F1: A Red Bullnál legyintenek Alonsóra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.01.08. 04.01

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint Fernando Alonso túl sokat intrikál, nem is érdemes foglalkozni vele. Az osztrák szerint Sebastian Vettel szapulását is abba kellene hagyni már, alaptalanok a kritikák.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko az energiaital-gyártó saját magazinjának, a Red Bulletinnek nyilatkozott. Az osztrák szakember élesen kikelt azok ellen, akik arról beszélnek, hogy Sebastian Vettel csak a tervező Adrian Newey zsenialitásának köszönheti a világbajnoki címeit:
“Sok badarságot összebeszélnek! Vettel nem tud előzni – nevetséges! Nézzük csak meg Abu-Dzabit vagy a Brazil Nagydíjat! Csak azért nyer, mert egy Newey-autóban ül? Nos, két Newey-autónk van, akkor miért nem hozunk mindig kettős győzelmet velük? A nagyszerű Jackie Stewart meg azt mondta, hogy Vettelnek más csapathoz kellene mennie, hogy végleg bizonyítson. Ezt pont ő mondja, aki a legnagyobb sikereit egyetlen csapatnál, a Tyrrellnél érte el?” – mondta az expilóta, aki 1970-71-ben a versenypályán is ott küzdött a skót legendával. 
“Ezeket nem lehet komolyan venni. Mi, itt a Red Bullnál nem jótékonysági szervezet vagyunk. Amíg versenyképes autót és a bajnoki címig vezető környezetet tudunk biztosítani Sebastiannak, addig valószínűleg velünk is marad. Ha ezek valamiért nem állnak, akkor majd elgondolkodhatunk a frissítésen. De nagyszerű utánpótlásprogramunk van, egy napon talán valaki más is bajnok lesz a mi autónkban.”
A kérdésre, hogy szerinte a Ferrari-alapító Enzo Ferrari hogyan élte volna meg, hogy egy üdítőcég veri meg az F1-ben, Marko így felelt:
“Enzo biztosan nehezen nyelt volna le egy ilyen vereséget, de elismerte volna az ellenfél teljesítményét – aztán rápirított volna az embereire, hogy tegyenek meg mindent, hogy legyőzzenek minket. De olyanokat biztos nem csinált volna, mint amik manapság történnek. Alonso egyfolytában intrikál. Szerintem az idény vége felé már jól láthattuk rajta a stresszt, amikor olyanokat mondott, hogy nem Vettel, hanem Hamilton az ellenfele, vagy hogy nem Vettellel, hanem Newey-val van versenyben, próbálkozott a pszichológiai hadviseléssel. Mi viszont úgy voltunk ezzel, hogy ne is foglalkozzunk vele!”

Kommentek

Mondja, magának minden smaragd?

Drágakővel díszített Rolls-Royce-okat mutattak be Szardínián. Az egyedi Dawn és Wraith példányokat a világ egyik legfényűzőbb kikötője ihlette.

Már drónokkal is harcolnának a gyorshajtók ellen

Drónokat vetne be a cseh rendőrség tömegrendezvények megfigyelésére, nehezen járható terepen végzett keresőfeladatok ellátására, valamint a gyorshajtás és más közúti vétségek elleni küzdelemben.

Tudod mennyi haszongépjárművet vesznek itthon?

Az Európai Gépkocsigyártók Szövetségének csütörtökön közzétett jelentése szerint júniusban éves szinten 13,3 százalékkal 224 ezerre emelkedett a forgalomba állított új haszongépjárművek száma az Európai Unióban.

A villanyautósok között is vannak ám tahók

Heteken át vesztegelt a gyorstöltőre kötve egy Tesla Model S. Ez nem tesz jót a technikának, amúgy meg udvariatlanság.

Újabb márka tért vissza a halálból

Az egykor nagynevű Bristol Cars egy erősen múltidéző megjelenésű sportautóval próbál visszatérni a köztudatba.

Az év pancser parkolását fotózták a Balatonnál

Most komolyan?! Ahhoz, hogy ez így sikerüljön, ahhoz bizony komoly tehetség kell. Gratulálunk, szép volt.

Razziáznak a rendőrök

A hét eleje óta az európai rendőri szervek és a magyar hatóságok is fokozott közúti ellenőrzést tartanak.

Csúnyán átverte a rendőröket egy motoros

Kilométereken keresztül üldözték, aztán úgy lépett meg, hogy a rendőröknek esélyük nem volt. De hol maradt az erősítés?

Összkerékkel felnőttebb a Mini Clubman

A látványosan meghízott a Mini trendi prémium kompaktja, ráadásul a Clubman már összkerékhajtással is elérhető.

Siker lett a szanálásból a Peugeot-nál

Meghozta első gyümölcseit a Peugeot szanálása, rekordnyereséget ért el az autógyártó az első fél évben.

F1: Ezért távozott a Ferrari-főnök?

Német sajtóértesülés szerint a távozó technikai igazgató, James Allison a Ferrari elnökével, Sergio Marchionnével különbözött össze.

Hoppá, mi történt a Fiatnál?

Jelentősen megugrott a Fiat-Chrysler nyeresége, miután a forgalma 80 százalékot emelkedett. Mindebben pedig nincs benne a Ferrari.