F1: Beváltak a Ferrari fejlesztései

Újabb frissítéseket visznek az első futamokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 10.00

A Ferrari nem követett el alapvető hibákat az idei autó fejlesztésénél. A késéseket behozták, ennek ellenére kiszámíthatatlan szezont várnak, elsősorban a gumik miatt.

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint a tavalyi évvel ellentétben az idei modell fejlesztését nem befolyásolták negatívan a csapat szélcsatorna-problémái.
A mérnök szavait igazolni látszik, hogy szezon előtti utolsó teszten Fernando Alonso autózta a második legjobb időt. Az F138-as modellt a héten új kipufogóval és első légterelővel szerelték fel, és a gyakorlások végeztével a gép sokkal jobb képet mutat, mint elődje, az F2012-es. Idén a Ferrari a Toyota kölni szélcsatornáját kénytelen használni, miután kiderült, hogy az övék rendszeresen hibás adatokkal csapta be az autót fejlesztő mérnököket. Fry szerint az új helyszín bevált, így a friss alkatrészekkel a kívánt hatást tudták elérni.

“Egészen más a helyzetünk, mint tavaly ilyenkor” – mondta a technikai igazgató. “Mivel sokáig harcban álltunk a világbajnoki címért, későn tudtunk csak hozzákezdeni az aerodinamikai fejlesztéseinkhez. Az újításaink nagy része a tesztszezon második felére készült el, ennek ellenére kiváló munka folyt a gyárban. Figyelemre méltó eredményeket értünk el: ami működik a számítógépes modellezésnél és a szélcsatornban, az működik a pályán is. Ez biztató jel Melbourne előtt, illetve az év további fejlesztéseit illetően.”
“A tavalyi előkészületek során alapvető hibákat követtünk el, de tanultunk ezekből. Az idei tesztelés, úgy tűnik, jól alakult a mi szempontunkból. Ugyan a valós adatok sosem fognak teljes mértékben egyezni a szélcsatornában és a számítógépeken mértekkel, de a tendenciák jók. Ez pedig segít majd abban, hogy a versenyekre is olyan hatékony fejlesztéseket vihessünk, mint amilyenekkel az utolsó teszthétre előrukkoltunk” – reménykedett Fry.


Fry a szokásoknak megfelelően nem kívánt pontos jóslásokba bocsátkozni azt illetően, hogy az ellenfelekhez képest hol állnak majd Ausztráliában, de hangsúlyozta, nem állnak le a fejlesztésekkel, és folyamatos frissítésekkel készülnek a következő versenyekre. 
“Sokat késlekedtünk az új elemek elkészítésével, és pár újdonságot csak Melbourne-ben használunk majd” – tette hozzá. “Attól tartok, kihívást jelent majd a tesztelés az idei, meglehetősen kiszámíthatatlan gumikkal, különösen egy olyan pályán, amelyen az év nagy részében nem versenyeznek. Mindenesetre a további fejlesztések sorban érkeznek, Melbourne után Malajziába, majd egy nagyobb csomag Kínába. Tehát tudatos fejlesztési terv szerint dolgozunk” – nyilatkozta a technikai igazgató.
Az utóbbi hetekben megfigyelhető, hogy a Ferrari háza tájáról érkező nyilatkozatok a kezdeti óvatoskodás után egyre bizakodóbbak. Előbb Massa, most pedig Pat Fry beszélt visszafogott optimizmussal az idei kilátásokról. A rendkívül szoros mezőnyben feltehetőleg az élboly közelében lehetnek, ám Melbourne-ig minden csak spekuláció marad. 

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.