F1: A Pirellit szorítja az idő

Az autóipar válsága miatt sürgetik a megállapodást

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 15.00

Paul Hembery sportigazgató szerint a Pirellinek sem a türelme, sem az anyagi lehetőségei nem végtelenek. Az autóipar bajban van, ez őket sem hagyja érintetlenül, aminek lehetnek következményei a sportban vállalt szerepükre is.

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint az F1-es csapatoknak igyekezniük kell, ha szerződést akarnak hosszabbítani az olasz gumigyárral.
A cég már többször kifejezte, folytatni kívánja az F1-es tevékenységét, annak ellenére, hogy szerződésük 2013 végén lejár. Ennek feltétele azonban, hogy az anyagi szempontokban megegyezzenek a felek. 
Hembery szerint a késlekedés nem használ a Pirellinek. “Minél több idő telik el, annál nehezebb lesz” – közölte. “Az autóiparban dolgozunk, és minden újságolvasó tudja, hogy Europában nagy gondokkal küzd ez a szektor” – utalt cégének helyzetére a Pirelli-főnök. 
“A helyzet minket sem hagy érintetlenül, és ahogy telik az idő, egyre több kérdés érkezik felénk a legmagasabb vezetői szintről a szerepvállalásainkat illetően” – árulta el Hembery. “A cégnek folyamatosan bizonyítania kell, hogy érdemes részt vennie a sportban. Szeretnénk folytatni a munkát, de ahogy mindig is mondtam, nem bármi áron.”
“A sportban vállalt szerepünknek van bizonyos értéke, és ennek kereteit nem léphetjük túl, mert el kell számolnunk a befektetőink felé” – világította meg a helyzetet Hembery.
A vezető szerint egyelőre nincs szó arról, hogy meggondolnák magukat, viszont a számok egyre rosszabb helyzetet mutatnak. “Nem lehet elválasztani a gazdasági környezetet attól, hogy milyen promóciós lehetőségeket engedhetünk meg magunknak.”
Hembery szerint a legtöbb csapattal már sikerült megállapodni az új szerződésről, de azt is elismerte, még mindig vannak megoldandó kérdések a többiekkel. “Az istállók jórésze benne van a folytatásban. Másokkal még egyeztetnünk kell, de ebben nincs semmi szokatlan” – közölte.
“Már csak a mindenki által elfogadott gyors megállapodás van hátra” – tette hozzá Hembery, aki szerint főleg kereskedelmi kérdésekről szólnak a tárgyalások. 

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.