F1: A Mercedes vitte az utolsó tesztnapot

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.03. 17.45

A téli tesztelés zárónapján Nico Rosberg új csúccsal fejezte be a felkészülési időszakot. Csak Fernando Alonso hozott hasonló időt.

Lewis Hamilton tegnapi csúcsa után Nico Rosberg még egy kicsit magasabbra tette a lécet a téli tesztelés utolsó napján Barcelonában.
Az ideális, napos és száraz időben Rosberg Fernando Alonsóval “párbajozott” délelőtt, ők váltogatták egymást az élen, de a német pilóta 1:20,130-as idejére már a ferrarisnak sem volt válasza. Rosberg a nyolc barcelonai nap leggyorsabbja lett.
“Mindannyian jól tudjuk, hogy óvatosan kell kezelni a teszteredményeket, sosem lehet tudni, mások mit csinálnak, abban pedig biztosak vagyunk, hogy a riválisok nem mutattak meg mindent. Csak annyit mondhatok, hogy fejlődtünk, elégedett vagyok a téli munkával. Minden a tervek szerint alakult és a megbízhatósági gondokat is megoldottuk. Látom, hogy a gyárban jól zajlik a munka és a tesztelés is jól ment, de csak Melbourne-ben látjuk meg, hogy állunk a teljesítmény tekintetében” – nyilatkozta a mercedeses.
A harmadik időt Jenson Button produkálta, de a mclarenes már Alonsótól is egy teljes másodperccel maradt el. 
A tegnapi betegsége után Kimi Räikkönen vasárnap már ott volt a pályán, de nem volt sima napja, a  délelőtt a sebességváltó szerelgetésével telt, csak 50 kört hozott össze a finn. 


“Tegnap én voltam beteg, ma délelőtt az autó. Nem erre vágyunk, de azért tesztelünk, hogy előjöjjenek a hibák. Valóban nem jött össze annyi kör, mint szerettük volna, de gyakran előfordul az ilyesmi. Azonosítottunk néhány problémát, megoldásink is vannak rájuk, ez jó. Ami engem illet, ma már sokkal jobban voltam, nem volt gond a vezetéssel. Sok kiértékelést végeztünk délután, a csapatnál úgy érezzük, hogy erős alapokon kezdhetjük az idényt, még ha ez nem is látszott minden nap. Elégedett vagyok az autóval, várom már a versenyzést!” – mondta Räikkönen.
A Lotuson (és a Williamsen) kívül azonban mindenki nagyon szorgosan dolgozott, a többi kilenc csapat mind 100 feletti körszámmal végzett, a pálmát a táv tekintetében is a Mercedes vitte 131 körrel.
A többség nem hajtott a kimondottan gyors körökre, sokan vittek hosszú etapokat vagy teljes versenyszimulációt. 


A címvédő Sebastian Vettel csak a 8. leggyorsabb volt az utolsó napon, de a Red Bullnál egyértelműen igyekeztek ködösíteni, a német többször is jelöletteln gumikon ment ki, amúgy pedig a keményebb keverékeken hajtott.
Az erőviszonyok egyelőre nem világosak, de a teszten látottak alapján a szakértők többsége úgy véli, a Red Bull lehet a leggyorsabb, mögöttük pedig kb. kéttizeddel sorakozik a Ferrari, a Mercedes, a Lotus és a McLaren egy bolyban, bár a wokingi csapat egyelőre még küszködik az autóval hosszabb etapokon.
Hogy valóban mi a sorrend, az nem egészen két hét múlva következő szezonnyitón, az Ausztrál Nagydíjon derül ki.  
Teszt, Barcelona, 2013.03.03.
   Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Nico Rosberg  Mercedes AMG (W04)  1:20,130  131
 2.  Fernando Alonso  Ferrari (F138)  1:20,494  120
 3.  Jenson Button  McLaren (MP4-28)  1:21,444  122
 4.  Nico Hülkenberg  Sauber (C32)  1:21,541  118
 5.  Kimi Räikkönen  Lotus (E21)  1:21,658  50
 6.  Paul di Resta  Force India (VJM06)  1:21,664  112
 7.  Pastor Maldonado  Williams (FW35)  1:22,415  42
 8.  Sebastian Vettel  Red Bull (RB9)  1:22,514  100
 9.  Valtteri Bottas  Williams (FW35)  1:22,524  31
 10.  Charles Pic  Caterham F1 (CT03)  1:23,115  116
 11.  Jules Bianchi  Marussia F1 (MR02)  1:23,167  62
 12.  Daniel Ricciardo  Toro Rosso (STR8)  1:23,628  91
 13.  Max Chilton  Marussia F1 (MR02)  1:24,103  49

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.