Teljesen vizes pályán kezdődött az utolsó F1-es teszt második napja Barcelonában, és a délelőtt végig nedves körülmények között is zajlott. A nap első felében a mclarenes Jenson Button futotta a leggyorsabb kört intermediate gumikon, majd az ebédszünet előtt a Force Indiához visszatért Adrian Sutil állt az élen, de a német műszaki hiba miatt délután már nem sokat járt odakint.


Ahogy csütörtökön, délutánra most is javultak a pályaviszonyok, és komoly fennakadás sem volt, mindössze az utolsó félórában szakította meg a körözést egy piros zászló, amikor Giedo van der Garde állt le a Caterhammel, majd a legvégén Pastor Maldonado húzódott félre a Williamsszel, ekkor le is intették a napot.
Délután Romain Grosjean futotta a legjobb időt a Lotusszal, de érdemes megjegyezni, hogy igen rövid etapon, lágy gumin ment. A második Button lett, míg a harmadik eredményt Maldonado könyvelhette el.
“Számunkra a mai volt az eddigi legjobb tesztnap. Végre kezdjük jobban érteni az autót, bár még mindig hiányzik a tempó. A következő két napban már 100-100 körös napok kellenek!” – mondta a teszt után Button.
A messze nem ideális körülmények mellett nem mindenki hajtott gyors körökre, amit jól mutat, hogy Nico Rosberg és Fernando Alonso zárt a mezőny legvégén. A Mercedesnél és a Ferrarinál is hosszú etapokra koncentráltak, ez látszik is a körök számából – 120 és 102 -, ők menték a legnagyobb távot.
Több csapat is új fejlesztéseket, alkatrészeket próbálgatott, a Ferrari például egész nap új kipufogókonfiguráció dolgozott, délután pedig új hátsó szárny is felkerült az autóra. Alonso napközben elárulta, hogy a szezonnyitós csomag csak Melbourne-ben kerül fel az autóra, de így is bizakodva nyilatkozott a kilátásokról.


“A tavalyi utolsó teszten tudtuk, hogy nagyjából két másodperccel vagyunk lemaradva. Azt mondtuk, hogy nem leszünk ott a Q3-ban Ausztráliában, és így is volt. Most sokkal bizakodóbbak vagyunk. A célunk most az volt, hogy a tavalyi brazíliai 7-8 tizedes hátrányunkból lefaragjunk. Remélem, hogy ez sikerült és versenyképesebbek leszünk Ausztráliában, mint tavaly Brazíliában voltunk, ami azt jelenti, hogy kétszázszor jobbak lennénk idén, mint egy éve.”
“Szerintem küzdhetek a címért, miért is ne! Tavaly pocsék telünk volt, teljesen elveszettek voltunk, nem értettük az autó működését. Aztán végül azzal az autóval is a szezonzáróig küzdöttünk. A mostani autó sokkal jobban reagál a változtatásokra, úgy működik, ahogy várjuk. Tudjuk, hogy egyelőre nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de van potenciál az autóban.”
A teszt holnap folytatódik, az előrejelzések szerint végre száraz és enyhébb idő mellett.

Teszt, Barcelona, 2013.03.01. 

  Pilóta  Csapat (autó) Legjobb idő Kör
 1. Romain Grosjean Lotus F1 (E21) 1:22,716 88
 2. Jenson Button McLaren (MP4-28) 1:23,181 72
 3. Pastor Maldonado Williams (FW35) 1:23,628 75
 4. Sebastian Vettel Red Bull (RB9) 1:23,743 65
 5. Nico Hülkenberg Sauber (C32) 1:23,744 79
 6. Adrian Sutil Force India (VJM06) 1:24,215 62
 7. Daniel Ricciardo Toro Rosso (STR8) 1:25,483 61
 8. Max Chilton Marussia F1 (MR02) 1:25,598 75
 9. Giedo van der Garde Caterham F1 (CT03) 1:26,316 48
 10. Nico Rosberg Mercedes AMG (W04) 1:26,655 120
 11. Fernando Alonso Ferrari (F138) 1:27,878 102