F1: A Red Bullnál legyintenek Alonsóra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.01.08. 16.00

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint Fernando Alonso túl sokat intrikál, nem is érdemes foglalkozni vele. Az osztrák szerint Sebastian Vettel szapulását is abba kellene hagyni már, alaptalanok a kritikák.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko az energiaital-gyártó saját magazinjának, a Red Bulletinnek nyilatkozott. Az osztrák szakember élesen kikelt azok ellen, akik arról beszélnek, hogy Sebastian Vettel csak a tervező Adrian Newey zsenialitásának köszönheti a világbajnoki címeit:
“Sok badarságot összebeszélnek! Vettel nem tud előzni – nevetséges! Nézzük csak meg Abu-Dzabit vagy a Brazil Nagydíjat! Csak azért nyer, mert egy Newey-autóban ül? Nos, két Newey-autónk van, akkor miért nem hozunk mindig kettős győzelmet velük? A nagyszerű Jackie Stewart meg azt mondta, hogy Vettelnek más csapathoz kellene mennie, hogy végleg bizonyítson. Ezt pont ő mondja, aki a legnagyobb sikereit egyetlen csapatnál, a Tyrrellnél érte el?” – mondta az expilóta, aki 1970-71-ben a versenypályán is ott küzdött a skót legendával. 
“Ezeket nem lehet komolyan venni. Mi, itt a Red Bullnál nem jótékonysági szervezet vagyunk. Amíg versenyképes autót és a bajnoki címig vezető környezetet tudunk biztosítani Sebastiannak, addig valószínűleg velünk is marad. Ha ezek valamiért nem állnak, akkor majd elgondolkodhatunk a frissítésen. De nagyszerű utánpótlásprogramunk van, egy napon talán valaki más is bajnok lesz a mi autónkban.”
A kérdésre, hogy szerinte a Ferrari-alapító Enzo Ferrari hogyan élte volna meg, hogy egy üdítőcég veri meg az F1-ben, Marko így felelt:
“Enzo biztosan nehezen nyelt volna le egy ilyen vereséget, de elismerte volna az ellenfél teljesítményét – aztán rápirított volna az embereire, hogy tegyenek meg mindent, hogy legyőzzenek minket. De olyanokat biztos nem csinált volna, mint amik manapság történnek. Alonso egyfolytában intrikál. Szerintem az idény vége felé már jól láthattuk rajta a stresszt, amikor olyanokat mondott, hogy nem Vettel, hanem Hamilton az ellenfele, vagy hogy nem Vettellel, hanem Newey-val van versenyben, próbálkozott a pszichológiai hadviseléssel. Mi viszont úgy voltunk ezzel, hogy ne is foglalkozzunk vele!”

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.