F1: Grosjean az élen, Alonso az utolsó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 17.45

Az utolsó teszt második napján is eső és hideg nehezítette a munkát Barcelonában. A leggyorsabb a lotusos Romain Grosjean volt, a mezőny a hosszú etapokat teljesítő Fernando Alonso zárta a Ferrarival.

Teljesen vizes pályán kezdődött az utolsó F1-es teszt második napja Barcelonában, és a délelőtt végig nedves körülmények között is zajlott. A nap első felében a mclarenes Jenson Button futotta a leggyorsabb kört intermediate gumikon, majd az ebédszünet előtt a Force Indiához visszatért Adrian Sutil állt az élen, de a német műszaki hiba miatt délután már nem sokat járt odakint.


Ahogy csütörtökön, délutánra most is javultak a pályaviszonyok, és komoly fennakadás sem volt, mindössze az utolsó félórában szakította meg a körözést egy piros zászló, amikor Giedo van der Garde állt le a Caterhammel, majd a legvégén Pastor Maldonado húzódott félre a Williamsszel, ekkor le is intették a napot.
Délután Romain Grosjean futotta a legjobb időt a Lotusszal, de érdemes megjegyezni, hogy igen rövid etapon, lágy gumin ment. A második Button lett, míg a harmadik eredményt Maldonado könyvelhette el.
“Számunkra a mai volt az eddigi legjobb tesztnap. Végre kezdjük jobban érteni az autót, bár még mindig hiányzik a tempó. A következő két napban már 100-100 körös napok kellenek!” – mondta a teszt után Button.
A messze nem ideális körülmények mellett nem mindenki hajtott gyors körökre, amit jól mutat, hogy Nico Rosberg és Fernando Alonso zárt a mezőny legvégén. A Mercedesnél és a Ferrarinál is hosszú etapokra koncentráltak, ez látszik is a körök számából – 120 és 102 -, ők menték a legnagyobb távot.
Több csapat is új fejlesztéseket, alkatrészeket próbálgatott, a Ferrari például egész nap új kipufogókonfiguráció dolgozott, délután pedig új hátsó szárny is felkerült az autóra. Alonso napközben elárulta, hogy a szezonnyitós csomag csak Melbourne-ben kerül fel az autóra, de így is bizakodva nyilatkozott a kilátásokról.


“A tavalyi utolsó teszten tudtuk, hogy nagyjából két másodperccel vagyunk lemaradva. Azt mondtuk, hogy nem leszünk ott a Q3-ban Ausztráliában, és így is volt. Most sokkal bizakodóbbak vagyunk. A célunk most az volt, hogy a tavalyi brazíliai 7-8 tizedes hátrányunkból lefaragjunk. Remélem, hogy ez sikerült és versenyképesebbek leszünk Ausztráliában, mint tavaly Brazíliában voltunk, ami azt jelenti, hogy kétszázszor jobbak lennénk idén, mint egy éve.”
“Szerintem küzdhetek a címért, miért is ne! Tavaly pocsék telünk volt, teljesen elveszettek voltunk, nem értettük az autó működését. Aztán végül azzal az autóval is a szezonzáróig küzdöttünk. A mostani autó sokkal jobban reagál a változtatásokra, úgy működik, ahogy várjuk. Tudjuk, hogy egyelőre nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de van potenciál az autóban.”
A teszt holnap folytatódik, az előrejelzések szerint végre száraz és enyhébb idő mellett.

Teszt, Barcelona, 2013.03.01. 
   Pilóta   Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Romain Grosjean  Lotus F1 (E21)  1:22,716  88
 2.  Jenson Button  McLaren (MP4-28)  1:23,181  72
 3.  Pastor Maldonado  Williams (FW35)  1:23,628  75
 4.  Sebastian Vettel  Red Bull (RB9)  1:23,743  65
 5.  Nico Hülkenberg  Sauber (C32)  1:23,744  79
 6.  Adrian Sutil  Force India (VJM06)  1:24,215  62
 7.  Daniel Ricciardo  Toro Rosso (STR8)  1:25,483  61
 8.  Max Chilton  Marussia F1 (MR02)  1:25,598  75
 9.  Giedo van der Garde  Caterham F1 (CT03)  1:26,316  48
 10.  Nico Rosberg  Mercedes AMG (W04)  1:26,655  120
 11.  Fernando Alonso  Ferrari (F138)  1:27,878  102

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.