F1: Hamilton csúcsot futott, Massa kereke elszállt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.02. 18.30

Lewis Hamilton odavágott az utolsó téli teszt utolsó előtti napján, eddig nem látott idővel végzett az élen. Massa is jól ment, de furcsa balesettel zárta a napot. A Force India a 3. Sutillal.

Végre száraz, napos időben vezethettek a Forma-1-esek a barcelonai Circuit de Catalunyán az utolsó előtti téli tesztnapon. Mindenki nagyon igyekezett kihasználni a körülményeket, nagy volt a munka.
A nap, és egyben az eddigi hét barcelonai nap legjobb idejét Lewis Hamilton hozta a Mercedesszel, a 2008-as bajnok dél után nem sokkal 1:20,558-as kört ment a lágy gumin, amit aztán megközelíteni sem tudott senki. Az ezüst nyíl nem csak gyors, de megbízható is volt, Hamilton 117 kört ment.


“Nem kell nagyon örülni! Fontos, hogy senki ne szálljon el, még nagyon sok munka vár ránk. A Mercedes jó munkát végez a motorral és az autóval is, de ma nem volt a pályán Jenson, Sebastian és Alonso sem. Egyelőre minden nyitott, semmit sem tudunk biztosan az első versenyig, de senki ne lepődjön meg, ha nem leszünk az élen!” – hűtötte a kedélyeket Hamilton.
Ami az idei bajnoki esélyeket illeti, ezt mondta: “Természetesen nem kizárt, de az sem biztos, hogy versenyben leszünk érte. Meggyőződésem, hogy valamikor az év folyamán nyerhetünk majd egy futamot, legalábbis ezt remélem. De ki tudja? Majd meglátjuk.”
A legközelebb Felipe Massa került Hamilton idejéhez, de így is héttizeddel maradt el. A brazil sem ment keveset, valószínűleg 100 feletti körrel zárt volna, ha 20 perccel a leintés előtt nem történik vele furcsa és ijesztő baleset: a bal első kereke egyszerűen leesett az autóról a 10. kanyar előtt. Szerencsére simán félre tudott húzódni, sem neki, sem a kocsinak nem esett baja.
Szintén szorgalmas és gyors volt a Force Indiánál visszatérő Adrian Sutil, a német pilóta a 3. időt hoza.
A Williamsnél osztott programot vittek, Pastor Maldonado és az újonc Valtteri Bottas is vezetett – a finn délután kéttizedre közelítette meg tapasztaltabb csapattársát, a 4-5. idő volt az övék.
A hátrébb lévők már délelőtt sem erőlködtek gyors körökkel, a Mark Webber aerodinamikai értékelést végzett a Red Bull-lal a nap nagy részében, mások pedig a hosszabb etapokra koncentráltak.
Ahogy a Williamsnél, úgy a Lotusnál is két pilóta ült az autóban, igaz, az enstone-iaknál nem tervezték ezt. Azonban miután az eredetileg beosztott Kimi Räikkönen reggel beteget jelentett, a Lotus a tartalékost, Davide Valsecchit küldte pályára délelőtt, míg Romain Grosjean Párizsból visszarepült, hogy délután már ő vezessen.  
A GP2-bajnok Valsecchi természetese nagyon örült, hogy kipróbálhatta az idei autót, azt mondta, annyit tanult és tapasztalt ez alatt a rövid idő alatt, hogy ha Räikkönen harmadik helyet hoz az autóval, ő is legalább a hatodik helyig jutna.
A csapatfőnök, Eric Boullier azt mondta, reményei szerint vasárnap már jól lesz a finn, ő vezethet. 


A Marussiánál a tegnap ejtett Luiz Razia helyére szerződtetett Jules Bianchi pattant az autóba, és a francia újonc nagyon szépen is nyitott. A teljesen ismeretlen MR02-essel 74 kört ment, legjobb idejével pedig megelőzte a Caterhamben ülő Giedo van der Gardét.
Az előző három évben végig jobb Carterhamnél igazán kezdhetnek aggódni, ugyanis ezen a télen már tendenciának tekinthetően gyorsabb a Marussia.
“Igazán különleges nap volt ez számomra, szeretnék is köszönetet mondani a Marussiának, a francia (autósport) szövetségnek és a Ferrarinak! Igazán nagyon jól érzem magam, igyekeztem a lehető legtöbbet tanulni ma, hogy készen álljak Ausztráliára. Az első benyomásaim pozitívak, jól éreztem magam az autóban, ami lényeges. Persze van még dolgunk, de mindent megteszünk, hogy fejlesszük az autót” – nyilatkozta a nap végén Bianchi.
“Idén egyszerűen csak igyekszem majd tapasztalatokat gyűjteni és a lehető legjobban versenyezni. Szeretném jó eredményekkel meghálálni a Marussiának, hogy bíztak bennem! Hasznára lehetek a csapatnak, hiszen a múlt héten is teszteltem a Force Indiánál és tavaly is vezettem a szabadedzéseken. Futamokon nem indultam, de van már valamennyi F1-es tapasztalatom, szóval bízom benne, hogy még két újonccal is jól dolgozhat a csapat!”
A téli tesztelés holnap zárul Barcelonában. 

Teszt, Barcelona, 2013.03.02.
   Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Lewis Hamilton  Mercedes AMG (W04)  1:20,558  117
 2.  Felipe Massa  Ferrari (F138)  1:21,266  94
 3.  Adrian Sutil  Force India (VJM06)  1:21,627  109
 4.  Pastor Maldonado  Williams (FW35)  1:22,305  34
 5.  Valtteri Bottas  Williams (FW35)  1:22,468  31
 6.  Esteban Gutierrez  Sauber (C32)  1:22,553  99
 7.  Mark Webber  Red Bull (RB9)  1:22,658  59
 8.  Sergio Perez  McLaren (MP4-28)  1:22,694  101
 9.  Jean-Eric Vergne  Toro Rosso (STR8)  1:23,223  114
 10.  Romain Grosjean  Lotus F1 (E21)  1:23,380  46
 11.  Davide Valsecchi  Lotus F1 (E21)  1:23,448  16
 12.  Jules Bianchi  Marussia F1 (MR02)  1:24,028  74
 13.  Giedo van der Garde  Caterham F1 (CT03)  1:24,235  126

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.