F1: A Red Bullnál legyintenek Alonsóra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.01.08. 04.01

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint Fernando Alonso túl sokat intrikál, nem is érdemes foglalkozni vele. Az osztrák szerint Sebastian Vettel szapulását is abba kellene hagyni már, alaptalanok a kritikák.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko az energiaital-gyártó saját magazinjának, a Red Bulletinnek nyilatkozott. Az osztrák szakember élesen kikelt azok ellen, akik arról beszélnek, hogy Sebastian Vettel csak a tervező Adrian Newey zsenialitásának köszönheti a világbajnoki címeit:
“Sok badarságot összebeszélnek! Vettel nem tud előzni – nevetséges! Nézzük csak meg Abu-Dzabit vagy a Brazil Nagydíjat! Csak azért nyer, mert egy Newey-autóban ül? Nos, két Newey-autónk van, akkor miért nem hozunk mindig kettős győzelmet velük? A nagyszerű Jackie Stewart meg azt mondta, hogy Vettelnek más csapathoz kellene mennie, hogy végleg bizonyítson. Ezt pont ő mondja, aki a legnagyobb sikereit egyetlen csapatnál, a Tyrrellnél érte el?” – mondta az expilóta, aki 1970-71-ben a versenypályán is ott küzdött a skót legendával. 
“Ezeket nem lehet komolyan venni. Mi, itt a Red Bullnál nem jótékonysági szervezet vagyunk. Amíg versenyképes autót és a bajnoki címig vezető környezetet tudunk biztosítani Sebastiannak, addig valószínűleg velünk is marad. Ha ezek valamiért nem állnak, akkor majd elgondolkodhatunk a frissítésen. De nagyszerű utánpótlásprogramunk van, egy napon talán valaki más is bajnok lesz a mi autónkban.”
A kérdésre, hogy szerinte a Ferrari-alapító Enzo Ferrari hogyan élte volna meg, hogy egy üdítőcég veri meg az F1-ben, Marko így felelt:
“Enzo biztosan nehezen nyelt volna le egy ilyen vereséget, de elismerte volna az ellenfél teljesítményét – aztán rápirított volna az embereire, hogy tegyenek meg mindent, hogy legyőzzenek minket. De olyanokat biztos nem csinált volna, mint amik manapság történnek. Alonso egyfolytában intrikál. Szerintem az idény vége felé már jól láthattuk rajta a stresszt, amikor olyanokat mondott, hogy nem Vettel, hanem Hamilton az ellenfele, vagy hogy nem Vettellel, hanem Newey-val van versenyben, próbálkozott a pszichológiai hadviseléssel. Mi viszont úgy voltunk ezzel, hogy ne is foglalkozzunk vele!”

Kommentek

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

Jön a még durvább Nissan GT-R

Tovább csiszolta taktikai csapásmérő fegyverét a Nissan. A GT-R Track Edition közvetlenül a GT-R Nismo alatt helyezkedik el.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!

F1: A Renault hiába szeretné Sainzot

A Toro Rosso főnöke szerint semmi realitása annak, hogy Carlos Sainz 2017-ben a Renault-nál versenyezzen.

Papírból készült Aston Martin

Nem is gondolná az ember, hogy mire jó egy autó felhasználói kézikönyve azon kívül, hogy belelapozzunk, ha valamit nem tudunk.

Jön a következő F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru, Zak Brown elhagyja saját cégét, sokak szerint hamarosan a Forma-1 vezetői között bukkanhat fel.