mint a Ferrari tavalyi borzalmas küszködése, amelyet már a csapat kommunikációs gépezete sem tudott és akart eltitkolni. Az autó gyengén sikerült, rosszul álltak, Fernando Alonso mégis végig harcban állt a világbajnoki címért, még ha az események eleinte szerencsésen is alakultak számukra. Kevesen gondolták volna a kiábrándító tesztek után, hogy így alakul majd.
Idén a mezőny sokkal kiegyenlítettebbnek tűnik. Akik tavaly jól mentek, azok a teszteken sem okoztak csalódást, sőt az összkép alapján a Hamiltonnal új erőre kapott Mercedes felzárkózása sem tűnik elképzelhetetlennek.
Nehéz összehasonlítani a csapatokat, a nyers időeredmények nem jelentenek sokat, mert nagy kérdés, ki milyen beállításokkal, üzemanyag-mennyiséggel futotta legjobb idejét. A Red Bull a becslések szerint például legalább 70 kg üzemanyaggal kezdett körözni, Vettel így futotta 1:22,197-es legjobb idejét Barcelonában. Míg a téli csúcsot Nico Rosberg Mercedese a kalkulációk szerint 30 kilónyi benzinnel tudott 1:20,130-at. Ha igazak a feltételezések, akkor a Red Bull az időmérőn jellemző 20 kg-os puttonnyal 1:19.047-es időt futhatna – elméletileg. Egy-egy megnyert tesztnapnak persze nem elhanyagolható a marketing/PR-értéke sem, nem kizárt tehát, hogy egyes csapatok erre is játszanak. 
Egy körön a McLaren is gyorsnak tűnik és a Ferrari is odaérhet az élmezőnyben, de a wokingiak hosszú távú teljesítménye kérdéses, ugyanis autóik egyelőre zabálják a gumikat és meglehetősen kiszámíthatatlanul viselkednek. A Mercedes szintén masszívan koptatja a gumikat, ami régi hibájuk, és egyelőre nem úgy tűnik, hogy megnyugtató megoldást találtak volna rá. A Lotus – a tavalyi produkciójuk mintájára – időmérős körülmények között nem kiemelkedő – de nem is rossz -, a versenytempója viszont az egyik legjobb a mezőnyben. Főleg e tekintetben okozhat ismét meglepetéseket a Sauber, illetve a másik erősödő középcsapat, a Force India is, ám a Williams-Renault is kiegyensúlyozott konstrukciónak tűnik.

A másik gyakori összevetési alap a lefutott kilométerek száma. Ebben épp az előbb dicsért Lotus mutatkozik gyengének – különösen Kimi Räikkönen volt balszerencsés az ételmérgezésével, váltóhibájával, illetve a telemetriai problémákkal, amelyeknek következtében csak 260 kört (1182 km-t) tudott megtenni, a legkevesebbet azok közül, akiknek a tesztszezon elején is biztos pilótai állásuk volt. A legaktívabb pilóta a sauberes újonc, Esteban Gutierrez volt, 607 körrel és 2768 km-rel. 
A Lotus tehát nem bizonyította megbízhatóságát, ami azzal összevetésben érdekes, hogy a múlt évet műszaki probléma nélkül csinálták végig, igaz a tavalyi tesztszezonban jó pár napot ki kellett hagyniuk futóművük konstrukciós hibája miatt. A 2012-ben rendszeresen lerobbanó Mercedes pedig azzal együtt 5000 kilométer fölötti távolságot tett meg, hogy a gyakorlások elején kétszer is le kellett állniuk technikai malőrök miatt. Láthatjuk tehát, hogy ezeket az adatokat is fenntartásokkal érdemes kezelni; könnyen lehet, hogy a tavalyi évhez hasonlóan a Lotus megtalálta és kiűzte a technika ördögét, és Kimi Räikkönen ismét teljesíti mind a 19 futamot. 
Az elő-előforduló műszaki hibák ellenére lenyűgöző a mai F1-es autók megbízhatósága. A legszorgalmasabb Sauber például 5300 kilométernél is többet tett meg komolyabb hiba nélkül, de még a később elkészült új Williams FW35-ös is 3000 km felett teljesített. Előfordulhat, hogy jövőre a gépek konstrukcióját alapjaiban megváltoztató turbómotorok felborítják a rendet, de egyelőre az idei prototípusok komolyabb technikai incidensek nélkül futják a versenytávokat, ami régen egyáltalán nem volt általános. 
Tehát minden mutató szerint kiegyenlítettnek tűnik a mezőny. A csapatok felkészültek, de például a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry is bevallotta, hogy rettegnek az idei Pirellik kiszámíthatatlanságától – és véleményével aligha van egyedül. Senki nem meri tehát megjósolni, hogy mi lesz a befutó Melbourne-ben, nemhogy a szezonzáró Brazil Nagydíjon, ami reményeink szerint azt jelenti, hogy izgalmas szezonnak nézünk elébe.
A csapatok által a 2013-as autókkal megtett teljes táv

 Csapat Körök Távolság (km)
 Sauber 1161 5306
 Mercedes AMG 1138 5224
 Ferrari 1069 4913
 McLaren 1009 4629
 Reb Bull 1008 4607
 Caterham 985 4512
 Toro Rosso 984 4505
 Force India 980 4480
 Marussia 799 3669
 Lotus 771 3527
 Williams 664 3090

A Barcelonában elért leggyorsabb körök

 Pilóta Csapat Idő Gumikeverék
 Nico Rosberg Mercedes AMG 1:20,130 lágy (sárga)
 Fernando Alonso Ferrari 1:20,494 lágy (sárga)
 Lewis Hamilton Mercedes AMG 1:20,558 lágy (sárga)
 Felipe Massa Ferrari 1:21,266 szuperlágy (piros)
 Jenson Button McLaren 1:21,444 lágy (sárga)
 Nico Hülkenberg Sauber 1:21,541 lágy (sárga)
 Adrian Sutil Force India 1:21,627 lágy (sárga)
 Kimi Räikkönen Lotus F1 1:21,658 lágy (sárga)
 Paul di Resta Force India 1:21,667 lágy (sárga)
 Sergio Perez McLaren 1:21,848 lágy (sárga)
 Romain Grosjean Lotus F1 1:22,188 lágy (sárga)
 Sebastian Vettel Red Bull 1:22,197 lágy (sárga)
 Pastor Maldonado Williams 1:22,305 lágy (sárga)
 Valtteri Bottas Williams 1:22,468 lágy (sárga)
 Esteban Gutierrez Sauber 1:22,553 lágy (sárga)
 Mark Webber Red Bull 1:22,658 lágy (sárga)
 Charles Pic Caterham F1 1:23,115 lágy (sárga)
 Jules Bianchi Marussia F1 1:23,167 lágy (sárga)
 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:23,223 lágy (sárga)
 Davide Valsecchi Lotus F1 1:23,448 lágy (sárga)
 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:23,628 lágy (sárga)
 Max Chilton Marussia F1 1:24,103 lágy (sárga)
 Giedo van der Garde Caterham F1 1:24,235 lágy (sárga)