F1: A hondások már a spájzban vannak?

Újjáéledhet a McLaren-Honda

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 14.05

Spekulációk szerint a McLaren már komolyan vizsgálja a lehetőségét, hogy egy-két éven belül a Honda motorjaira váltson.

A McLaren 1995 óta a Mercedes motorjaival versenyez az F1-ben, de a német márka egykori félgyári csapata mára rivális és egyszerű kliens lett, így újra és újra felmerül, hogy végleg elválnak az útjaik.
A wokingi csapatnak elvileg egészen 2015-ig van opciója a Mercedesnél, de az Auto Motor und sport azt írja, konkrét szerződés még 2014-re, az új, V6-os turbómotorokra sincs a felek között. A szakíró Michael Schmidt úgy tudja, hogy Stuttgartban sürgetik a döntést, pár napon belül szeretnék tudni, hogy folytatódik-e a partnerség.   
Könnyen lehet azonban, hogy a McLaren nem akar ennyire kapkodni, ugyanis a korábbi sikerpartnere, a Honda az F1-es visszatérésre készülhet. A sportágból 2008 végén kiszállt japán gyártóval kapcsolatban tavaly óta folyamatosan érkeznek az ilyen jellegű hírek, az Auto Motor und Sport paddockbeli pletykák alapján azt írja, hogy a Honda mérnökei egy ideje már Wokingban dolgoznak, vizsgálják az újabb együttműködés lehetőségét.
Bár a McLaren korábban tagadta, hogy újra a Hondával társulna, mostanra nyílt titok, hogy tárgyalnak a japán céggel, az viszont még nyitott kérdés, hogy már 2014-ben vagy csak 2015-ben lépne be újra az F1-be a gyártó.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.