A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint a tavalyi évvel ellentétben az idei modell fejlesztését nem befolyásolták negatívan a csapat szélcsatorna-problémái.
A mérnök szavait igazolni látszik, hogy szezon előtti utolsó teszten Fernando Alonso autózta a második legjobb időt. Az F138-as modellt a héten új kipufogóval és első légterelővel szerelték fel, és a gyakorlások végeztével a gép sokkal jobb képet mutat, mint elődje, az F2012-es. Idén a Ferrari a Toyota kölni szélcsatornáját kénytelen használni, miután kiderült, hogy az övék rendszeresen hibás adatokkal csapta be az autót fejlesztő mérnököket. Fry szerint az új helyszín bevált, így a friss alkatrészekkel a kívánt hatást tudták elérni.

“Egészen más a helyzetünk, mint tavaly ilyenkor” – mondta a technikai igazgató. “Mivel sokáig harcban álltunk a világbajnoki címért, későn tudtunk csak hozzákezdeni az aerodinamikai fejlesztéseinkhez. Az újításaink nagy része a tesztszezon második felére készült el, ennek ellenére kiváló munka folyt a gyárban. Figyelemre méltó eredményeket értünk el: ami működik a számítógépes modellezésnél és a szélcsatornban, az működik a pályán is. Ez biztató jel Melbourne előtt, illetve az év további fejlesztéseit illetően.”
“A tavalyi előkészületek során alapvető hibákat követtünk el, de tanultunk ezekből. Az idei tesztelés, úgy tűnik, jól alakult a mi szempontunkból. Ugyan a valós adatok sosem fognak teljes mértékben egyezni a szélcsatornában és a számítógépeken mértekkel, de a tendenciák jók. Ez pedig segít majd abban, hogy a versenyekre is olyan hatékony fejlesztéseket vihessünk, mint amilyenekkel az utolsó teszthétre előrukkoltunk” – reménykedett Fry.


Fry a szokásoknak megfelelően nem kívánt pontos jóslásokba bocsátkozni azt illetően, hogy az ellenfelekhez képest hol állnak majd Ausztráliában, de hangsúlyozta, nem állnak le a fejlesztésekkel, és folyamatos frissítésekkel készülnek a következő versenyekre. 
“Sokat késlekedtünk az új elemek elkészítésével, és pár újdonságot csak Melbourne-ben használunk majd” – tette hozzá. “Attól tartok, kihívást jelent majd a tesztelés az idei, meglehetősen kiszámíthatatlan gumikkal, különösen egy olyan pályán, amelyen az év nagy részében nem versenyeznek. Mindenesetre a további fejlesztések sorban érkeznek, Melbourne után Malajziába, majd egy nagyobb csomag Kínába. Tehát tudatos fejlesztési terv szerint dolgozunk” – nyilatkozta a technikai igazgató.
Az utóbbi hetekben megfigyelhető, hogy a Ferrari háza tájáról érkező nyilatkozatok a kezdeti óvatoskodás után egyre bizakodóbbak. Előbb Massa, most pedig Pat Fry beszélt visszafogott optimizmussal az idei kilátásokról. A rendkívül szoros mezőnyben feltehetőleg az élboly közelében lehetnek, ám Melbourne-ig minden csak spekuláció marad.