F1: Grosjean az élen, Alonso az utolsó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 17.45

Az utolsó teszt második napján is eső és hideg nehezítette a munkát Barcelonában. A leggyorsabb a lotusos Romain Grosjean volt, a mezőny a hosszú etapokat teljesítő Fernando Alonso zárta a Ferrarival.

Teljesen vizes pályán kezdődött az utolsó F1-es teszt második napja Barcelonában, és a délelőtt végig nedves körülmények között is zajlott. A nap első felében a mclarenes Jenson Button futotta a leggyorsabb kört intermediate gumikon, majd az ebédszünet előtt a Force Indiához visszatért Adrian Sutil állt az élen, de a német műszaki hiba miatt délután már nem sokat járt odakint.


Ahogy csütörtökön, délutánra most is javultak a pályaviszonyok, és komoly fennakadás sem volt, mindössze az utolsó félórában szakította meg a körözést egy piros zászló, amikor Giedo van der Garde állt le a Caterhammel, majd a legvégén Pastor Maldonado húzódott félre a Williamsszel, ekkor le is intették a napot.
Délután Romain Grosjean futotta a legjobb időt a Lotusszal, de érdemes megjegyezni, hogy igen rövid etapon, lágy gumin ment. A második Button lett, míg a harmadik eredményt Maldonado könyvelhette el.
“Számunkra a mai volt az eddigi legjobb tesztnap. Végre kezdjük jobban érteni az autót, bár még mindig hiányzik a tempó. A következő két napban már 100-100 körös napok kellenek!” – mondta a teszt után Button.
A messze nem ideális körülmények mellett nem mindenki hajtott gyors körökre, amit jól mutat, hogy Nico Rosberg és Fernando Alonso zárt a mezőny legvégén. A Mercedesnél és a Ferrarinál is hosszú etapokra koncentráltak, ez látszik is a körök számából – 120 és 102 -, ők menték a legnagyobb távot.
Több csapat is új fejlesztéseket, alkatrészeket próbálgatott, a Ferrari például egész nap új kipufogókonfiguráció dolgozott, délután pedig új hátsó szárny is felkerült az autóra. Alonso napközben elárulta, hogy a szezonnyitós csomag csak Melbourne-ben kerül fel az autóra, de így is bizakodva nyilatkozott a kilátásokról.


“A tavalyi utolsó teszten tudtuk, hogy nagyjából két másodperccel vagyunk lemaradva. Azt mondtuk, hogy nem leszünk ott a Q3-ban Ausztráliában, és így is volt. Most sokkal bizakodóbbak vagyunk. A célunk most az volt, hogy a tavalyi brazíliai 7-8 tizedes hátrányunkból lefaragjunk. Remélem, hogy ez sikerült és versenyképesebbek leszünk Ausztráliában, mint tavaly Brazíliában voltunk, ami azt jelenti, hogy kétszázszor jobbak lennénk idén, mint egy éve.”
“Szerintem küzdhetek a címért, miért is ne! Tavaly pocsék telünk volt, teljesen elveszettek voltunk, nem értettük az autó működését. Aztán végül azzal az autóval is a szezonzáróig küzdöttünk. A mostani autó sokkal jobban reagál a változtatásokra, úgy működik, ahogy várjuk. Tudjuk, hogy egyelőre nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de van potenciál az autóban.”
A teszt holnap folytatódik, az előrejelzések szerint végre száraz és enyhébb idő mellett.

Teszt, Barcelona, 2013.03.01. 
   Pilóta   Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Romain Grosjean  Lotus F1 (E21)  1:22,716  88
 2.  Jenson Button  McLaren (MP4-28)  1:23,181  72
 3.  Pastor Maldonado  Williams (FW35)  1:23,628  75
 4.  Sebastian Vettel  Red Bull (RB9)  1:23,743  65
 5.  Nico Hülkenberg  Sauber (C32)  1:23,744  79
 6.  Adrian Sutil  Force India (VJM06)  1:24,215  62
 7.  Daniel Ricciardo  Toro Rosso (STR8)  1:25,483  61
 8.  Max Chilton  Marussia F1 (MR02)  1:25,598  75
 9.  Giedo van der Garde  Caterham F1 (CT03)  1:26,316  48
 10.  Nico Rosberg  Mercedes AMG (W04)  1:26,655  120
 11.  Fernando Alonso  Ferrari (F138)  1:27,878  102

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.