F1: Beváltak a Ferrari fejlesztései

Újabb frissítéseket visznek az első futamokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 10.00

A Ferrari nem követett el alapvető hibákat az idei autó fejlesztésénél. A késéseket behozták, ennek ellenére kiszámíthatatlan szezont várnak, elsősorban a gumik miatt.

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint a tavalyi évvel ellentétben az idei modell fejlesztését nem befolyásolták negatívan a csapat szélcsatorna-problémái.
A mérnök szavait igazolni látszik, hogy szezon előtti utolsó teszten Fernando Alonso autózta a második legjobb időt. Az F138-as modellt a héten új kipufogóval és első légterelővel szerelték fel, és a gyakorlások végeztével a gép sokkal jobb képet mutat, mint elődje, az F2012-es. Idén a Ferrari a Toyota kölni szélcsatornáját kénytelen használni, miután kiderült, hogy az övék rendszeresen hibás adatokkal csapta be az autót fejlesztő mérnököket. Fry szerint az új helyszín bevált, így a friss alkatrészekkel a kívánt hatást tudták elérni.

“Egészen más a helyzetünk, mint tavaly ilyenkor” – mondta a technikai igazgató. “Mivel sokáig harcban álltunk a világbajnoki címért, későn tudtunk csak hozzákezdeni az aerodinamikai fejlesztéseinkhez. Az újításaink nagy része a tesztszezon második felére készült el, ennek ellenére kiváló munka folyt a gyárban. Figyelemre méltó eredményeket értünk el: ami működik a számítógépes modellezésnél és a szélcsatornban, az működik a pályán is. Ez biztató jel Melbourne előtt, illetve az év további fejlesztéseit illetően.”
“A tavalyi előkészületek során alapvető hibákat követtünk el, de tanultunk ezekből. Az idei tesztelés, úgy tűnik, jól alakult a mi szempontunkból. Ugyan a valós adatok sosem fognak teljes mértékben egyezni a szélcsatornában és a számítógépeken mértekkel, de a tendenciák jók. Ez pedig segít majd abban, hogy a versenyekre is olyan hatékony fejlesztéseket vihessünk, mint amilyenekkel az utolsó teszthétre előrukkoltunk” – reménykedett Fry.


Fry a szokásoknak megfelelően nem kívánt pontos jóslásokba bocsátkozni azt illetően, hogy az ellenfelekhez képest hol állnak majd Ausztráliában, de hangsúlyozta, nem állnak le a fejlesztésekkel, és folyamatos frissítésekkel készülnek a következő versenyekre. 
“Sokat késlekedtünk az új elemek elkészítésével, és pár újdonságot csak Melbourne-ben használunk majd” – tette hozzá. “Attól tartok, kihívást jelent majd a tesztelés az idei, meglehetősen kiszámíthatatlan gumikkal, különösen egy olyan pályán, amelyen az év nagy részében nem versenyeznek. Mindenesetre a további fejlesztések sorban érkeznek, Melbourne után Malajziába, majd egy nagyobb csomag Kínába. Tehát tudatos fejlesztési terv szerint dolgozunk” – nyilatkozta a technikai igazgató.
Az utóbbi hetekben megfigyelhető, hogy a Ferrari háza tájáról érkező nyilatkozatok a kezdeti óvatoskodás után egyre bizakodóbbak. Előbb Massa, most pedig Pat Fry beszélt visszafogott optimizmussal az idei kilátásokról. A rendkívül szoros mezőnyben feltehetőleg az élboly közelében lehetnek, ám Melbourne-ig minden csak spekuláció marad. 

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.