F1: Grosjean az élen, Alonso az utolsó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 17.45

Az utolsó teszt második napján is eső és hideg nehezítette a munkát Barcelonában. A leggyorsabb a lotusos Romain Grosjean volt, a mezőny a hosszú etapokat teljesítő Fernando Alonso zárta a Ferrarival.

Teljesen vizes pályán kezdődött az utolsó F1-es teszt második napja Barcelonában, és a délelőtt végig nedves körülmények között is zajlott. A nap első felében a mclarenes Jenson Button futotta a leggyorsabb kört intermediate gumikon, majd az ebédszünet előtt a Force Indiához visszatért Adrian Sutil állt az élen, de a német műszaki hiba miatt délután már nem sokat járt odakint.


Ahogy csütörtökön, délutánra most is javultak a pályaviszonyok, és komoly fennakadás sem volt, mindössze az utolsó félórában szakította meg a körözést egy piros zászló, amikor Giedo van der Garde állt le a Caterhammel, majd a legvégén Pastor Maldonado húzódott félre a Williamsszel, ekkor le is intették a napot.
Délután Romain Grosjean futotta a legjobb időt a Lotusszal, de érdemes megjegyezni, hogy igen rövid etapon, lágy gumin ment. A második Button lett, míg a harmadik eredményt Maldonado könyvelhette el.
“Számunkra a mai volt az eddigi legjobb tesztnap. Végre kezdjük jobban érteni az autót, bár még mindig hiányzik a tempó. A következő két napban már 100-100 körös napok kellenek!” – mondta a teszt után Button.
A messze nem ideális körülmények mellett nem mindenki hajtott gyors körökre, amit jól mutat, hogy Nico Rosberg és Fernando Alonso zárt a mezőny legvégén. A Mercedesnél és a Ferrarinál is hosszú etapokra koncentráltak, ez látszik is a körök számából – 120 és 102 -, ők menték a legnagyobb távot.
Több csapat is új fejlesztéseket, alkatrészeket próbálgatott, a Ferrari például egész nap új kipufogókonfiguráció dolgozott, délután pedig új hátsó szárny is felkerült az autóra. Alonso napközben elárulta, hogy a szezonnyitós csomag csak Melbourne-ben kerül fel az autóra, de így is bizakodva nyilatkozott a kilátásokról.


“A tavalyi utolsó teszten tudtuk, hogy nagyjából két másodperccel vagyunk lemaradva. Azt mondtuk, hogy nem leszünk ott a Q3-ban Ausztráliában, és így is volt. Most sokkal bizakodóbbak vagyunk. A célunk most az volt, hogy a tavalyi brazíliai 7-8 tizedes hátrányunkból lefaragjunk. Remélem, hogy ez sikerült és versenyképesebbek leszünk Ausztráliában, mint tavaly Brazíliában voltunk, ami azt jelenti, hogy kétszázszor jobbak lennénk idén, mint egy éve.”
“Szerintem küzdhetek a címért, miért is ne! Tavaly pocsék telünk volt, teljesen elveszettek voltunk, nem értettük az autó működését. Aztán végül azzal az autóval is a szezonzáróig küzdöttünk. A mostani autó sokkal jobban reagál a változtatásokra, úgy működik, ahogy várjuk. Tudjuk, hogy egyelőre nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de van potenciál az autóban.”
A teszt holnap folytatódik, az előrejelzések szerint végre száraz és enyhébb idő mellett.

Teszt, Barcelona, 2013.03.01. 
   Pilóta   Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Romain Grosjean  Lotus F1 (E21)  1:22,716  88
 2.  Jenson Button  McLaren (MP4-28)  1:23,181  72
 3.  Pastor Maldonado  Williams (FW35)  1:23,628  75
 4.  Sebastian Vettel  Red Bull (RB9)  1:23,743  65
 5.  Nico Hülkenberg  Sauber (C32)  1:23,744  79
 6.  Adrian Sutil  Force India (VJM06)  1:24,215  62
 7.  Daniel Ricciardo  Toro Rosso (STR8)  1:25,483  61
 8.  Max Chilton  Marussia F1 (MR02)  1:25,598  75
 9.  Giedo van der Garde  Caterham F1 (CT03)  1:26,316  48
 10.  Nico Rosberg  Mercedes AMG (W04)  1:26,655  120
 11.  Fernando Alonso  Ferrari (F138)  1:27,878  102

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.